Eika Svart 4.Mars Del på Facebook Svart 4.Mars Idag kom den, autodude skal ha skryt for leveringstid Sitér dette innlegget Link to post
Bergen780 Svart 4.Mars Del på Facebook Svart 4.Mars Eika skrev 10 minutter siden: Idag kom den, autodude skal ha skryt for leveringstid Har handlet sammet settet, gleder meg til å teste det 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 4.Mars Del på Facebook Svart 4.Mars Trur det blir bra til detaljer, eneste jeg har sendt en "klage" på er at forlebgelsesarmeb til den roterende delen er 30 og 65mm, jeg ønsker meg en på 10-15mm. Kansje det kommer når de først har fått en sakelig klage med forklaring på hvorfor Bortsett fra det, virker alt lovende Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 5.Mars Del på Facebook Svart 5.Mars @Eika Jeg har samme, veldig fornøyd med den. Jeg usikker på om jeg liker den best med utkast eller ikke. Tror jeg kommer til å bruke den mest uten utkast.. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Eika Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Jonas78 skrev On 5.3.2024 at 8.49: @Eika Jeg har samme, veldig fornøyd med den. Jeg usikker på om jeg liker den best med utkast eller ikke. Tror jeg kommer til å bruke den mest uten utkast.. Jeg bruker ikke utkast, har 25-50&75-125-180 roterende Så 25-50-125mm DA. Men de blir bare liggende og samle støv Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Eika skrev 4 minutter siden: Jeg bruker ikke utkast, har 25-50&75-125-180 roterende Har du en spes grunn til det? Mitt inntrykk er at det er lettere å få det blankt uten utkast, men jeg er ikke veldig dyktig på området, så hadde vært kjekt å høre din mening. Men dette er kanskje ikke i henhold til trådens topic, så kanskje vi skal lage en annen tråd om slikt. Beklager. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Eika Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Jonas78 skrev 5 minutter siden: Har du en spes grunn til det? Mitt inntrykk er at det er lettere å få det blankt uten utkast, men jeg er ikke veldig dyktig på området, så hadde vært kjekt å høre din mening. Bedre cutting effekt, så går fortere og få bra resultat. Men jeg har aldri jobba fast med noe annet enn roterende, så jeg syns DA er søppel Med den finishen jeg er ute etter, er det kun roterende som gjelder. Men DA er faktisk helt okey til finpolering og gni på voks. Men for lakk gutta, som har 0.1mm å jobbe med og i tilegg kan brenne lakken, så er DA maskin bra da Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Jeg har ikke gjort noe med båten idag, den er 7 mil unna, men jeg har funnet frem kalesjen og imorgen blir det tur til havnen for å fjerne "burka'n" og sette på kalesjen. Nå orker jeg ikke å vente lenger på våren. Været ser bra ut. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Godt du har kommet deg ut av dvalen og begynt å tine opp. Det blåser og er surt som faen her nede. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Ja, det kommer seg etter hvert. Sist helg ble det å finne frem og smake på litt rødt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars I dag har jeg tatt på sommerkalesjen både på fly og nede, madammen har vasket alt innvendig... Så nå er vi klar for første helgetur i morgen.. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Tatt returen fra Horten til Fredrikstad. En magisk tur! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Scand 360 dc Svart 6.Mars Del på Facebook Svart 6.Mars Fått syrefaste stropper i posten, til badestige i baug og akter. Virker å være i meget god kvalitet. I morgen tror jeg presenningen går av båten...vi får se. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 7.Mars Del på Facebook Svart 7.Mars Chilli Solbris skrev for 18 timer siden: Tatt returen fra Horten til Fredrikstad. En magisk tur! - fulgte deg her: https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:10.6/centery:59.3/zoom:10 Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
pappa_wolf Svart 7.Mars Del på Facebook Svart 7.Mars Kjørt 'Vivi' på gjenbruksstasjonen, og fått "Benji" på hengeren. Montert en ny lanterne. Skal se hva jeg kan få unna i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 7.Mars Del på Facebook Svart 7.Mars Fik skiftet indsats i søgelygten Jabsco SL135. Gik fra halogen 50W til LED 50 W. Fandt en traktor forlygte som næsten passede i mål og fik den tilpasset huset. Limede den fast i plexiglas og skruet ind i de gamle skruehuller Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 8.Mars Del på Facebook Svart 8.Mars Laget mal for ny teak på framdekk, teak priser har skutt i været noe helt ekstremt, så nå blir det flexiteek, skjærer litt i hjerte, men blir vel enklere vedlikehold i det minste ;) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Mars Del på Facebook Svart 8.Mars Idag har jeg ikke gjort noe med båten (skal fikse Wallas'n her hjemme senere idag), men igår gikk "burka'n" av og kalesjen kom på. Men det tar på for en gammel skrott på 80 år, så det ble en tur i badekaret og noen pils igår kveld. Jeg tok også en start på Yanmar'n som startet på sekundet. Litt ujevn gange helt i starten, men etter et par minutter ble det bra. Heldigvis var det ikke vind, så jeg klarte alene å få brettet sammen presenningen på 6 × 10m. Men jeg måtte være rask, jeg sperret veien videre utover i havnen mot LaSa. Nå har jeg ikke bestilt utsetting før om 3 uker (påskeuken), men det ser bra ut på vannet, bare løse isflak i møkket vann (utløp fra elven Såna). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bellil Svart 12.Mars Del på Facebook Svart 12.Mars Så fint du tok med bilde av Bellil også @Lars H.. Kanskje jeg skulle prøve på det samme til søndag? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Okkaby Svart 20.Mars Del på Facebook Svart 20.Mars Byttet kontroll blokk på gir fra mekanisk til elektrisk. Pakket ut pakken med snadder som posten leverte idag. Så blir å montere Flexball elektronisk gir/gass i morgen tenker jeg. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Lars H. Svart 26.Mars Del på Facebook Svart 26.Mars Idag har Trudelutt fått vann under kjølen i regnvær og +4°C! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jakob T Svart 26.Mars Del på Facebook Svart 26.Mars Montert mahogny lister.Henger med borrelås.Lister bb side lakkert i 2011 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Mars Del på Facebook Svart 26.Mars Fikset dassen!😅 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Eika Svart 27.Mars Del på Facebook Svart 27.Mars Støpt opp gammel skade som ikke tålte litt god sjø Sitér dette innlegget Link to post
Grønn sektor Svart 27.Mars Del på Facebook Svart 27.Mars Sjekket status på batteriene, skiftet impeller og startet motoren for første gang etter vinteren ❤️ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.