Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Gjort ferdig "prosjektet" med heving av vannlinje og stoffet ferdig.......................

Har du lagt ut "bruksanvisningen" på denne jobben her på baatplassen? Må visst til med samme jobben :sweat: .

Hvor grovt slipepapir brukte du f.eks før du primet det nye feltet? ...og hvor mange strøk primer brukte du? Andre ting en bør tenke på?

først tapet jeg dobblet med maskeringstape - ikke noe problem å slipe opp til kanten på det. Brukte 180 vannslipepapir, men ble anbefalt 400. Grunnen til det er at like over bunnstoffet var det fullt av rester etter rue og skjell. Tre strøk med primer som kan overmale gammelt bunnstoff, sto minimum 4 på boksen, men her snakker vi grenseland mellom under og over vann, så det holder nok. Den største utfordringen er griset fra bunnstoffet ifb. med vannsliping og vasking - hadde ikke tilgang til slange, måtte hente vann i bøtte. Det ble helt ok til slutt.

då va eg akkuratt ferdig med å formsy overmadrassen i forpiggen.. ble kjempe greier.. har også polert dekk, og montert ny stereo i

helgen.. mellom ølslagene..

Akkuratt no e det godt å være båtboer..:D

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Plukket opp den "nye" motoren, tatt av girkassa og mesteparten av tileggsutstyret. Gitt den en god vask med spylern og avfetting. Delevaskern står og blir varm, så i morgen tidlig går småbitene oppi.

Når butikken åpner blir det også en runde med eksperimentering. Elektrolysevask står på programmet.

Har vært å kjørt i gang, sett hvor frostvæsken/kjølevannet tar veien .....fyllte opp påskaften, syntes det hadde minket litt for mye etter bare en liten tur på fjorden.

Det er bare overskuddet som blåses ut.....via overløpet. Stakk overløpsslangen i en flaske, vips var det nesten en liten halvliter.

Å en finner stadig noe nytt ...... :lol: :lol: :lol: Ser ut til at jeg har 220 volt kolbe i berederen ....1500w.

Denne helgen har jeg ikke fått gjort stort med båten, har vært opptatt med andre saker.

Men fikk meg en liten tur i helgen da..

men, forrige helg så ble jeg ferdig med å bygge om brygga mi. Den har sunket og forskjøvet seg i vinter.

I tillegg så hadde jeg to utriggere liggende også.

Slik var den:

26896_10150165220825301_801785300_11673719_963767_n.jpg

Og etter litt snekkring og hamring, så fikk jeg utbedret den litt da..

Slik ble den:

25275_10150177947615301_801785300_12025384_6124597_n.jpg

25275_10150177978925301_801785300_12026465_5911278_n.jpg

25275_10150178999455301_801785300_12049347_8269803_n.jpg

Ble grei bås å legge til i, og enklere tross strøm og vind i elva..

Så om jeg ikke har gjort noe med båten, så har det blitt gjort litt for båten i hvertfall, selv om det tok litt tid. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Tredd antennekabel gjennom dekksgjennomføring, videre til der VHFen skal stå, presset på BNC-hanplugg ute og UHF-hanplugg (PL259) som skal koples til VHFen inne.

Videre fått vite at rulleforstaget er skadet 'beyond repair' og har bestilt nytt. Der fløy de båtkronene.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Byttet fra 2,91:1 gear til 1,91:1 gear. Kjempelett når gearet veier 40 kg og båten står på land :sweat: Tok også oljeskift og sinkbytte på begge.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

I dag har jeg kjøpt nytt ekkolodddisplay på Finn som erstatning for mitt stjålne Eagel 250 DF. Et Eagel 320 Fishfinder som jeg mener skal passe på mitt gamle opplegg. Nå trenger jeg bare en ny brakett - kanskje jeg prøver å fikse den gamle? Jeg har festeskruene fra et gammelt Eagel display. Den gangen tok svina hele båten, men displayet hadde jeg tatt med meg hjem.

Jeg har også byttet to simringer i impellerpumpen på min VP AQD 40A pga en liten lekkasje. Tenkte jeg skulle kjøpe et repsett, men slo det fra meg da jeg fikk vite prisen. Kr 4500,- for et repsett i hovedsak bestående av noen simringer, et par lager og en aksel. Etter litt mekking startet jeg opp dyret, og nå er impellerpumpa helt tett! Simringene kostet bare kr 66,- pr stk, så da sparte jeg mange penger :smiley:

Jeg har også rukket å olje badeplattformen, drukket kaffe og hørt på radioen. Til sammen en fin dag i båten som fremdeles ligger i hagen.

Det gjenstår fremdeles litt arbeide, men Granma skal snart på vannet.

PM

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...