Jump to content

Valgets kval, hvilken motorbåt til maks 2mill.?


Sumi II

Recommended Posts

Ja, 2 stk Garmin 12" plottere og med tilhørende radar er under bestilling allerede sammen med akterwinch.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Selger av båten har kjente i bransjen og jeg får faktisk

* GARMIN GPSMAP4012 PLOTTER går for USD 1100,-/stk,

* Garmin HD Radar USD 2000,-

Frakt og moms kommer i tillegg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

:cheers: Nå bør det bli båtliv i vinter, rem. Tenk å ha Oslofjorden for oss selv! Håper du legger kursen om Tofte på hjemveien fra Nøtterøy slik at vi kan tælle ombord å skru på alle bryterne. he-he

 

Gratulerer. Selv om det ikke ble en trawler så ser den duganes ut allikevel. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med ny båt Rem. Den ser kjempefin ut... :cheers_wine:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Joda ,fikk kontakt men gubben på brygga jeg.Det å gå fra Princess te Fairline er jo ikkeno å si på det,da den ser passe ut denna nye REM.Jaja som vi snakka om på Borgen ,så håper jeg du har tid til å ta turen innom.Kan jo være et greit stopp for suppe også det da,igjen grattis med en megaflott båt.Regner med du blir på vanne i vinter nu,hva skal en slik båt på land å gjøre da ?

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

simu_i.jpg

 

simu.jpg

 

Og her er Marex´n vår :cheers_wine:

Redigert av Torkild (see edit history)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Gratulerer til dere begge!! Topp båter i hver sin klasse. Det som er mildt deprimerende er at slikt får min Grandezza 31 til å se liten ut..ihvertfall sammenlignet med Fairlinen til rem.. :) Men en vakker dag blir det vel større båt.. enn så lenge får jeg trøste med med lavt brennoljeforbruk :) Det som er artig med Fairline er at selv 8-10 år gamle båter ser nye ut i linjene, materialvalg, finish og farger. Det er jo tydelig hvilke (t) merke som er toneangivende for hva som kommer av design.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Grattis Torkild ,ser jo ut som en kjempe båt det da.Men for oss som ikke kjenner til den typen,så hadde det topp med flere bilder da. Men igjen grattis te deg og REM ,er våres tur neste gang nå da vel ;o) ?

 

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hehe smykke ,takk takk .Ser dem som ligger på Finn ,står i 950- i sånn snitt mener jeg å huske.Om alt går som det bør gå til våren,så håper jeg å få mest mulig så klart.Men tipper den blir satt til 880.000- kansje,da jeg mener båten min er rimelig komplett ang utstyr osv .Men hva jeg får for den om den selges ,ja det er jo ikke godt å si.Men jeg legger meg under dem som står der idag,da bli det kansje salg .Dem som ligger der idag har jo liggi der en stund,men det har vel dem fleste .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Men jeg legger meg under dem som står der idag, da bli det kansje salg .

Tine IV

Virker som en fornuftig og jordnær innstilling Runo. Forlanger man fantasisummer blir bare båten liggende. Skal du selge, så må du gå på pris. Utstyr teller i liten grad utover det nødvendige og obligatoriske.

Båter i millionklassen og rundt der har sunket mye i pris de siste årene. Det som er bra når du kjøper deg "opp" er at prisene i 2 mill klassen har sunket enda mer. Diffen er altså mindre enn noen gang. Går man i planer om større/nyere båt har man en gyllen anledning nå tror jeg.

 

Gratulerer også til Torkild med en flott båt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det som er bra når du kjøper deg "opp" er at prisene i 2 mill klassen har sunket enda mer. Diffen er altså mindre enn noen gang. Går man i planer om større/nyere båt har man en gyllen anledning nå tror jeg.

 

 

Ja derfor har jeg begynt å kikke også :smiley:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Spennende Sjur. Legg ut høyttenkningen her i tråden. Kanskje kan vi bidra også?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Men må jo selge først

Det tror jeg skal gå greit. Men gå ikke i fella å tru du kan tjene i begge ender. Da blir du bare sittende der.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Gratulerer masse med ny båt både Torkild og REM.

 

Jeg regner med at du er på vei fra Holmsbu til Drammenselva nå Torkild, så god tur !

Vi er slett ikke misunnelige, for nå vet jeg hvor jeg skal ta pilsen til neste sommer. Akterdekket ser ut til å ha plass til oss også :cheers_wine:

 

REM slo skikkelig på stortromma ser jeg, men hvorfor ikke gå rett på den båten man virkelig føler man kan ha for evig. Det skal i hvert fall mye til at du får 3-fot syken nå REM, Grattis med lekker skute !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Dette er vel Baatplassen.no på sitt beste. Her deler vi sorger og gleder og ikke minst gleden av at et medlem bytter båt. Vi hører erfaringer og ikke minst at sutrekoret kommer med pekefingeren. :flag_bp:

Slik er det og slik blir det!

Fortsatt god helg!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...