Jump to content

Valgets kval, hvilken motorbåt til maks 2mill.?


Sumi II

Recommended Posts

.... men det ligger en blå i Horten den er strøken..:-)

.........og blå :headbang:

Så på den igår kveld ja. Fin og velholdt båt. :yesnod:

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Den i Horten ligger jo på brygga bortafor meg,den trur jeg er rimelig strøken.Men mangler jo endel utstyr ,som andre har igjen da også er den blå .Veit ikke ossen den på vear er jeg ,men på bildene ser den jo bra ut.Men det er nok å velge i vil jeg mene,om den ligger i Stavanger eller andre steder er jo null problem REM .Blir med jeg ,eller jeg kan hente den for deg også .

Spenende detta da ,drømmer jo om en P 38 vi også .Men frister litt med en 38 Fairline ,men sies at dem er litt små? P 38 er iværtfall stor nok for oss ,syntes alt blir så mye dyrere når du passerer 41 grensa .Så P 38/40 er det lov å drømme om ,bare et hus som skal fixes litt å selges først;o)))

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

 

Men frister litt med en 38 Fairline ,men sies at dem er litt små? P 38 er iværtfall stor nok for oss ,syntes alt blir så mye dyrere når du passerer 41 grensa .Så P 38/40 er det lov å drømme om ,bare et hus som skal fixes litt å selges først;o)))

Tine IV

Phantom 38 har samme skroget som P40 Runo, og er større enn P38. Bla 2 WC og faktisk vesentlig større flybridge.

 

Phantom 38 er litt "Plastic fantastic" i innredningen, med store blanke hvite flater i salongen (tak) og pentry. Den mangler også de lekre syrefaste innrammingene på skyvedøra og vindusbelistning samt den syrefaste fenderlista til Princess.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kjenner noen til denne P40 som ligger i Kristiansand?

Den synes å være bra utstyrt og ha det atraktive dark cherry interiøret. Er det overveiende negativt å si så kan en jo eventuellt sende meg en IM?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Løp og kjøp,

Ja, da har vi løpt,.........og kjøpt. :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Takk for det Frue

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått Marexen hjem til Drammen, fantastisk båt :flag_bp: . Samtidig må jeg vel fortelle om maken til flott gjennomgang av han som solgte båten til meg. Maken til ryddig mann, der tror jeg mange har mye å lære som skal selge brukt båt... :cheers_wine:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

180.jpg

 

Takk for alle godord. Båten er altså en 2001 Phantom 43 med 2x TAMD74EDC. Den marsjer på 18-22 og topper på drøyt 30 kn.

Tiltross for at den snart er 10 år gammel har den kun gått 360 timer. Alt ser og lukter nytt. Båten trenger nye plottere og radar, men er ellers godt utstyrt, bla. med 10Kw agregat, vaskemaskin, safe og med grill/kok/vaskeservant og kjøleskap på fly. Fly har forøvrig tre seter i kjøreretning og sittegruppe for 8 i bakkant.

Flere bilder følger vel etterhvert. Tar sikte på å hente båten om ei ukes tid. Vi gleder oss som unger.

Nede er det stor uteplass bak, en romslig salong med en 5+2 sittegruppe, pentry med alt nødvendig utstyr og masse skapplass. Båten har egen gjesteavdeling med dobbeltseng og egen dusj/Wc.

Tror vi skal kunne trives i denne. :yesnod:

 

Lagt til. Den kamelbeige kallesjen er forøvrig optionfarge på alle Fairlines 2010-modeller

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Gratulere så mye med ny skute. Blir navnet Escada II?

Å jeg som trodde du var total Princess frik, men muligens kun "anglofil".

Ser ut til å være en flott båt.

 

Egentlig synd at dette emne nå mest sannsynlig havner i arkivet ganske snart. Vært veldig morro å følge med på både Thorkild og Rem's jakt på nye skuter.

Atter en gang. Gratulere begge to.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye Rem, kjente at jeg ble skikkelig misunnelig akkurat nå :cryin: Gleder meg plutselig til jeg blir voksen jeg også :smiley:

 

12 ltr i timen i 9 knop. (med begge motorene i gang da :giggle: )

Per motor eller tilsammen?

 

Egentlig synd at dette emne nå mest sannsynlig havner i arkivet ganske snart. Vært veldig morro å følge med

Enig, kanskje det er flere som jakter på tilsvarende båter som kan holde liv i denne tråden?

Link to post
Share on other sites

Egentlig synd at dette emne nå mest sannsynlig havner i arkivet ganske snart. Vært veldig morro å følge med på både Thorkild og Rem's jakt på nye skuter.

Får håpe at noen andre benytter seg av denne tråden i sin jakt på båt i denne prisklassen. Hyggelig tråd å følge!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...