Jump to content

Valgets kval, hvilken motorbåt til maks 2mill.?


Sumi II

Recommended Posts

Råtips: 1,3Mill

Se denne feks.

 

For 1,7 Mill kan du få feks. en Phantom 38 dvs. generasjonen etter den jeg refererer til, Ph38 er i praksis samme båten som P40.

 

Det synes jeg høres lite ut. At den er bare vel 200` mer verdt enn din gamle. Husk det er mye dyrt nytt i den. Bare ny generator og akterthruster er mer enn 100`. Denne båten er vel også en god del større enn en Phantom 38 såvidt meg bekjent. Føles i hvertfall langt større innvendig synes jeg.

Perosnlig tror jeg nok 1.5 (+) er mer riktig pr idag når man tar hensyn til alt.

Link to post
Share on other sites

 

Takk for invitten Astor om abstinenstur på nyåret. Den takker vi ja til. Forresten, det skulle vel aldrig være mulig å framskynde den en måned eller tre?

 

Vi tar en tur når det passer, rem. Hyggelig å dra utpå vi gutta når kulda banker på styrhusdøra. :cheers_wine::cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Perosnlig tror jeg nok 1.5 (+) er mer riktig pr idag når man tar hensyn til alt.

Mulig du har rett olpi. Det er dog en 20 år gammel båt. Årsmodell og vedlikehold styrer i stor grad prisene. Min erfaring er at mye utstyr endrer dette i mindre grad enn en tror.

 

Her er en 94- modell

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Noen som kjenner til en metode å fjerne blåfargen på skrogsidene på feks. Phantom 38 mfl.?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Prismessig synes Phantom å ligge lavere i pris enn Princess. Forskjellen synes faktisk å være opp mot 300 000 for identiske årsmodeller. Hva årsaken kan være vet jeg ikke, men forklaringen kan vel være at Princess er dyrere som ny?

 

 

 

Nå har alltid Fairline vært dyrere enn Princess, det ser du også på båtene. Fairline har alltid hatt finere detaljer på f.eks. innredning, uteputer,bad etc..


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Hvis Fairline er dyrere som ny, og så når vi kommer til brukt så ligger Princess høyere i pris enn Fairline, hva kommer det av??

 

Er Princess mer populær?

 

I Norge står Princess veldig sterkt. De har en flink imp. som har jobbet opp merkevaren P over lang tid. Mange avdelinger med stort app.

Fairline har byttet imp. Har lagt merke til at nybåtprisene på Fairline

sank over natten etter at ny imp kom på banen.

 

Med kapitalvareprodukter, er imp av stor betydning. Ref Bavaria, ikke at båten er bedre, men en god imp som ordner opp/er foroverlendte betyr mye.

 

Sunseeker som er hakket over både P og F i kvalitet, har ikke de samme bruktprisene i Norge. Men i UK står Sunseeker høyt.

 

Så populæritet blandt merkene, bestemmes mye av hvor flinke imp er.

Stort sett ikke et båtblad/nummer hvor p ikke har en helside.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Nå har alltid Fairline vært dyrere enn Princess, det ser du også på båtene. Fairline har alltid hatt finere detaljer på f.eks. innredning, uteputer,bad etc..

Du har sett det du også ja.. Snodig egentlig men begge har sine særegenheter.. og princess blir alltid mobba for det i MBY osv.. til og med Dagens næringslivs motor bilag mobbet Princessen for dette kontra fairlinen.

 

At en finner billigere phantom 38 for eks enn P40 er ganske enkelt at det er solgt LAAAngt fler Phantomer..

 

Fairline er knall store i UK og selger godt med båt tross høyere pris.

 

Ang Sunseeker så er dette flotte båter.. men fryktelig tungsolgte i UK også.. de er rett og slett for rampete og lite familivennlige ofte.. men kvaliteten er meget høy.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Har ikke fulgt med så nøye på prisene i det siste jeg, men trodde fortsatt Fairlinene lå høyere brukt enn Princessene.

Der vil jeg nok påstå at fruen tar feil. Jeg har fulgt rimelig godt med på brukte Phantom 38, P38 og P40 den siste tiden og ser en klar tendens. Princess er dyrere for samme størrelsen båt. Phantom38 og P40 er like store, og her ser en at P40 ligger javnt over ca 300´over i pris. Omlag den samme forskjellen ser en i UK

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Her ser en et eksempel på hva som er innen rekkevidde av 2Mill

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Her ser en et eksempel på hva som er innen rekkevidde av 2Mill

 

Har selv vurdert denne, men valgte å utsette båtbytte. Utrolig mye båt for pengene spør du meg og ville iallefall vært mitt førstevalg av båttype :smash:

Forstod på deg tidligere når jeg nevnte denne at den ble for stor :confused:

Viss det er av interesse, har jeg en tilsvarene hvor annonsen er gått ut på dato hos finn. Denne ligger lagret på en eller annen pc hjemme, men kan finne "finn-koden" om det er ønskelig. Den var etter min mening enda finere innvendig med mørkt tre og lys hud :cheers_wine: Ellers hadde den samme motorisering..

Redigert av alfb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde det vært min tur nu så ,denne er under 41 noe som er ok for meg .Ser jo knall ut ,spørs jo bare hva prisen blir til slutt ?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=24191691

Syntes denne er mye finere også ,men det er jo hva man liker . Greit å holde seg under 41 fot også

 

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Viss det er av interesse, har jeg en tilsvarene hvor annonsen er gått ut på dato hos finn. Denne ligger lagret på en eller annen pc hjemme, men kan finne "finn-koden" om det er ønskelig. Den var etter min mening enda finere innvendig med mørkt tre og lys hud :cheers_wine: Ellers hadde den samme motorisering..

Joda, vi satte grensen på 40 fot her tidligere. Har vel utvidet denne noe etterhvert hvis et unikt tilfelle skulle dukke opp. Denne 43éren faller vel i den kategorien.

 

Jeg er svært interesert i den Finn-annonsen ja. Fint hvis du kunne finne den fram.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Runo, den Ph38 på Vear er også på lista vår. Noen påstår dog at den er noe sliten? Vi skal ta en titt etterhvert.

 

Vi har avtale å se på Ph43éren på lørdag, og svinger da innom for også å se 38éren utvendig.

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Runo, den Ph38 på Vear er også på lista vår. Noen påstår dog at den er noe sliten? Vi skal ta en titt etterhvert.

 

Vi har avtale å se på Ph43éren på lørdag, og svinger da innom for også å se 38éren utvendig.

Hei den på Vear er sliten, men det ligger en blå i Horten den er strøken..:-)

Redigert av Torkild (see edit history)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...