Marø Svart 15.September.2003 Link til dette innlegget Svart 15.September.2003 Kan det være gjestehavna i Soon Link to post
bliss X Svart 15.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2003 Kan det være gjestehavna i Soon Nei, det er ikke Soon. Må nok lenger øst Link to post
Lars H. Svart 15.September.2003 Link til dette innlegget Svart 15.September.2003 Kan det være gjestehavna i Soon Nei, der er jeg kjent, har båten der. Skiltet på bryggen er nok baksiden av et svensk gjestehavnskilt, men hvor tar jeg ikke. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mini Svart 16.September.2003 Link til dette innlegget Svart 16.September.2003 Er det Hamburgsund med Hamburgø i bakgrunnen? Link to post
bliss X Svart 16.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2003 Er det Hamburgsund med Hamburgø i bakgrunnen? BINGO! Link to post
Mini Svart 16.September.2003 Link til dette innlegget Svart 16.September.2003 Jeg mente jeg kjente igjen huset som er sørvendt. Det ligger nesten tvers over sundet for butikken. Link to post
Breezita Svart 16.September.2003 Link til dette innlegget Svart 16.September.2003 Ny utfordring. Mange har nok vært forbi her. For lett...? http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Suzuki Svart 16.September.2003 Link til dette innlegget Svart 16.September.2003 Havstensund - utsikt sørover... Suzuki No boat needed.. Link to post
Breezita Svart 16.September.2003 Link til dette innlegget Svart 16.September.2003 Bingo.!! Suzuki Jepp, for lett......! http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Lars H. Svart 16.September.2003 Link til dette innlegget Svart 16.September.2003 Hei. Kanskje denne er litt vanskeligere? Hvor er dette? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Amorosa Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Hei. Du er fortsatt i Havstensund, men har vel beveget deg opp på (mellom) fjellet. En kløft i fjellet som holdes åpen ved hjelp av noen store stener i "taket" Hilsen AMORØSA ll Link to post
Lars H. Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Hei. Du er fortsatt i Havstensund, . . Nix, mye lenger vest.Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Amorosa Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Nix, mye lenger vest. Lars H. Hei. Prøver igjen og krysser fjorden og går fra saltvann til ferskvann. Har selv besøkt en hule i Telemarkskanalen. Husker ikke hva den het, men er på styrbord side like etter at man kommer ut i Norsjø. Hilsen AMORØSA ll Link to post
Lars H. Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Hei. Prøver igjen og krysser fjorden og går fra saltvann til ferskvann. Dessverre, her holder vi oss til saltvann. Prøv retningen ca. 200 grader fra sydenden av Nordsjø. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 17.September.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Lars: Er ikke dette i Olavsundet ? Link to post
Lars H. Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Lars: Er ikke dette i Olavsundet ? Nix, se svaret mitt til Amorosa(Og PS, det er juks å se på hjemmesiden min!) Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lijanka Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Jeg har juksa... Flott hjemmeside, Lars! Link to post
Pjolter Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Her har vi en til: Hvor er dette da? I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Lars H. Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Jeg har juksa... Flott hjemmeside, Lars! Og du er ikke den eneste som har "juksa", hittill idag er det 10 stk som kar klikket på hjemmesideadressen min under spørsmålet! Men for de som ikke har funnet svaret, - i områdetet er det tidligere bygget mange Colin Archer-type båter. Og stedet befinner seg innen kartutsnittet nedenfor. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ludde Svart 17.September.2003 Link til dette innlegget Svart 17.September.2003 Er det rett nord for Sildodden, med Sandnesfjorden rett inn? Synes å dra kjensel på skjæret midt i bildet. Hilsen Ludde Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 18.September.2003 Link til dette innlegget Svart 18.September.2003 Kan det være inniblandt holmene ved Risøya Folkehøgskole (tror det er rette navnet, rett innenfor Lyngør) Når jeg ser nærmere etter; ca. "kl. 2 min på 12" på hvitlysmarkeringen til Fyret nord i Lyngørgata. Mvh . www.g-mt.no Link to post
Lars H. Svart 18.September.2003 Link til dette innlegget Svart 18.September.2003 Hei. Ser ikke ut til at noen finner løsningen på hvor mitt bilde er fra, så her er løsningen. Inne i Søndeledfjorden nord for Risør er det en lun fin havn som heter Narviken. Men obs, går du inn, så hold skjæret i innløpet på din babord side. Hulen/kløften går gjennom det smale eidet mellom Narviken og selve Søndeledfjorden markert med rød strek i kartutsnittet. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KOB Svart 18.September.2003 Link til dette innlegget Svart 18.September.2003 Hei. Ser ikke ut til at noen finner løsningen på hvor mitt bilde er fra, så her er løsningen. Inne i Søndeledfjorden nord for Risør er det en lun fin havn som heter Narviken. Men obs, går du inn, så hold skjæret i innløpet på din babord side. Hulen/kløften går gjennom det smale eidet mellom Narviken og selve Søndeledfjorden markert med rød strek i kartutsnittet. Lars H. Søren også. Vi var jo akkurat der i sommer. Men tydeligvis ikke lenge nok til at vi fant den kløfta. Det var en kjempevarm dag midt i juli, og vi fant raskt ut at Barmen (og Narviken) ikke var noe blivende sted i varmen. Vi satte derfor kursen ut mot kysten igjen. Men noen bilder tok vi, her er ett av dem, kanskje litt mørkt, men det får være. Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Cato Svart 19.September.2003 Link til dette innlegget Svart 19.September.2003 Noen som kjenner igjen dette stedet? Mvh Cato Link to post
Brigg Svart 19.September.2003 Link til dette innlegget Svart 19.September.2003 Her har vi en til: Hvor er dette da? Kan dette være spissen på Frosta i Trondheimsfjorden? I så fall er bildet tatt rett ut for Tautra, og etter lyset å bedømme er bildet tatt tidlig på dagen. Jeg er imidlertid litt i tvil, jeg synes å huske at Frosta er flatere. Brigg Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn