Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Sorry Pjolter, jeg klarer ikke å ta det igjen. På måten du spør på må det vel være Kragerøskjærgården, og langt ute, siden vi har havet i bakgrunnen. Men det er ikke Portør - holmene er for knudrete, og holmen lengst i bakgrunnen passer ikke inn. Samtidig må det være så langt SV at vi ikke ser Jomfruland (hvis det altså er Kragerø, da).

 

Jeg sitter og lurer på om det kan være tatt fra Sjursholmene eller deromkring, slik at vi ser Vestre Rauane til venstre og Rødskjær i bakgrunnen. Men jeg får ikke konturene helt til å stemme med Rauane, og avstanden fra der bildet er tatt og over til det som da måtte være V Rauane virker for kort.

 

Kan det alternativt være en eller annen vinkel utenfor Korset?   :seeya:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

JOda KOB du har nesten helt rett. Du ser Rauskjær nesten midt i bildet i bakgrunnen bak øya oksen ( som ser ut som en hval) Leden til JOmfuland går innenfor oksen på skrå ut til venstre  i bildet. Bildet er tatt fra skåtøy hvor vi har hytta,,så du har helt rett selv om det var en uvant vinkel.

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Oksen er sjekket ut i kartet. Da var jo ikke Sjursholmene så helt på bærtur. Jeg lurte også lenge på om det ikke var det gamle kystfortet Krikken vi så oppe til venstre i bildet, og det stemmer kanskje?

 

Ellers var det konturen på Rødskjær jeg mente å kjenne igjen.  :seeya:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Kan det være Navassa Island øst for Jamaica?

dessverre ,

Var vist litt vanskelig den her, er nok ingen langturseilere fra forumet her som har seilt innom.

Begge øyene tilhører Portugal og  avstanden mellom de er ca 178nm og kursen mellom dem  er 178 grader (fra nederste bilde til øverste bilde).

Link to post
Share on other sites

Var vist litt vanskelig den her, er nok ingen langturseilere fra forumet her som har seilt innom.

Begge øyene tilhører Portugal og  avstanden mellom de er ca 178nm og kursen mellom dem  er 178 grader (fra nederste bilde til øverste bilde).

....hmmm.....den som intet våger.....Graciosa i Azorene?
Link to post
Share on other sites

Fyller på med et mer hjemmekjært og sannsynligvis enklere bilde i påvente av at noen klarer bph's "eksotiske" oppgave. Denne burde selv mange landkrabber klare. En del vestlendinger, en del hurtigrutepassasjerer samt en del båtfolk  :cryin:

Bilde

Link to post
Share on other sites

Atlanteren ja, men ikke syd for ekvator.

Ha, ha!

 

Stedet er Corvo Azorene!

 

Bilde

 

Klikk på bildet for mer info!

 

Lars H.

 

PS. Jeg får dette imidlertid ikke til å stemme med retning og avstand til det andre bildet?

I avstanden 178Nm fra Corvo finner jeg ingenting

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ha, ha!

 

Stedet er Corvo Azorene!

 

Lars H.

 

PS. Jeg får dette imidlertid ikke til å stemme med retning og avstand til det andre bildet?

I avstanden 178Nm fra Corvo finner jeg ingenting

Meget bra forsøk Lars, men jeg kan dessverre ikke gi deg riktig. Men seiler du videre fra Corvo på ca 124 grader og tilbakelegger ca 812 nm, kommer du til der bilde 2 er tatt.

Skute på bilde 2, heter for øvrig Endeavour og er en kopi av James Cook sin Endeavour

Mer info på http://www.barkendeavour.com.au/

Link to post
Share on other sites

til Panpan

 

Eftersom vi i förra tråden har varit ute o flackat över hele Atlanten,

tenkte jag vara betydligt mer nogrann..........................................

 

  NORGE,                  

 

 

rekker det, eller vill du ha ännu exaktare läge ?   :smiley:

Nei men Gunga Din da! Du må nok fokusere litt nærmere! :cool:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...