Jump to content

Årets båtentusiast 2010, Anders Haaby!


Ingar

Recommended Posts

Skjermdump av resultatet:

 

baatentusiast_2010.gif

 

 

 

Nyttårsaften hvert år kårer vi Årets Båtentusiast, tidligere vinnere:

 

2003 Lars H.

2004 Poseidon

2005 Skipper Worse

2006 Walter_S

2007 Astor

2008 Hilmar II

2009 roaldbj

 

Årets Båtentusiast er en person som gjennom året har vist dedikert interesse for sjø og båtliv. :smiley:

Dette er en ren hederspris, vinneren får en spesialutgave av baatplassen-vimpelen samt diplom i 2 eksemplarer.

 

vimpel_entusiast_signatur.gif

 

Tråden er nå åpen og det er lov å promotere sin favoritt. :smiley:(kandidatene er listet alfabetisk)

Det er IKKE lov å skrive noe som forteller om den aktuelle stillingen, dette for at det ikke skal påvirke de som ikke har stemt enda.

Ingen, inkl. oss i administrasjonen, kan se hvem du stemmer på.

Om noen skulle være i tvil, Syvert er avtroppende formann i KNBF.

 

 

 

(nominasjon avsluttet og satt skjult)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg må bare få lov til å komme med en etterlysning av nominert medlem "bjoris". Kan ikke finne bjoris på lista og det er synd da dette er et medlem som på en fin og entusiastisk måte formidler sitt båtliv(hele året) via både BP og sin egen blogg.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Sorry, gikk glipp av den informasjonen. Da er jo saken grei. Stemme er avgitt til den opplagte kandidaten "Syvert" :santcheer1:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Dette var enkelt, kun Syvert fortjener min stemme som en som aktivt i mange år har arbeidet for oss alle båteiere og som selv er en ihuga båtbruker. En har skravlet mye og kverulert, en lagt ut spennende beskrivelser med bilder av sitt båthold, en har jeg så vidt registrert, og en er grei nok med sine problemer med motor (dette i tilfeldig rekkefølge). Men Syvert? Syvert rules! Stem på Syvert, enten du er for eller imot KNBF, men er for båtentusiasme og båtglede .

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har stemt Svaap fordi jeg er dypt imponert over hans kunnskaper og innsats dokumentert gjennom en flott tråd. En sterk nummer to er Bitteliten. Hadde kåringen vært rettet mot hvem som bidrar med humor heller enn "båtentusiasme" ville Anders Haaby vært favoritten. Syvert fortjener sikkert all mulig honnør for sin innsats i KNBF, men en sann entusiast i denne sammenheng er etter mitt syn noen som aktiv bidrar til at BP har gode tråder.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Dette var enkelt, kun Syvert fortjener min stemme som en som aktivt i mange år har arbeidet for oss alle båteiere og som selv er en ihuga båtbruker. .[/b]

Lars H.

:santcheer1: Jeg også syntes dette var lett valg,men selvsagt frivillig detta.Men i ordet årets båtentusiast ,syntes jeg at det bør være folk som lever og ånder for sjøen å båtlivet ombord i en båt.Godt valg og god jul :santcheer1:

 

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Bitteliten har trukket seg og vi starter på nytt slik at de som hadde stemnt på ham kan velge en annen kandidat.

Dette blir for dumt, her forsvinner kandidater og andre dukker opp og avstemmingen starter på nytt. At en for meg uaktuell kandidat strykes og en annen jeg ikke har noe forhold til plutselig dukker opp har heldigvis ingen betydning for mitt valg: Så med nye valg, får jeg si at Syvert fortjener min stemme 100% som en som aktivt i mange år har arbeidet for oss alle båteiere og som selv er en ihuga båtbruker. Andre har skravlet mye og kverulert, noen har lagt ut spennende beskrivelser med bilder av sitt båt og traktorhold (som nå det skulle kvalifisere til tittelen Båtentusiast), og andre har jeg så vidt registrert. Men Syvert? Syvert rules! Stem på Syvert, enten du er for eller imot KNBF, men er for båtentusiasme og båtglede .

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg får sikkert mange venner nå :smiley:men jeg er ikke interessert i år være kandidat i denne avstemningen. Jeg sa i fjor at kandidatene bør bli spurt - og det mener jeg i år også.

 

I grunn ikke jeg heller, ikke at det ikke er hyggelig å bli nominert, så tusen takk til de som har foreslått og stemt på meg, men jeg kan ikke si at jeg føler at jeg har vist stor interesse for sjø og båtliv, som det står i sitatet nedenfor, jeg har faktisk ikke skrevet ett eneste innlegg eller lagt ut ett eneste bilde om sjø og båtliv, jeg har bare vært kranglefant i mange tråder, og kunne godt tenkt meg ett diplom for det, men ikke for sjø og båtliv.

 

PS: Jeg har ikke vært medlem hele året engang !!! Men jeg kan like godt stå der, ser ikke noe grunn til å trekke seg! Hadde vel håpet Svaap hadde vunnet, ettersom han akkurat gikk glipp av årets prosjekt, og er aktiv på forumet, og alle de årene med den båten må sies å være en dedikert interesse for båtliv som overgår de fleste, samtidig som den båten hadde kledd spesialvimpelen!

 

Årets Båtentusiast er en person som gjennom året har vist dedikert interesse for sjø og båtliv. :smiley:

Dette er en ren hederspris, vinneren får en spesialutgave av baatplassen-vimpelen samt diplom i 2 eksemplarer.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Årets "diskutant": Adeno

Årets forteller: Anders Haaby

Årets restauratør: Svaap

Årets konkurranseseiler: Sun Flyer

 

Årets båtentusiast: Syvert !

 

Dette burde være et enkelt valg synes jeg. Men det fordrer kanskje at man har truffet mannen for å vite.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg tenker på BP når jeg tenker årets båtentusiast på BP og da er det medlemmer her som er aktive og har gitt meg som leser noe tilbake, Syvert har ikke gitt meg noe som helst, vet ikke om han er aktivt medlem her engang.

Svaap og Haaby derimot har holdt vedlike tråder som har vært glimrende å følge med i,de har vist beundringsverdig stayerevne.

Svaap med en imponerende tråd om båtrenovering som er imponerende å følge med i, Anders Haaby har vært kilden til mange smil men også gitt en god del igjen med sine gode bilde og tekstbeskrivelser av jobbene som har vært gjort i båten. Det ble nesten ren loddtrekning. Hvem ville jeg savne mest om de forsvant ? Stemmen gikk til Haaby med knapp margin.

 

Stem på Haaby enten du liker båter eller traktorer eller griser, han øker verdien på Baatplassen

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Årets "diskutant": Adeno

Årets forteller: Anders Haaby

Årets restauratør: Svaap

Årets konkurranseseiler: Sun Flyer

 

Årets båtentusiast: Syvert !

 

mangler en på lista:

Årets helter & livreddere : Kodvaag & Fru Nora

Redigert av Ulv I (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Har Syvert bidratt med noe på dette forumet i 2010? Var sist innlogget for tre måneder siden. Alle tidligere vinnere har vel primært fått prisen for bidrag her på forumet? De øvrige av årets kandidater er vel nominert av samme grunn?

 

Ikke bruk denne tråden til å diskutere andres personlige meninger, skriv heller et godt innlegg for den av kandidatene DU synes fortjener prisen :santcheer1:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...