Jump to content

Årets båtentusiast 2009, roaldbj!


Ingar

Recommended Posts

Tine IV er min opplagte kandidat, alltid blid, alltid hjelpsom en av krumtappene for Hortentreffene, og så bruker han båten sin, - så sant båten ikke fryser inne. Han må nomineres!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Amica (Geir og Ella) er min klare kandidat i år.Gjennom sin blogg skildrer de begge båtlivet gjennom 12 måneder i året. Ikke bare er de båtbrukere hele året, men gjennom bloggen kan vi følge med på hvordan disse to båtentusiasterne opplever båtlivet.

 

Jeg vil også nominere Dag Lindebjerg for alle de båtrelaterte TV-programmene han har laget. Den siste serien var om de forskjellige fiske vi bedriver langs vår langstrakte kyst.

 

Det er mange båtentusiaster rundt om. Jeg mener at man skal ha strekt seg litt lenger enn andre for å få bli "Årets båtentusiast". Det mener jeg begge mine kandidater har gjort.

Vi var samlet endel BP-folk her på lørdag og alle mente at Amica med Mor Amica i spissen har skilt seg klart ut i år. :flag:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dersom det skal være mulig å nominere andre enn baatplassen.no sine vanlige brukere, er det to personer jeg gjerne vil foreslå.

 

Den ene er Ingvar Johnsen i Redningsselskapet, og den andre er generalsekretæren i KNBF, Jan H. Syvertsen. Begge er ihuga båtfolk (Ingvar har til og med konvertert fra motor til seil, he he!) og begge jobber for båtfolket.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

5 frem første årene var det 5 flotte mannlige entusiaster i sin beste alder som vant.

I fjor var det vi unges representant Hilmar som vant :flag:

 

I år synes jeg vi igjen skal tenke nytt. Jeg synes vi skal trekke frem kvinnene som er like entusiastiske som oss menn.

I tillegg er det bare motorbåteiere som har blitt kåret til nå.

 

Jeg vil derfor nominere Skjælø og Submiss :flag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg vil nominere Aksel Magdahl for hans innsats som navigatør i VOR , han satte eldre mer "respekterte" navigatører på plass og satte samtidig Norge tydeligere på kartet i seilverdenen.

 

Age:ᅠ 30

Date of birth:ᅠ March 6, 1979

Place of birth:ᅠ Tönsberg, Norway

Family:ᅠ Mother, father, two sisters and a brother

Current home:ᅠ Norway

Nationality:ᅠ Norweigan

Position:ᅠ Navigator/tactician

Hobbies/other sports:ᅠ Outdoor activities, road cycling, skiing, as well as technology and listening to music.

Favourite food:ᅠ Sushi, tapas and much more

My worst sailing moment:ᅠ Must be breaking something on the boat, has happened a few times.

My best sailing moment:ᅠ Probably winning Nokia Oops Cup, but many ...

Ericssonprofil

Link to post
Share on other sites

Mener han heter Walter, han som bygget sjark av en snekke.
Walter ble årets båtentusiast allerede i 2006!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

De nominerte trenger ikke å være medlem av baatplassen, men medlemmene må ha mulighet for å kunne vurdere dem, f.eks. via artikler i media.

 

Mulig mange meninger rundt dette, men jeg har stor respekt og veldig sansen for Jarle Andhøy, hans meninger og ikke minst ekspedisjoner han har gjennomført.

 

Jeg ønsker å nominere Jarle Andhøy til årets båtentusiast

Link to post
Share on other sites

Ser det er noen som nominerer kandidater om ikke er medlemmer her.... trodde det var et krav om at de var medlemmer..... men skjønner at jeg tar feil... men er enig i at det er damenes tur i år og og mor Amica er min kandidat... siden submiss alt er nominert

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tine V er min kandidat.

Det er mange på båtplassen som utmerker seg til å bli nominert her, men Tine V får for sin evne til å spre glede og humor på hortentreffet og for at at han er raus og inkluderende så jeg og alle andre som var førstegangsbesøkende på treffet følte seg som hjemme. Nå er det snart vår igjen.

IM sendt.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...