Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

Tror ikke denne er på finn, men den er iallefall til salgs :giggle:

 

1123712613_bt2.jpg.cab22b7d4f02fdf66d4bde8d732815f8.jpg

 

712121073_bt1.jpg.7dc081807df0260c1ae3aa2917f73af1.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Den der er tydeligvis ikke lett å selge, den har vært omtalt i tråden her et par ganger før. Ser jo noe topptung ut, og har absolutt ingen uteplass. Uansett hvor bra ombyggingen er utført, så er det vel jevnt over slik at en båt blir langt mindre attraktiv av kreative ombygginger.  

Edit: ser nå at den har uteplass på taket, men særlig behagelig ser det jo ikke ut til å være der oppe.

Redigert av Korsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fjordland skrev 3 minutter siden:

Er den hjemmelaga/one of a kind?  Mener eg så en slik for sikkert 30 år siden, glemmer den ikke for den var så spesiell. Kan det være et "ekstra utstyr" til denne båten? Eller er det rett og slett den eg så den gang? 

Ut ifra teksten, så er det tilbygg de sjøl har utført. Original kalesje var med, å det var enkelt å ta bort.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

scamπ skrev On 22.4.2021 at 21.40:

https://www.finn.no/162845037

 

Trodde først overbygget var til en båt som lå longside på seilbåten 😅 sikkert praktisk med slikt overbygg, men..  🤔

Denne tror jeg faktisk at jeg har vært oppi.
Havelle lå på Svelvik/bokerøya første vinteren vi hadde henne, og dette var nabobåten. 
Hyggelig fyr som hadde den og båten virket veldig trivelig under dekk. Om jeg ikke husker helt feil var båten hentet i Canada eller USA og seilt hjem. Det overbygget så rart ut, men ikke så rart som det ser ut på disse bildene.

Redigert av Havelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

28 minutes ago, Fortego said:

Merk at den kun "vurderes" solgt. Hvis man vil selge, vil jeg tro de i hvertfall kunne ryddet litt på overflaten og fjernet askebeger og slingrenips. Litt spyling av skitt over le hadde også hjulpet. Tro om hørselvernet plassert ved førerposisjon er indikasjon på støynivået i salongen?

Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev 24 minutter siden:

https://www.finn.no/82749934

 

Mye juice fra en D6 😉

 

Både ja og nei. Dagens D6-440 og 480 (og gårdagens D6-435) har jo mere juice, men er jo fabrikkbygd for den effekten naturligvis.

Men på en såpass lettdrevet båt med så høye fartsressurser blir den vel uansett som oftest gående med rundt 250-300 hk effektuttak i marsjfart rundt 30-40 knop :smiley:

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Teerex skrev for 1 time siden:

 

Både ja og nei. Dagens D6-440 og 480 (og gårdagens D6-435) har jo mere juice, men er jo fabrikkbygd for den effekten naturligvis.

Men på en såpass lettdrevet båt med så høye fartsressurser blir den vel uansett som oftest gående med rundt 250-300 hk effektuttak i marsjfart rundt 30-40 knop :smiley:

Er klar over disse, men det er vel ikke like mtp Hardware...?

Link to post
Share on other sites

Nei ikke 100% like, men som kjent kan de fleste turbodieselmotorer relativt trygt og enkelt økes 15-20% i effekt.

Særlig når det ikke er tatt ut max. effekt fra før av i gjeldende utgave. 

Ville nok ikke ha gjort dette i et tilfelle der motoren egentlig var i grenseland liten, og dermed brukt tuning som en måte å få tilstrekkelig motoreffekt på. Da vil nok bl.a. kjølesystemet måtte jobbe på høygir.

Men i dette tilfellet er jo motoren allerede mer enn stor nok for båten i original utførelse.

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...