king kong Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Tviler på at Brunswik sier at cam og veivsensor ikke kan sjekkes/måles for og avsløre feil. Dette kan man selvfølgelig gjøre, og måten står tydlig forklart i servicemanual. Håper for din del at camsensor er synderen. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Burgermeister Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Fekk eit ullent svar med Brunswick. Han som sat på tekninsk hadde ikkje så god kunnskap om dette. Kunne undersøke viss eg ville. Trudde det lot seg gjere men kanskje ikkje alltid. Sensoren kom i dag. Får sjå i morgon om det blir liv! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Burgermeister Svart 20.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 Der var ikkje veivsensoren heller Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gas Svart 20.Juli.2011 Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 (redigert) . Redigert 20.Juli.2011 av Gas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gas Svart 20.Juli.2011 Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 Nå føler jeg virkelig med deg,her må det innleies professionell hjelp Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
infra 727 Svart 20.Juli.2011 Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 høres ut som om stopsolenoiden er problemet ditt, men dette har dem vel sjekka. føler virkelig med deg på detta, og håper jeg unngår slike problemer med min motor, har en volvo d4. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
king kong Svart 20.Juli.2011 Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 (redigert) Der var ikkje veivsensoren heller Da sitter du igjen med camsensor hvis jeg har fulgt med riktig. Eller er denne også byttet?? Sansynligheten for at denne er defekt er liten i og med at motor stoppet under gange. Qsd bruker denne kun ved oppstart for og finne tennings tidspungt på syl 1 ved oppstart (man kan koble ut denne mens motor går uten at dette gir innvirkning på motoren) du får selvfølgelig feilkode på denne sensoren da. Du kan prøve og fylle "ny" diesel i en kanne og legge en slange fra "filter på motor" ned i denne. Lufte systemet på vanlig måte og beregn og kinne en stund på starter for og få ny frisk validert diesel inn i systemet. Grunnen til at jeg foreslår dette er at du vil utelukke problemer med evnt feil drivstoff etc. (Jeg har selv løst et problem fordi kunde hadde med feiltagelse og uvitende fyllt bensin på sin båt med dieselmotor) Jeg mener ikke at du har gjort dette, men det er verd et forsøk:) P.S Har du digital trottle og shift, eller er det vanlig mekanisk gear og gasswire fra kontrollboks til motor MVH K.K Redigert 20.Juli.2011 av king kong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 20.Juli.2011 Del på Facebook Svart 20.Juli.2011 Jeg hadde tilsvarende problem på en D4 for mange år siden. Da var det elektronikkboksen til motoren som måtte byttes. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Burgermeister Svart 21.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 (redigert) Kamsensor er skifta ja. Kan avkrefte at det er diesel på tanken. Der er berre diesel pumpe der eg fyller, skulle dermed vere umulig. Startar ikkje med startgass heller. Remvik og Standal fekk omsider Brunswick på bana i dag etter å ha lege på røret ei par timar. Lova at dei skulle ta skikkelig tak i dette nå. Ja det var i så fall på tide. Det er mekanisk gir og gass. Får tipse dei i morgon om stopsolenoiden og elektronikkboksa dersom desse ikkje er sjekka. Har prøvd med to ulike ecu`ar også. Brunswick sa at scanntool tok bortimot 90% av alle feil. Ser ut som eg ligge på dei 10 andre! Redigert 21.Juli.2011 av Burgermeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Steik for en gjeng bort på remvik&standal altså! Denne saken er slett ikkje unik heller. Einaste dei kan er å skrive regning med gaffel. Har en mann stått med hendene i lomma og sett på den andre så blir det timer for 2 mann Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Burgermeister Svart 21.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Alt arbeidet står oppført på arbeidskortet. Skulle vere mulig å sjekke at det er rett! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LALUNA II Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Det må jo svare svare seg for deg å få leid inn en mekaniker som kjenner disse motorene fremfor å løpe rundt i stum mørke og uten båt tross alt det er du som skal betale de som ikke får til en dritt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sea ray 34 Svart 21.Juli.2011 Del på Facebook Svart 21.Juli.2011 Dette her må vel være flaut for dem som selger disse motorene?Hø har da ikke hørt makan til greier jeg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
infra 727 Svart 22.Juli.2011 Del på Facebook Svart 22.Juli.2011 tenningslåsen er jo og en mulighet, mange problemer bunner i en defekt tenningslås, og ofte er det det siste man tenker på!!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris284 Svart 22.Juli.2011 Del på Facebook Svart 22.Juli.2011 Prøv med WD40 og spray inn litt i luftfilteret. Vi bruker det som "startgass" på dieselmotorer. Motoren skal starte og gå et lite øyeblikk om det er kompresjon. Om det er noe problem med diesel tilførsel, så kan det ofte få igang motoren igjen. Diesel motoren skal stort sett bare ha diesel, luft og komp, og batteriene må kunne gi starteren nok fart så det utvikles nok varme i stempelene til å gi tenning. Men her er det flere feilkilder og elektronikk feil kan det være. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Burgermeister Svart 24.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 (redigert) tenningslåsen er jo og en mulighet, mange problemer bunner i en defekt tenningslås, og ofte er det det siste man tenker på!!! Vil motoren kinne med defekt tenningslås? Prøv med WD40 og spray inn litt i luftfilteret. Vi bruker det som "startgass" på dieselmotorer. Motoren skal starte og gå et lite øyeblikk om det er kompresjon. Om det er noe problem med diesel tilførsel, så kan det ofte få igang motoren igjen. Er det noko forskjell på WD40 og vanleg startgass? høres ut som om stopsolenoiden er problemet ditt, men dette har dem vel sjekka. Kan du forklare litt nærmare kva dette er? Er ikkje heilt på høgde her Redigert 24.Juli.2011 av Burgermeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
tkb Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 Du kan prøve Båtmagasinet sitt forum, og linke til denne tråden. Draco, som hjelper folk der med problemer, har god peiling. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris284 Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 (redigert) Vanlig startgass inneholder nafta og brukes på bensin motorer og er ikke anbefalt på diesel motor, kan gi for høyt trykk i en høykomp motor. WD40 er egentlig smøre eller rense middel og inneholder parafin eller lignende som vil fungere som startgass på en diesel motor. WD40 var opprinnelig laget som rustbeskyttelse på romfergens rakett motor. Men har etterhvert fått mange anvendels områder. Om motoren din går lett rundt på starter skal den tenne på det den tar inn av WD40. Om du gir "gass" samtidig kan den gå på diesel om den får det frem til dysene. Stopp solenoiden er den innretningen som sitter på injection pumpen og stopper diesel tilførsel med en ventil når du stopper motoren. Skal normalt ha 12volt for å aktiveres, om den ligger på vil den kutte dieseltilførsel til motoren. Noen motorer skal ha 12volt på solenoiden for å kunne starte, men det tror jeg ikke gjelder Mercruiser motorer. Redigert 24.Juli.2011 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Burgermeister Svart 24.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 Takk for utfyllande svar Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 høres ut som om stopsolenoiden er problemet ditt, men dette har dem vel sjekka. føler virkelig med deg på detta, og håper jeg unngår slike problemer med min motor, har en volvo d4. Er vel ikke stopsolenoid på commonrail-motorer? Så sant ECU-en er i orden tror jeg problemet er at en giver hindrer motoren i å starte, f.eks. Fuel-trykksgiveren. Hvis minstetrykket ikke oppnås ved startforsøk vil ikke innsprøytingen starte. Dette kan komme av slitasje eller feil på en injektor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 Starter ikkje på startgass? hmm skal ikkje en dieselmotor slå noen slag uansett feil på alt elektrisk så lenge der er kompresjon når en spruter inn slikt? eller gjelder det bare på gamle greier. Tror motoren din har sugd i seg oljefilla di eg og ligger og godt inn i turboen blokkerer lufta inn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris284 Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 (redigert) Kommenterte bare generelt hva en stopp solenoide er, siden det var spørsmål om det. På en motor som er elektronisk styrt er det som nevnt ecu som styrer diesel trykket m.m. Men uansett hva som er feil skal det kunne leses av med et scan tool, deretter slår man opp hvilken feil koden gir beskjed om. Er det f.eks diesel tilførsel/stopp så vil den kode gi svaret. Redigert 24.Juli.2011 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gas Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 Har det vert sjekket dyser?(målt returmengde) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Burgermeister Svart 24.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 Ikkje med det eg veit. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gas Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 Det bør du høre med de om.Problemet kan vere feil på en eller flere dyser Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.