k1mbo Svart 17.September.2019 Link til dette innlegget Svart 17.September.2019 Ferielastet bruker min mellom 2,5-2,7l/nm (57ltr/time) ved 3000 omdr (21-23knop). Skal være sagt at i tillegg til å mangle tunellforlengeren, er vår 340 som regel ganske godt lastet Og vi har en rib med glassfiberbunn og 4takts 9,9 i tg krybber. Så vi får se om ikke jeg slenger på en tunellforlenger Link to post
Brigg Svart 17.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2019 k1mbo skrev 7 minutter siden: Ferielastet bruker min mellom 2,5-2,7l/nm (57ltr/time) ved 3000 omdr (21-23knop). Har ikke forbruksmåling på instrumentene, men logger alle dieselfyllinger. Disse viser et snittforbruk på 2,6 l/nm. Samme båt og motor som k1mbo. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Goodspeed Svart 17.September.2019 Link til dette innlegget Svart 17.September.2019 Takk for svar begge. Da ser det ut som jeg får øke på litt i dieselbudsjettet ut fra det jeg hadde planlagt men uansett ikke så veldig langt unna det som er oppgitt i tester ol. I det minste. Uansett helt greit forbruk for en såpass stor båt med last når man marsjer over 20. Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
GeirFrode Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Brigg skrev On 7.6.2016 at 8.44: Forvirrende kanskje, men jeg tror du oppsummerer det greit i de to siste postene, Enzo. Dagens 340 het tidligere 330 og før det 310. Bredde 3,50. 310 produsert frem til 2007 het tidligere 290. Bredde 3,20. k1mbo skrev On 10.1.2017 at 16.58: Ja, drev og aksling er smak og behag. Både med drev og aksling er dette gode båter. Jeg har hatt begge deler, og har ikke noe i mot det ene eller det andre. "Vårpussen" er mye kjappere overstått med aksling, også blir jo vårpussen billigere og. Tok service på drevet sjøl på forrige båt, så skrekkelig dyrt var det langt i fra! Er belgene gode og oljen bra, så koster det ikke noe mer med drev. Men forrige båt som hadde drev var som Kjetil1 skriver, mye bedre å manuvrere med i havner og spes under bakking. Så min en akslede Viksund får i vår ettermontert hekkthurster Edh1 skrev On 4.5.2017 at 14.19: Hiver meg på denne tråden med et par spørsmål:-) Ble invitert om bord i en 310 her om dagen. Flott båt som vi vurderer å se etter på bruktmarkedet (med fast aksling). Hva bør vi være oppmerksom på når vi skal se på brukte 310`er? Hvilke motor? Noen endringer på de ulike årgangene? Noen svakheter, lekkasjer eller lignende vi må se etter? Er fortsatt nesten like forvirret på disse betegnelsene på 290/310/340. Men skjønner at 340 muligens er i største laget for oss. Driver stadig å ser etter noen alternativer på Finn.no, men de aller fleste er levert med drev. Er det sånn at det er svært få 290/310 som har singel installasjon og aksling? Som nevnt over her, er det noen spesielle ting en bør se etter som ikke er helt bra? Link to post
Brigg Svart 15.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 GeirFrode skrev 48 minutter siden: Er det sånn at det er svært få 290/310 som har singel installasjon og aksling? Jeg ser innimellom 290/310 med fast aksling. Vet at det ble levert en del med Yanmar 260 (?) hk og ZF63 gearkasse. Men tror nok at drev-varianten er i flertall. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
GeirFrode Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Brigg skrev 28 minutter siden: Jeg ser innimellom 290/310 med fast aksling. Vet at det ble levert en del med Yanmar 260 (?) hk og ZF63 gearkasse. Det bør vel være en ok installasjon? Jeg mener å ha sett en med kamd 43 også. Men det er kanskje litt svak motorisering? (Ca 218 hk på Aksel, såvidt jeg vet) Jeg må nok ned på tidlig 2000 tall for å finne en båt til mitt budsjett. Kan noen ha blitt levert med Yanmar såpass tidlig? Link to post
Brigg Svart 15.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Tror de med Yanmar marsjer på rundt 22 knop. Det bør være ok fart. Er ikke sikker på årsmodellene, men innbiller meg at disse finnes fra rundt 2002 og utover. Kanskje andre som har mer presis informasjon om dette? Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Stella Ulefoss Svart 14.November.2019 Link til dette innlegget Svart 14.November.2019 Heisan. Det var meningen av jeg skulle overvintre i Sverge i vinter, Det var så problematisk med vann at det ble Arendal. Her er det vannslange. Jeg orker ikke bære ca 250 L med vann i uken i bøtter. Men det som er problemet er at fjernkontrollen til trøsteren har begynt å jukse, har byttet batteri. Det er Sleipner. Må jeg kjøpe både sender og mottaker eller er det nok med mottaker ( fjernkontrollen ) Jan Martin Link to post
Brigg Svart 15.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2019 Så trusteren funker greit med den vanlige knappe/joystickbetjeningen, men ikke med fjernkontrollen? Om det ikke finnes noen feilsøketips i instruksjonsboken ville jeg tatt en telefon til Sleipner for å høre om de har noen tips. Vil være en fordel å fastslå hvor feilen ligger. Kan bli unødig kostbart å bytte komponenter som en del av feilsøkingen. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Stella Ulefoss Svart 16.November.2019 Link til dette innlegget Svart 16.November.2019 Heisan Det er bare fjernkontrollen som fusker, og spesielt styrbo framme Jan Martin Link to post
Brigg Svart 16.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2019 Det kan være selve fjernkontrollen eller basestasjonen som trøbler. Det kan også være dårlig elektrisk kontakt mellom basestasjonen og det øvrige ledningsnettet til trusterstyringen. Det billigste er om det er dårlig kontakt et sted. Jeg ville begynt med å sjekke dette. Om dette ikke løser problemet ville jeg sjekket instruksjonene for fjernkontrollen om det finnes noen feilsøkingsveiledning som kan avklare om feilen sitter i fjernkontrollen eller basestasjonen. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
k1mbo Svart 29.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2019 Er det noen 340 eiere her, som har ankervinsj i baugen? Kunne tenkt meg å sett noen bilder av hvordan vinsjen er montert, samt av tau/kjetting kasse Link to post
Brigg Svart 29.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2019 Har ikke vinsj eller anker i baugen. Men jeg savner mulighet for svaiankring, og har tenkt samme tanken som deg. Kan ikke huske å ha sett en 340 med vinsj i baugen. Har sett dette på 360, men disse har en annen utforming av baugpartiet. Her er hvordan det ser ut hos oss: Det bør være mulig å feste en ankerrulle i utsparingen helt fremme i baugen. Om det finnes noen ruller som passer vet jeg ikke. Tau/kjettingkasse må bli i rommet under dreggluka, noen annen mulighet er det vel ikke? Hvordan man skal kunne feste en vinsj her klarer jeg ikke å se for meg. Men det er kanskje et alternativ med manuell heising av ankeret uten el-vinsj? Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
k1mbo Svart 29.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2019 Har fått tak i bilder av 340’er med vinsj i baugen. Ser ut til at de bolter igjen luken, Montér vinsjen oppå luken, og laget en inspeksjonsluke ved siden av. Men jeg er usikker på om de har dypere taukasse enn det vi uten har, eller om vår er dyp nok som den er. Så hadde vert intr å sett oppi og. Har veldig lyst å montert meg en vinsj til neste år. både for å kunne på ligge etter svai etter. Men og å letter anker opp med badeplattform mot svaberg. Link to post
Brigg Svart 29.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2019 Om du har mulighet så legg gjerne bildene ut her. Jeg er som nevnt også interessert i en slik løsning. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
k1mbo Svart 29.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2019 Ser ut som en enkel og grei løsning. Så spørsmålet er vel egentlig og kassen vår er dyp nok til at en kjetting/tau vil kveile seg opp greit Link to post
k1mbo Svart 29.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2019 Fikk svar fra Rune Viksund at kjettingkassen de med vinsj var annerledes Sikkert dypere. da blir det fort en mye vanskeligere jobb Link to post
Kjetil1 Svart 29.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2019 Kan ta noen bilder av hvordan det er gjort hos meg. Er eldre båt enn "ekte" 340'er men baugen er lik. Hos meg er det montert en vinsj under luka... Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
k1mbo Svart 29.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2019 Har du bilder av vinsj og tau/kjetting kasse? Er vel selve kassen under luken som blir "problemet" med ettermontering er jeg redd. Link to post
Gullfisk Svart 30.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2019 Må bli mye ryddigere med en vinsj på en brakett skjult under lokket, om det er høyde nok i sporet fremme til at kjetting/tau kan gå inn under luka. Da kan man sette skillevegger på sidene, og beholde plass til tau ol. Kjekt å kunne åpne hele luka om det floker seg med tau/kjetting også. Om man må lage dypere kasse likevel, ville jeg forsøkt å få vinsjen under lokket. Link to post
Kjetil1 Svart 19.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2020 Her er et par bilder.Ikke se på hvor skitten den er under luka... Vasket da jeg hadde satt den på land. Heldigvis snart sjøsetting. Hvis noen har en slik vinsj til overs, er jeg på jakt etter. Denne har begynt å fuske litt. Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Brigg Svart 19.Januar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2020 @Kjetil1 Er dette levert slik fra Viksund eller er det skreddersøm for din båt? Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Kjetil1 Svart 19.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2020 Tror nok denne ble levert slik ny, kan ikke se noe som tyder på at ting er ombygd senere. Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
_Bliss_ Svart 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2020 Da ble 270èn solgt, uten at det helt var planen Så nå ser vi på mulighetene for oppgradering. Ser etter alt fra 330-350/360. pga budsjett må det bli modell på andre siden av 2000-tallet. Det er ikke mye som ligger for salg av disse, jeg har noe eldre annonser som jeg har lagret. De fleste er med dobbel drev installasjon. Jeg ønsker singel installasjon med aksling. Er det noen her som har noen formening om hva en må forvente å betale for en eldre 330-340, samt 350/360? Evt noen her som går med planer om å selge? Link to post
Gullfisk Svart 26.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2020 FINN-kode143442873 Kjenner ikke prisnivå, båt eller eier, men tenkte at det ikke er ofte det er noen i dette prisleiet da jeg så den, selv om den er noen år. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn