alphaman Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Du har gjort en flott jobb Når satser du på sjøsetting?Blir det noe av Danmarks tur iår. Link to post
Kenneth 81 Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 Ser bra ut det der! Det er første gang i mitt liv jeg har sett ett benkpressaparat brukt på en fornuftig måte Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Kalesjen er levert til en seilmaker for omsying. Henter den på tirsdag Tok før-etter bilder med telefonen og la dem sammen i "Instapicframe" Mvh Kaptein Fredrik Link to post
Antilia Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Total makeover!! Ble flott resultat Har du telt timene? Nå blir det vel sjøsetting snart også. Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 Maskintimer: Litt over 100 i mitt eie Konsollbyggetimer: Ca. 100 med listverk og montering Elektrisk: Kanskje 10 timer Motormekk: 5 timer Motorlakkering: 10 timer med alt ifra vasking, demontering, vasking igjen, sliping og lakkering Posting på BP: Alt for lang tid Link to post
Kenneth 81 Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Blir bra det her! Når får du den på plass i skuta? Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
cheetah Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Du har virkelig stått på Godt å se at du tar vare på den flotte Sollux båten og motoren Angrer litt i ettertid på at jeg solgte min sollux men skrev kontrakt i dag på en 83 mod Sagen 30 med 07 mod 90hk beta marine motor som jeg skal hente i løpet av uken og blir sikkert kos med den båten Lykke til videre med et flott prosjekt Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Takk Kenneth og Cheetah Kenneth, jeg prøver å prioritere eksamen fremfor motor så godt det lar seg gjøre Cheetah, gratulerer med flott båt Beta Marinemotoren, er basert på Kubota så du har en god Japansk industrimotor Gleder meg til en tråd om båten Link to post
wd200s Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 hvor har du båten din henn? Link to post
Polarn Svart 3.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2013 Flink du Fredrik Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SoBo Svart 3.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2013 Flott arbeid Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Etter liten motivasjon til prosjektet, dårlig tid og eksamener er jeg sterkt tilbake igjen Har nå fått beskjed av mine foreldre at motoren må bli montert iløpet av neste uke. Motoren er 99% ferdig. Bare noe småmonteringer igjen. Jeg tok med varmeveksler på jobben og vasket den med en alkalisk såpe og brukte 180*C damp med høyttrykk som blåste bort veldig mye urenheter. Jeg har lakkert brakettene som motoren sitter festet på og vasket maskinrommet. Sjøvannspumpa er ferdig overhalt og montert Lakkert veivhjulet Mangler bare å montere sammen varmeveksler og dynamo+reimopplegg. Mvh Kaptein Fredrik Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 4.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2013 På tide at det skjer litt her igjen. Med mye overtidsjobbing og diverse møter osv. så har jeg fått litt tid til å jobbe litt mer på maskineriet. Til justering av aktre motorlabber så satte jeg på gearet og svinghjulshuset for å justere til akselflensene: Jeg har brukt en del timer for å montere sammen alt. Nå er jeg endelig ferdig. Jeg mangler 3 slangeklemmer PS! Gearet er litt matt på grunn av at har vært masse støv og slikt rundt det. Det skal utbedres Jeg ble veldig fornøyd med lakkeringsjobben(med tanke på at det var første gang jeg brukte sprøyte for lakkering) både på det blå og på de sorte delene som dynamoen. Mvh Kaptein Fredrik Link to post
Antilia Svart 5.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2013 Imponert!!!! Snart ut på tur? Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2013 Ikke helt på tur enda hehe. Fikk start i går, etter montering hele lørdag og søndag. Måtte lufte i en time før den begynte å gi livstegn på to av sylinderne. Den startet og gikk på to sylinderne slik at den luftet de andre av seg selv. Etter noen minutter kom en og en dyse inn med diesel. Nå går motoren veldig greit og med lite vibrasjoner. Jeg kan justere tomgangsturtallet så langt ned at motoren stopper uten å riste hull i skroget som den nesten gjorde før. Slangen fra matepumpa sprakk så den må lages ny. Jeg regner med at jeg har det i boks til i kveld. Mvh Kaptein Fredrik Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta Link to post
Antilia Svart 4.August.2013 Link til dette innlegget Svart 4.August.2013 Hvordan går det Fredrik? Er skuta kommet på vannet? Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
alphaman Svart 24.August.2013 Link til dette innlegget Svart 24.August.2013 har du fått dame siden du aldri oppdaterer lenger,går det bra Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.August.2013 Link til dette innlegget Svart 25.August.2013 Hvordan går det Fredrik? Er skuta kommet på vannet? Går bra her! Skuta har vært på vannet i hele sommer, og motoren har vært her siden mai. Har 20 maskintimer denne sesongen, og ganske mange mekketimer. Fikk plutselig en lekkasje som lignet veldig på den som var der i fjor(bunnpannepakning). Det viste seg å være den eneste pakninga jeg ikke har byttet i vinter. Etter at jeg byttet den så har motoren vært ganske tett har du fått dame siden du aldri oppdaterer lenger,går det bra Hehehe. Ble jo 18 år for 5 uker siden og har kjørt/rånet/mekket mye bil og vært litt ute på byen hehe. Ikke noe dame før jeg skal i Sjøkrigsskolen Er i skrivende stund i båten på vei ned til Sandstangen(Øyeren) Ligger og marsjer i ca. 8 knop Vi får møtes en dag DInos! Skal poste så snart jeg gjør noe mere hehe! Link to post
Kenneth 81 Svart 25.August.2013 Link til dette innlegget Svart 25.August.2013 Artig å se den gamle GPSmap'en min i drift Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Antilia Svart 26.August.2013 Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 Vi får møtes en dag DInos! Skal poste så snart jeg gjør noe mere hehe! Var nok så vidt i helga Fredrik, var ute i det fine været både lørdag og søndag, men, Øyeren er jo så "stor." he he. Mye båter ute i alle fall, og 18 grader i vannet i slutten av august er ikke ille. Hadde følge med "Mørkfoss" et stykke fra Seterholmene i går og i Gansvika kom det en Subaru justy vannveien og la til ved brygga. Litt av et syn. Skal poste noen bilder i "Øyeren tråden" . Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 26.August.2013 Link til dette innlegget Svart 26.August.2013 Vi var 3 24 fots snekker, en diger Fjord og noe Bayliner og slikt som kjørte ifra Sandstangen. Jeg så en båt som liknet på din i Gansvika ja! Jeg tenkte jeg skulle ta turen over til brygga du lå på, men da hadde du allerede kastet loss hehe. Vi satt i båten til Dag(den store, sorte båten som lå longside inntill den ytterste brygga). Subaruen ser ut til å bare overleve sesongen 2013 for den var ganske rusten, og byggskummet begynner å svelle/råtne Hadde jeg hatt litt bedre tid(og vist at det var deg) så skulle jeg tatt en liten tur over brygga du lå på. Link to post
nimba Svart 2.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2013 Hei Hvordan går det med Solluxèn Kaptein , savner noe oppdatering her...bla.annet instrumenteringen regner med du ikke kjører rundt med dem løs Ellers er jeg meget misunnelig på den motoren din , eller rettere sagt behandlingen den fikk , den ble jo knallbra og ser ut som fabrikkny REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Retox_93 Svart 2.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2013 Ser du skrev at du skulle i sjøforsvaret. Når skal du inn? Skal også inn nå snart :) Link to post
Oggi Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Hei Fredrik Har også nylig blitt eier av en Sollux 24 u/ac, og har derfor finlest hele tråden din! Spennende og inspirerende. Ett sørsmål; er den rekken som går rundt cabinen - original eller har den blitt laget i ettertid? Noen som vet.. Link to post
Oggi Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Må korrigere mitt eget innlegg; - det gjelder selvsagt rekken rundt cockpit - ikke cabin :-) Det er altså den rekken vi ser på 1. og 5. bilde fra toppen på åpningssiden til denne tråden. Noen tips om hvor jeg kan få laget en slik i Oslo-Østfold? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn