glalaksen Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Hei Geir En slik situasjon som dette hadde jeg et familimedlemmen som kom opp i. Sunket båt og ingen forsikring for denne var sagt opp for å betale renter på huslånet. Ble alvorlig syk og det er ikke bare bare som selvstendig næringsdrivende. Lønnen gikk ned med ca 70% osv. Dette var rundt 1990 i krisen som var da. Den båten ligger der forresten enda og jeg har ikke hørt noe om at kommunen ville heve den e.l. Der var noen og fikk fjernet masta så båtene ikke gikk seg på den. Ellers er den merket med noen blåser. (var i allefall det for noen år siden) Poenget mitt er at dette kan skje den beste og de som er så tøffe og nedlatende her inne skulle fått seg en skikkelig smell så hadde de kanskje jekket seg ned noen hakk. Jeg hørte forresten om en sjark som ble hevet etter elleve år i Steigen. Den var i bruk flere år etter heving. Jeg synes du skal opprette en "hevekonto" og ta i mot hjelpen. Jeg er sikker på at du bruker pengene fornuftig og videresender det som blir til overs til en god sak eller noe slikt. Hadde ikke du hjulpet en båtvenn hvis du hadde muligheten??? Link to post
Svaap Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Jeg syntes det er gledelig å se i hvilken grad folk stiller opp her -både moralsk, praktisk og nå økonomisk. Selv vil jeg gjerne bidra på det siste, rent symbolsk. Syntes du fortjener en hjelpende hånd med det du har beskrevet rundt situasjonen. Lykke til videre Geir! Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Hadde ikke du hjulpet en båtvenn hvis du hadde muligheten??? Alltid. Har rykka ut flere ganger i år, slept båter 3 ganger med 15 foteren 1 gang i ganske urolig sjø. gitt start hjelp 2 ganger. Berga 2 båter fra å bli knust. 25 fots trebåt og 33 fots seilbåt. Gitt vekk 2 dieselfiltrer te noen som var i nød. Rykka ut 1 gang når noen ikke fikk start på båten å måtte på jobb, 1 time med båt for å hente han. Sist å ikke minst, ga vekk ein uåpna prince mild 100 te noen som ikke fant sin røyk (var på ein øy) Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Ønsker du å redde båten Geir, eller har du gitt den opp og ønsker den kondemnert? Nå så vil eg bare ha den vekk å ser den som kodemnert, men vil prøve å berge noe ting og tang ut av den. Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Hei,jeg kan muligens komme å dykke for deg i morgen vis du ennå har behov for det. Hørest meget flott ut. Prøve å få tak i ein dykker her nå om han kan dykke i morgen eller søndag. Men har slete med mobil signal siden igår. Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Syntes du fortjener en hjelpende hånd med det du har beskrevet rundt situasjonen. Lykke til videre Geir! Tusen takk Svaap Endelig båt igjen Link to post
Haraune Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Få festet en grov trosse rundt propellakselen, og be den neste store båten som går forbi om å dra den til dypt vann og senke den.Blir aldri båt igjen alikevell... Link to post
pipp Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Ikke avskriv skuta før du får den flytende. Ta heller en vurdering da. Ofrer gjerne en bedre middag for å kunne bidra litt. Link to post
Janniz Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Hei Geir! Har fulgt tråden din fra starten og ønsker deg allt godt og lykke til videre! :-) Slenger meg på som Svaap her og vil også bidra med en symbolsk kronesum. Tror du må prøve å opprette en hjelpekonto for jeg tror d er mange her inne som vil hjelpe deg med en liten skjerv. Hvis du har ett heller dårlig forhold til bank,og med det får prob med å opprette en hjelpekonto...kanskje noen gode venner i din nærhet kunme opprette en og admimistrere den for deg? Mvh Janniz. Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Få festet en grov trosse rundt propellakselen, og be den neste store båten som går forbi om å dra den til dypt vann og senke den. Har tenkt å gjøre det som siste utvei. Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Tror du må prøve å opprette en hjelpekonto for jeg tror d er mange her inne som vil hjelpe deg med en liten skjerv. Kremt. Tenkte på det når eg hadde meg ein mat handletur nettopp. Imorgen skal ein dykke for eg, så kansje eg opprette ein hjelpekonto når alt er på stell. Har faktisk også tenk på å lodde ut 15 foteren med pågengs. Endelig båt igjen Link to post
pipp Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Svelg noe stolthet og si tusen takk. De som vil ofrer noen kroner. De som ikke vil lar vær og holder kjeft. Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Svelg noe stolthet og si tusen takk. Den eg prøve å svelge Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Har hatt våte dømmer om deg i 1 mnd nå. Husker når eg traff deg drog deg med hjem siden du var helt stille. Brukte 3 dager for å få deg te å si noe, når du endelig sa noe så var det ikke fine lyder som kom ifra deg, men eg var veldig glad for det. Eg ga deg noe nye ting å masse brukte ting, takken var at du tok det med deg. Eg har bada med deg 3 ganger, å eneste eg fikk ut av det var ein jakke full av olje som var min. Vi hadde noen kanon kjekke helger selv om den ene søndagen vi var på vei hjem å eg måtte slik på do å ville du sko stoppe,så holdt du kjeft å ble heilt vrang slik at eg måtte dra deg videre hjem. Å da åpna du kjeften som om ingenting hadde hendt. Nei vi hadde fine turer så lenge det holdt te den dagen eg holdt på med ei annen noen timer siden hu trengte hjelp i vinden som var. Når eg da var ferdig med henne så måtte eg tømme tusen liter av dine salte tårer, såg du grein litt, men eg måtte handle. Så når eg kom tilbake så hadde du grene så mye at du var utrøstelig. Selv om du ikke var den peneste så var du stor og tung. Vi hadde fine helger før du sank kjære skuta mi :-( Endelig båt igjen Link to post
puddingen Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Glimrende Poetisk er du også oppi elendigheta Konto snart eller..?? Link to post
Faxen Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Vi hadde fine helger før du sank kjære skuta mi :-( Stakkars deg, jeg føler med deg. Men nå må du få ut fingeren og tenke positivt. Stå på og få gamla på kjøl igjen. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
cosmic Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Bidrar gjerne litt.Om du skulle gå i pluss,så er det bare kjekt.Skal ikke gi mer enn at jeg godt tåler det.Kontonr? Link to post
KjetilSt Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Slenger meg på her jeg og. Har fulgt tråden, og bidrar gjerne med noen kroner! Link to post
Seacrest Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Kontonummer?? Link to post
Pettern1972 Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Jeg kjønner veldig godt at du har lyst til å rydde opp selv Geir, det er vel strengt talt sånn de fleste av oss er skrudd sammen. Vil tro du synes det er litt flaut å motta økonomisk støtte for å få skøyta opp igjen. Men nå har du jo allerede fortalt oss om din vanskelige økonomiske situasjon, og det er vel strengt talt mye flauere enn å motta hjelp av noen som faktisk har lyst til å bidra til å få skuta hevet. Jeg synes det var tøft av deg å beskrive din økonomiske situasjon, og forklare rundt dette, og jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å få gjort så mye konstruktivt i din situasjon. Men, når du nå åpenhjertet har forklart om din situasjon, vet jeg at det er det er mange som vil hjelpe deg Geir, dessverre bor veldig mange av oss langt unna, så det blir litt vanskelig å bidra til noe annet enn økonomisk støtte. Kan du ikke oppgi et kontonummer vi kan sette inn en liten slump med penger på? Ikke det at jeg har rævva full av penger heller, men om vi alle donerer en liten slant så kanskje det kan blir en våt drøm eller to til neste år i skuta, om det er mulig å holde den flytende igjen selvfølgelig. Det blir litt som den gamle Kiwi-reklamen (eller var det rema..): en krone her, og en krone der....Om det blir noe overskytende kan du jo gi det bort til f.eks redningsselskapet. Da slår vi to fluer i en smekk og hjelper både deg og redningsselskapet. Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 For fa.. Geir, kom med et jæ... kontonummer snart så får vi heva denne skuta di snart. Jeg liker ikke tråder hvor folk absolutt skal donere penger men nå syns jeg du fortjener å få opp dritten før du sitter med en megaregning fra kommunen "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Geir Hel Svart 18.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 kontonr 0539 12 11363 Postbanken Geir Helgesen. Ikke gi mye... Har selv gitt penger her på baatplassen Endelig båt igjen Link to post
puddingen Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Endelig Link to post
bliss X Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Før man begynner å samle inn penger synes jeg det burde foreligge en plan for hevingen og et kostnadsoverslag. Bidrar gjerne, men da må det være mer konkret. Link to post
puddingen Svart 18.November.2011 Link til dette innlegget Svart 18.November.2011 Giro coming you`r way Håper det monner, lykke til Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn