Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Er det ikke noen her som har noe forbindelse med verftet som er nevnt.. som kan påta seg åringe å legge frem saken for Geir. Hadde det vært meg som var i hans sko, hadde det ikke vært lett å ringe å spørre om litt dugnadshjelp. Men å ringe for en venn i nøden.. det er mye lettere..

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte bytte motor i år. Det hadde jeg ikke råd til egentlig. Noen som vil ha mitt kontonummer?

 

Tror ikke det. Vi er jo alle bare et nick og en avatar.

 

Nå fikk jeg det til allikevel, og sliter fælt med at jeg av og til må si nei til Den Norske Kreftforening, Politihunden, Redd Barna, Norsk Folkehjelp, Røde Kors, Redningsselskapet, Livredningsselskapet, Blåkors, Landsforeningen for Hjerte og Lungesyke, Norges Osteoporoseforbund, Foreningen for brystkreftopererte, + mange andre jeg stadig får innstendige bønner fra.

 

Ikke for å sette gode formål opp mot hverandre, men skulle det bli noe til overs etter at jeg har gitt etter evne til det jeg mener er svært viktig, og meningsfullt, kan det hende det vanker en slant til en som har vært så uheldig å få båten sin (som er kjøpt for kr. 1.-) til bunns, men jeg lover ingenting.

 

Misforstå ikke; jeg har medfølelse for den uheldige skøyteeier, som får masse gode råd og oppskrifter her på forumet, men av og til kan det være vel så bra at man må ta konsekvensene av sine egne avgjørelser og gjerninger. Min empati går IKKE til selgeren som kanskje står bak et hushjørne og kniser og gnir seg i hendene.

 

Imidlertid: Når den uheldige skøyteeier attpåtil velger å ignorere rådene, og f.eks. prøver å løfte båten etter rekka, må dere ha meg unnskyldt.

 

Jeg er "født og oppvokst" med skøyter, og har sett mange "sorte hull". Det er vel kanskje en av grunnene til at pengene sitter litt langt inne.

 

Her behøves en skikkelig fremdriftsplan, inkludert et kostnadsoverslag.

 

Jeg er ikke spesialist på området, men synes det kommer noen rare råd her, som f.eks. å dra den ut på dypt vann. Det ville man bli straffet hardt for på disse kanter.

 

Det beste forslaget jeg hittil har lest, er assistanse fra skikkelig katamaran med kran (som jeg forstår er i området). Disse har vel også som regel skikkelig lenseutstyr. Avsted til nærmeste slipp! Glem 25 l kanner og "undervannslep".

 

Hadde jeg vært i nærheten og kunnet bidratt praktisk, skulle jeg ha trådt til etter beste evne. Det har faktisk (tro det eller ei) skjedd før. Det er selvfølgelig "en fattig trøst", men jeg håper at, du Geir, "bretter opp ermene" og utviser handlekraft.

 

Når dette er over, vil du forhåpentlig bare se tilbake på denne hendelsen som noe ubehagelig, men lærerikt. For alt jeg vet, er ikke båten din et sort hull, det er mye mulig den kan reddes, og være hytta di i mange år. Men da må du ta skikkelig tak i situasjonen, høre på de som gir gode råd (basert på egne erfaringer), og aksptere at dette kan bli noe kostbart.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Bry deg ikke så mye om de som ber om fremdriftsplan og kostnadsoverslag. Kronene er gått uten forbehold herfra. Skal du ha proff berging så hjelper kronerulling på BP trolig lite. Over helga ser du hva budsjettet er.

Å få "Eideliften" bort koster vel snart mer enn 50 båtlapper.

 

Håper de som har forbindelser inn til Westcon eller andre aktuelle hjelper til.

Link to post
Share on other sites

Bry deg ikke så mye om de som ber om fremdriftsplan og kostnadsoverslag. Kronene er gått uten forbehold herfra. Skal du ha proff berging så hjelper kronerulling på BP trolig lite. Over helga ser du hva budsjettet er.

Å få "Eideliften" bort koster vel snart mer enn 50 båtlapper.

 

Håper de som har forbindelser inn til Westcon eller andre aktuelle hjelper til.

 

Takker. Eideliften ligger noen ganger ved den kaien, klart så har eg ikke sett snurten av den på ein stund. Ene mannskapet som var ombord var på fest oss oss i fjor. Kjekke gutter der ja.

 

Kommer eg fks ca 100 meter bort med båten så kan mobilkran brukest.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Sånn..... :thumbsup:

 

Da har æ dytta over liten slant til deg Geir!

 

Lykke til videre!

 

Mvh Janniz.

 

 

Ja da var en liten sjerv overført til prosjektet.

 

 

Mvh

Ellida

 

 

Da var et bidrag overført... Lykke til Geir :-)

 

Jeg har vært i "samme båt", og kjenner meg godt igjen.

og er glad for at jeg kan hjelpe en båtvenn i nød :thumbsup:

 

 

Tusen takk. Humøret stiger mangen hakk her

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...