Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Skal på jobb i ølen mandag og tirsdag... Har ikke lest denne tråden før... Nøyaktig hvor ligger denne båten? På ølen sentrum siden? Skal se om eg får Oddvar Krakk med på å se på båten. Han er en løsningsfokusert brannsjef.... Redningsdykkerne i haugesund brannvesen trenger gjerne en øvelse og? Hør med dem. Kanskje avstanden blir stor, men det er lov å spørre..... Kanskje Oddvar kan spørre dem for deg?

 

Jeg er ikke så kreativ selv, men. Jeg og min kollega får kanskje tid til å svinge nedom for å se.... Skriv en IM til meg om du ønsker at vi stikker nedom i starten av uka!

Link to post
Share on other sites

Da begynner en plan å ta form: Vi senker en dykker ned med kannene som er fylt opp med vann. Dykker er allerede kontaktet i dag, og vil gjerne hjelpe mot et lite honorar. Det første han gjør er å sette en ny blåse i hullet i båten for å fylle den med luft etterpå.

 

Han fyller dunkene med luft forsiktig nede slik at båten så vidt flyter opp. Der setter du lensepumper oppi. disse låner du av brannvesenet i Ølen. Brannsjef er kontaktet, men var i Danmark i dag. du kan ringe ham i morgen for å avtale nærmere. Og han var fullt klar over båten.

 

SÅ MÅ DU planlegge videre hva du skal gjøre. ett forslag er å dra båten 50 meter øst, der kan du kanskje få en kranbil ned. eller dra den enda lengre øst og sette den på stranda på fjære sjø... Men det må du finne ut av. Du har fått nummeret mitt, og siden du ikke har dekning der du bor får du ringe meg når du har dekning.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk til di 25 som har satt penger inn på kontoen min :thumbsup:

 

Har hatt meg ein biltur i dag, så nå får eg låne minst 4stk 1000l dunker (betale pant for di som blir ødelagt)

Så har eg snakka med ein som har stropper eg kan få låne av.

Ser ut som SeaQueen har fiksa dykker og pumper for meg :thumbsup:

Har fått nyss om båt med krane på fjellberg eg skal prøve å komme i kontakt med.

Så er lys i tunnelen her :sailing:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Ett tips. Hvis du får tak i noen slike 1000 liters storsekker kan du bruke dem som heve ballonger.. og bruker kompressor og fyller med for å holde den oppe. Har selv vært med på å redde noen fra å gå ned samt ta opp noen som allerede har gått ned.

 

23841_1244670201844_1382046400_2305417_8372255_n.jpg

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Få tak i noen gamle skumgummi madrasser eller glava til å putte i gjennomføringer.

 

skal ikke så mye til hvis du får tettet gjennomføringer og får letta den over vannflata.

 

De kannene kunne minne litt om en donald historie om da de skulle heve en båt med Ping-pong baller :smash:

 

Men hadde du tømt kannene for luft og hatt dem Under vann for så å fylle dem med luft ville du hatt mye mere effekt av disse også..

 

 

Hilmar

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

De kannene kunne minne litt om en donald historie om da de skulle heve en båt med Ping-pong baller :smash:

 

Øyhhh!!!! Det fungerer faktisk! Testet av Mythbusters. Donald er ikke bare en tegneserie!

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...