Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Hei Geir

 

En slik situasjon som dette hadde jeg et familimedlemmen som kom opp i. Sunket båt og ingen forsikring for denne var sagt opp for å betale renter på huslånet. Ble alvorlig syk og det er ikke bare bare som selvstendig næringsdrivende. Lønnen gikk ned med ca 70% osv. Dette var rundt 1990 i krisen som var da.

 

Den båten ligger der forresten enda og jeg har ikke hørt noe om at kommunen ville heve den e.l. Der var noen og fikk fjernet masta så båtene ikke gikk seg på den. Ellers er den merket med noen blåser. (var i allefall det for noen år siden)

 

Poenget mitt er at dette kan skje den beste og de som er så tøffe og nedlatende her inne skulle fått seg en skikkelig smell så hadde de kanskje jekket seg ned noen hakk. Jeg hørte forresten om en sjark som ble hevet etter elleve år i Steigen. Den var i bruk flere år etter heving.

 

Jeg synes du skal opprette en "hevekonto" og ta i mot hjelpen. Jeg er sikker på at du bruker pengene fornuftig og videresender det som blir til overs til en god sak eller noe slikt.

 

Hadde ikke du hjulpet en båtvenn hvis du hadde muligheten???

Link to post
Share on other sites

 

 

Hadde ikke du hjulpet en båtvenn hvis du hadde muligheten???

 

Alltid. Har rykka ut flere ganger i år, slept båter 3 ganger med 15 foteren 1 gang i ganske urolig sjø. gitt start hjelp 2 ganger. Berga 2 båter fra å bli knust. 25 fots trebåt og 33 fots seilbåt. Gitt vekk 2 dieselfiltrer te noen som var i nød. Rykka ut 1 gang når noen ikke fikk start på båten å måtte på jobb, 1 time med båt for å hente han.

Sist å ikke minst, ga vekk ein uåpna prince mild 100 te noen som ikke fant sin røyk (var på ein øy)

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Hei Geir!

 

Har fulgt tråden din fra starten og ønsker deg allt godt og lykke til videre! :-)

Slenger meg på som Svaap her og vil også bidra med en symbolsk kronesum.

 

Tror du må prøve å opprette en hjelpekonto for jeg tror d er mange her inne som vil hjelpe deg med en liten skjerv.

 

Hvis du har ett heller dårlig forhold til bank,og med det får prob med å opprette en hjelpekonto...kanskje noen gode venner i din nærhet kunme opprette en og admimistrere den for deg?

 

Mvh Janniz.

Link to post
Share on other sites

Tror du må prøve å opprette en hjelpekonto for jeg tror d er mange her inne som vil hjelpe deg med en liten skjerv.

Kremt. Tenkte på det når eg hadde meg ein mat handletur nettopp.

Imorgen skal ein dykke for eg, så kansje eg opprette ein hjelpekonto når alt er på stell.

 

Har faktisk også tenk på å lodde ut 15 foteren med pågengs.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Har hatt våte dømmer om deg i 1 mnd nå. Husker når eg traff deg drog deg med hjem siden du var helt stille.

Brukte 3 dager for å få deg te å si noe, når du endelig sa noe så var det ikke fine lyder som kom ifra deg, men eg var veldig glad for det.

Eg ga deg noe nye ting å masse brukte ting, takken var at du tok det med deg.

Eg har bada med deg 3 ganger, å eneste eg fikk ut av det var ein jakke full av olje som var min.

Vi hadde noen kanon kjekke helger selv om den ene søndagen vi var på vei hjem å eg måtte slik på do å ville du sko stoppe,så holdt du kjeft å ble heilt vrang slik at eg måtte dra deg videre hjem. Å da åpna du kjeften som om ingenting hadde hendt.

Nei vi hadde fine turer så lenge det holdt te den dagen eg holdt på med ei annen noen timer siden hu trengte hjelp i vinden som var. Når eg da var ferdig med henne så måtte eg tømme tusen liter av dine salte tårer, såg du grein litt, men eg måtte handle. Så når eg kom tilbake så hadde du grene så mye at du var utrøstelig.

Selv om du ikke var den peneste så var du stor og tung.

 

Vi hadde fine helger før du sank kjære skuta mi :-(

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Jeg kjønner veldig godt at du har lyst til å rydde opp selv Geir, det er vel strengt talt sånn de fleste av oss er skrudd sammen. Vil tro du synes det er litt flaut å motta økonomisk støtte for å få skøyta opp igjen. Men nå har du jo allerede fortalt oss om din vanskelige økonomiske situasjon, og det er vel strengt talt mye flauere enn å motta hjelp av noen som faktisk har lyst til å bidra til å få skuta hevet. Jeg synes det var tøft av deg å beskrive din økonomiske situasjon, og forklare rundt dette, og jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å få gjort så mye konstruktivt i din situasjon. Men, når du nå åpenhjertet har forklart om din situasjon, vet jeg at det er det er mange som vil hjelpe deg Geir, dessverre bor veldig mange av oss langt unna, så det blir litt vanskelig å bidra til noe annet enn økonomisk støtte. Kan du ikke oppgi et kontonummer vi kan sette inn en liten slump med penger på? Ikke det at jeg har rævva full av penger heller, men om vi alle donerer en liten slant så kanskje det kan blir en våt drøm eller to til neste år i skuta, om det er mulig å holde den flytende igjen selvfølgelig. Det blir litt som den gamle Kiwi-reklamen (eller var det rema..): en krone her, og en krone der....Om det blir noe overskytende kan du jo gi det bort til f.eks redningsselskapet. Da slår vi to fluer i en smekk og hjelper både deg og redningsselskapet.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

For fa.. Geir, kom med et jæ... kontonummer snart så får vi heva denne skuta di snart. Jeg liker ikke tråder hvor folk absolutt skal donere penger men nå syns jeg du fortjener å få opp dritten før du sitter med en megaregning fra kommunen


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...