Jump to content

Vennetjenesten: Besiktigelse, jeg trenger hjelp!


Walter_S

Recommended Posts

Besiktigelsesmann har nå vert på sjekk og jeg har fått rapporten og snakket med han for å høre hans personlige inntrykk i tilleg til det som stod på arket, meget fornøyd med tilbakemeldingene så nå ble det båt. Må bare få den nedover til Haugesund...................

 

Så om noen skulle føle for å ta en tur fra Finnsnes i nord å sørover så er det bare å melde seg på, evt. om noen kan gå f.eks ned til Trondheim så kan jeg ta resten selv, etc. Kom gjerne med forslag;)

Link to post
Share on other sites

Medlemmet Tom Rør sendt sin P42 fra østlandet til Lofoten eller der omkring, som dekkslast på Kristian With, Ulvan Rederi, før sommeren.

 

Da ble båten stroppet på dekk med klosser under.

 

Du kan jo høre med hans erfaring og pris. Tror han var fornøyd.

 

Lagt til: har du regnet på distansen?

Veldig raskt plotter rute mellom Haugesund og Senja, gav ca 900 nm. Vet ikke hva forbruket på dun båt er, men la oss si 2 liter pr nm. Det blir 1800 liter. Literpris på 10 kr. 18000 kr.

Deretter er du væravhengig. Fare for å måtte legge igjen båten i ei havn, reise, havneavgifter... :) husk at dagene, dagslys, blir kortere og kortere der nord.

Men, jeg skal selvfølgelig ikke prate deg bort fra en hentetråd her! Dessuten for du en reise langs kysten det normalt tar mange mange år før man gjennomfører.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eureka

 

Sitter å vurderer å ta turen selv men hadde vert litt mer "gira" om det var sommerstid, værgudene kan jo være relativt harde på denne årstiden:( Men dersom noen kunne tenke seg (mot et lite vederlag selvfølgelig) å tatt turen fra Finnsnes ned til f.eks Trondheim så hadde det blitt enda mer aktuelt (hint, hint;))

Link to post
Share on other sites

Ahhh, selvfølgelig, hvorfor tenkte jeg ikke på at medlemmet Bjørn Løvjomås kunne tatt turen for deg. Han har hentet en del båter for bl.a andre medlemmer her og tradisjonen er at det blir hentetråd her med litt bilder og oppdateringer. Samtidig, skjer det noe småtrøbbel underveis, så er det ofte et forummedlem i nærheten.

Link to post
Share on other sites

Ja, dieselen blir jo største utgiftsposten her og leste en artikkel om disse motorene tidligere i dag ang forbruk, å de bruker en del når man kommer opp i fart men i "kosefart" er de ikke så tørste, men det varierer jo alltids litt fra båt til båt :) Link: http://www.cruisersforum.com/forums/f54/3116t-cats-and-fuel-consumption-100893.html

Link to post
Share on other sites

På en måte tror jeg det er like greit å sende den som dekkslast. Selv om det selfølgelig er spennende og kjekt med hentetråd, så må man tenke litt fornuft også :)

Dieselforbruk er en ting, leieskipper etc.

Men motortimer løper også, samt eventuell slitasje, feil etc.

Regner med du må opp å sjekke båten før den løftes på dekk.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 1 år senere...

God kveld, båtfolk

 

Noen som har lyst, tid og anledning til å se på en båt rundt Sokndal? I så fall, send meg en IM

Ha en flott feiring i morgen, alle sammen:flag:

Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...