Jump to content

Vennetjenesten: Besiktigelse, jeg trenger hjelp!


Walter_S

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg kan ta en tur fredag formiddag om det kan passe.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Jeg vurderer en Saga 27 i Sarpsborg, men skulle hatt hjelp til en besiktigelse. Siden båten står på land er det kjekt om du er motorkyndig og kan bedømme motor (som er nokså ny) gjennom ytre inspeksjon. Evnt danne deg et bilde gjennom samtale med eier. Ellers interessert i generell tilstand for båten (skrog, innredning osv). Fint om du er kritisk og litt nøye. :-) Send meg gjerne en IM om du har lyst og anledning! Utgifter dekkes selvsagt og vi blir enig om en godtgjørelse for jobben. For meg som bor i Bergen er det jo både sparte kostnader og spart tid.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har brukt de flere ganger tidligere, med blandet resultat. Av og til har jeg fått en veldig utfyllende muntlig rapport i etterkant, men noen er litt regelstyrte og vil ikke gi en vurdering.

Erfarer at det aller beste er en erfaren båtmann.

 

Det du nevner er et godt alternativ hvis det ikke dukker opp en villig og interessert sjel her.  :yesnod:

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...

Heisann

 

Har fått tilslaget på en båt (Princess 360, 1994 modell) men problemet mitt er at jeg holder til på Karmøy og at båten ligger rett sør for Tromsø, nærmere bestemt Finnsnes. Lurte derfor på om noen som er litt båtkyndig kunne hjulpet meg med å tatt en titt på den mot et lite vederlag.

Redigert av TomØ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

 

Takk for tips. Nei har ikke kjøpt den bare akseptert budet men vil gjerne ha noen til å ta en grundige kikk før jeg flyr avgårde å skriver kontrakt. Kjedelig å fly til Tromsø så viser det seg at båten ikke er verd prisen;)

 

Så om noen melder seg så hadde jeg satt pris på det;)

Link to post
Share on other sites

Og er du ikke medlem gjennom båtforeningen så koster medlemskapet kr 350 og da får du  besiktigelsen for kr.600 og flere fordeler med på kjøpet,

Kontingent for personlige medlemmer: Kr. 350,- pr. år (fra dato til dato)

 Ps; Den besiktigelsen  må en ha hvis en tenker forsikring i Norske Sjø.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...