Jump to content

Vennetjenesten: Besiktigelse, jeg trenger hjelp!


Walter_S

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Noen seilbåtentusiaster i Bergensområdet som har lyst til å se på en båt og ta noen detaljbilder for meg?

 

Har tenkt å kjøre opp på torsdag, men hadde vært greit å sluppet bilturen dersom båten er helt delaminert og råtten :giggle:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Junkeren var dansk :flag_da:

 

Ser for meg at det vil bli en god del arbeid å fikse opp denne båten. Men så er innredningen genial og kjelden også. Endelig en båt som er bygget for en eller to personer med skikkelig busse og lagringsplass. Liker ikke når båtene blir laget med flest mulig sengeplasser, trange busser og lite lagringsplass.

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hei Seilaren

Håper du får kjøpt deg båt, for seilaren uten seilar, det blir noe mangelfullt :lol::lol:

Ellers var det trivelig å se hvor mye du bidrar med av nyttige ting når du var på sjøen med båt.

Lykke til, og håper du får noen til å se på den for deg :cheers: , brus :wflag:

Mvh agder840

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Den skaden virket ikke bra, hvis den er dyp og kun fikset med glassfibersparkel :eek: ...

Ser ikke ut som en skade når du ser lenge nok på bildet.

Ser mer ut som båten har blit pusset ned.

 

Men det er derfor jeg helst vil at noen skal se på båten for meg før jeg setter meg i bilen og kjører opp... :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Liker ikke når båtene blir laget med flest mulig sengeplasser, trange busser og lite lagringsplass.

 

Den har da tre faste køyer pluss salongen da, så sånn sett er den vel disponert ganske vanlig. Men stikkøya fungerer jo utmerket som lagringsplass også, hvis du ikke trenger den...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei.

Vurderer ein seglbåt som ligg på land i Asker/Nærsnes. Er det nokon som kan ta ein første vurdering av denne for meg. Har forsåvitt ein avtale om kjøp av denne båten, men vil ha ein liten vurdering av den før eg reiser nedover for handel. Det går i hovudsak ut på å sjå etter kosmetisk utsjånad/vannskader etc. innvendig og generell tilstand / utsjånad utvendig. Den ser bra ut på bildene som eg har fått.

 

Mvh Geir J Stenersen

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Jeg har lyst til å takke et par båtvenner her på Båtplassen for super bistand de siste ukene. Jeg hadde behov for å få besiktiget en båt i Sarpsborg og en i Tønsberg.

 

I Sarpsborg "rykket" enter4u ut og så på en Nordan Summer Family for oss. Takker og bukker, selv om det ikke ble kjøp. :smiley:

 

I Tønsberg gikk Bavaria32Sport til aksjon for å se på en Nidelv 26 (som viste seg lå like ved hans båt i samme marina) omtrent før jeg ikke sukk for meg. :smiley:

 

Og jeg har fått god informasjon med tanke på å gå/ikke gå videre med disse båtene. Blir nok ikke kjøp av noen av disse, men bistanden har vært helt avgjørende.

Så hjertelig takk! Det er helt fenomenalt hvor mye god hjelp en får her av ukjente "venner" med en utrolig flott serviceinnstilling.

 

Jeg har også vært en del i kontakt med LarsH vedr Saga 27-konseptet, og på en lun måte har han kommet med sine gode råd. Og Sæbø vedr Nordan-båter og Erund vedr Nidelv 26.....og slik kunne jeg fortsatt en stund til.

 

Når ser det ut til at jeg ender ned på en Nidelv 26, men jeg får heller komme tilbake med info om det når det er i boks.

 

En flott båtsommer til alle venner på Båtplassen! :flag:

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hjelp! Noen i Hedmark?? https://baatplassen.no/i/public/style_emoticons/default/smiley.gif

 

Jeg har en Sabb 8-10 for hånden her, som er i Hedmark, nærmere bestemt Nes i Hedmark.

 

Kan noen i nærheten hjelpe med en titt på motoren? Selger er ikke motorkyndig, og motoren har stått i noen år..

Jeg trenger egentlig bare vite om den tørner greit, og at det ikke er graverende, synlige feil.

 

På forhånd tusen takk!!

Link to post
Share on other sites

Vil bare takke for denne vennetjenesten.

Fikk et tips om en båt i Helsingør og MajorAndy tok jobben på strak arm siden han hadde båten sin i samme området. Bilder ble oversendt samt en enkel beskrivelse av hva som lå i havnen....

 

Tusen takk MajorAndy!

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...