Jump to content

Vennetjenesten: Besiktigelse, jeg trenger hjelp!


Walter_S

Recommended Posts

Det ser ut til at Fenix'en bare ble levert med denne motoren, MD 5. Med litt tålmodighet dukker det nok opp et eksemplar med nyere og sterkere motor. Har sett flere til salgs med nyere motor, og prisen er selvsagt litt høyere, men ikke så mye høyere at selgeren får igjen alt han investerte.

Redigert av S/Y Cleopatra (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei til dere i Bergens området.... :smiley:

Jeg var en tur i Bergen og så på en båt i januar. Da lå båten på vannet. Nå står båten til salgs igjen, og i følge selger er den nå tatt opp på land for reprasjon. Dersom dette stemmer, er det da mulig at noen i distriktet "over der" har mulighet til å se på denne båten for meg. Båten lå på Lindås, og noe av det jeg lurer på omfatter motor, gir og drivverket. Dersom noen skulle se at de hadde anledning så send meg en IM med telefonnr. slik at jeg kan ringe tilbake.

 

Mvh skrotrot

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Er det noen her fra Moldetraktene som kan kikke på en 33fots båt?

Kristiansund her, hjelper det? :smiley:

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg har ett spm ang båtmotor å vibrasjon.. Jeg har kjøpt meg en helt ny suzuki 15hk 4takt nå. Og er veldig fornøyd med denne bortsett fra vibrasjon som gjør att det "skrangler" i hele båten.. Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre med dette? Helst noen enkle tiltak..

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Hallo

 

Har gjort avtale om kjøp av seilbåt :flag: . Men har et forbehold om at jeg får med meg en med seilkyndig til å vurdere rigg og seil før endelig overtagelse. Er det noen seilkyndige som vil være med å ta en kikk i uken som kommer i bytte mot en flaske rødvin?

 

Båten ligger like utenfor Bergen

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

WESLING 16 HT - FREDRIKSTAD

 

Hei folkens!

 

Jeg søker fremdeles vår første båt, som er bestemt å være Wesling. I den sammenheng hadde det vært flott om noen kunne gjort oss en tjeneste ved å besikte denne:

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde

 

Telefonnummer oppgis på PM.

 

På forhånd tusen takk.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg vil gjerne få takke Jan S/Bamse i Trøndelag for super service og vennehjelp med besiktigelse av en Bayliner 2655 på Hitra. Han kjørte en flere timers tur for å se på denne båten for meg i går (lørdag). Valget falt ikke på denne båten, men det er en tipp/topp båt og et meget godt kjøp: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

 

Jan S/Bamse gikk gjennom båten fra topp til bunn på en times tid og jeg har hans vurdering og bilder tilgjengelig, som kommer i tillegg til bildene på nettet. Hvis noen vurderer båten, så send meg en IM så skal jeg kontakte Jan S/Bamse og høre om det er OK at info videreformidles (noe jeg helt sikkert regner med er OK).

 

Så en takk til Jan S! :flag:

 

Må samtidig si at denne tjenesten via Båtplassen er virkelig super!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Takker for hyggelige ord, Bergen dørk, bilder og rapport regner jeg som dine,

så send dem til ev. interesserte så mye du vil. Håper du er happy båteier

igjen? Ble det Skibsplasten? ( Har vært utomlands ei stund)

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Ja, det ble nok Skibsplasten og Baylineren der nord hos deg gikk også rett etterpå. Var i kontakt med selger og han virket også fornøyd med sitt salg.

 

Det var iallefall ikke din innsats som gjorde ikke ble båten på Hitra; det skal være visst. Var trygg på den besiktigelsen du utførte!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...