Jump to content

Vennetjenesten: Besiktigelse, jeg trenger hjelp!


Walter_S

Recommended Posts

WORSE!!!! Uhildet åstedsrapport er påkrevd! :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Vi er fortsatt på utkikk, men nå har vi et nytt objekt i kikkerten.

 

Er det noen som kan se på en båt i Tønsberg for oss?

Den ligger på land.

 

Vi har tidligere sett på samme båttypen selv, så vi vet at vi liker båttypen. Det betyr at hvis ingen store bomber dukker opp under besiktigelsen, så er vi positivt innstilt.

På forhånd tuuuuuusen takk! :flag:

Vi eier en Maxim 26, verdens fineste båt!

Link to post
Share on other sites

Om du ikke allerede har sett det så ligger det en omtale (test) av denne båten i dokumentarkivet.

En av de få (eneste?) halvplanere med seilbåtdrev.

 

Har sett den, og vil si at enklere manøvrering er en fordel for nybegynnere som oss... :wink:

Supert dokumentarkiv og erfaringsdatabase, Ingar!

Vi eier en Maxim 26, verdens fineste båt!

Link to post
Share on other sites

Selv takk til alle medlemmer som har bidratt til arkivet! :flag:

(Som tidligere nevnt, hvis alle aktive medlemmer kan bidra med en utgått brosjyre eller manual så har vi verdens største båtarkiv.) :smiley:

 

Enklere manøvrering er helt klart en fordel, men drev er også helt klart en ulempe ift strak aksling når det gjelder vedlikehold.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei.vi har lurt på å kjøpe en Baracuda 1000, 96 modell.Men den ligger på Kvinherad v Vestlandet.

Så nå lurte vi på om det var noen her på sørlandet ,som kunne ha tenkt og hjelpt oss ,med å la oss få lov til å ta en titt,i sin båt,

før vi la turen helt til vestlandet.

 

Hilsen mariann

Kokka

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Strøken båt, men prisen er jo litt i overkant synes jeg. Har en lik båt med samme utstyr som jeg ga 120 000 for i fjor. Riktignok er ikke finishen på treværket like fin hos meg, men det er uansett ikke verdt pengene. Ok, det er fint med nytt instrumentpanel, men for meg er ikke slike detaljer så viktige at jeg ville betale såpass mye for det. Men for all del. Det ser ut til å være en satans pen båt.

 

Plenen

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Da en landkrabbe har flyttet til det blide sørland, trenger man jo en båt, og jeg har funnet en som stiller mine krav. Dvs soveplasser, sete ved sidenav skipperen, og god plass på akterdekket. Noen som kjenner til motor typen på denne båten og om det er noe som jeg også bør sjekke. Har sjekket Erfaringsbasen, men ikke så mye som sto der ang båten, eller motoren. Motoren er en Ford 1600cm2 Mermaid Meteor med ferskvannskjøling.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...t=82&page=2

Finn kode:10972155 :confused:

Link to post
Share on other sites

Ok, det forstår jeg.

Men takk iallefall for svaret, og jeg vurdere å dra å se

Hot Johnsen

 

Ville nok prioritert en som har mer enn MD 5 motor på 7.5 hk. Har hatt en slik i en Albin 78 Cirrus (2 fot mindre og en god del lettere). Jeg syns det var altfor snaut... I en Fenix må det jo bli veldig lite... Bare et tips.. En rask kikk nå så ser jeg at alle som ligger ute har denne motoren. Trodde noen hadde 2 syl 9 eller 11 hk også ,men jeg kan ta feil... Denne MD 5 er en syl og dermed ikke så kvikk i responsen heller, men ellers er jo Fenixen en flott båt...

 

Kan dessverre ikke se for deg, bor ikke i Stav...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...