Marida Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Jeg skjønner heller ikke hva han mener med "riktig side". Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 14.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 Nå som det igjen er smør å få kjøpt i norske butikeer, kan jeg ikke begripe hva du skal handle der?? Jeg skjønner heller ikke hva han mener med "riktig side". Man kan jo begynne å lure hva som skjer med handelsstanden på den siden ettersom de må til eu for å kjøpe smør :giggle: Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Sjøga Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 kan jeg ikke begripe hva du skal handle der?? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Påmelding sendt Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Honduras Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Jeg skjønner heller ikke hva han mener med "riktig side". Det er vi på denne siden som har kveldssola, vet du. Vestfold og videre nedover ligger på skyggesiden etter kl 19.00, det er noe alle vet.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Faxen Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 :nonod: Det er vel ganske soleklart; vann behandlet og foredlet i enten Norge, Sverige, Danmark, Tyskland eller Holland! Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Pettern1972 Svart 19.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2012 Velkommen skal dere være Draco. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Arve A Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Har også meldt meg på, hvordan ligger det ann med antall båter nå da? :rolleyes: Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Det ser ut til å være 44 stk. ekvipasjer.... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Astor Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Kommer 37 båter til treffet eller fler blir det tidenes største BP-treff. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Hadde nettopp en telefonsamtale med "komiteen", og fikk samtidig vite at det nå er 50 påmeldte båter! Så dersom alle kommer, blir alle tidligere deltakerrekorder slått! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Figaro Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Dette ble nok større enn komiteen hadde drømt om---Og Edholmen hadde egnet seg dårlig til et slikt kjempetreff. Og til tross for en viss "lokaliseringsdebatt", valgte de det riktige stedet Vi håper på et riktig vellykket og hyggelig treff Men er det ikke på tide med en oppgradering av deltakerlisten Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Pettern1972 Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 God aften ærede båtvenner.... Som du så treffende skrev Figaro: Dette er MYE større en vi i våre villeste fantasier kunne drømt om...Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, annet enn at dette er helt sykt. Og tusen takk for alle hyggelige mailer og tilbakemeldinger fra dere. Jeg bøyer meg i støvet for medlemmene her på baatplassen.no Til og med Lars H, som jeg snakket med i stad har utdatert info, hehe Vi er nå 51 båter påmeldt, vi har sprengt grensen til Sand Marina. Jeg har dessverre ikke fått tak i dem i dag, men jeg innser at jeg må krype i søla på mine knær for å få fremskaffet flere plasser, det er jo tross alt 2,5 mnd igjen av fristen. Dette er helt sykt morro for oss "førstereisgutter" (og jente). Her er påmeldingslisten så langt: Lovart Låring Pettern1972 Thalassa 2 Fregata 1958 Skilsø REM/Escada Astor Ezach Bjørn69 Succes42 Marida Ella Lars H Figaro a-Joda Stålmarken Arnbr0 Nor_west geirhel Sjøman Arvid_A Sparta Dundun II snella27 Tom Rør vinke lanke Faxen frank_berger Shalom Bert Tjorven III litt peiling Smygen Skipet 5 Nikita ole-m Guapa M/S Bastard Jeb jakob#båtfrelst kongking Polarn Akoya Hasla 27 Arnfinn K Arve A Lita Rabelle Draco aq140 Kasina Stressless Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
succes 42 1980 Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Ja her blir det liv:-) bare til og ta av seg hatten for dette morro:-) Pettern 1972 er det noe dere trenger hjelp til så spørr:-) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Takker for det succes. Setter deg opp på disippel-lista vår, hehe Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Lovart låring Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Dette er mildets talt overveldende godtfolk.Med en slik oppslutning og interesse for treffet, er det veldig inspirerende å jobbe i kulissene for å få til et treff. Det skal samtidig innrømmes at det er med en viss skrekkblandet fryd jeg ser frem til treffhelgen. Detta ska bli gøy!! Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Pettern1972 Svart 2.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Baatplassen.no Østfoldtreff 2012 NEWSFLASH NR 3!!!!! Per Klevås Schondelmeier som representerer krabbeogklo.no kommer og demonstrerer sitt produkt ”Krabberingen” FAKTA OM KRABBERINGENKrabberingen er et fangstredskap laget av rustfritt stål og består I virkeligheten av to ringer forbundet av nett. I nettets bunn er det en ”agnpose” som man fyller og lukker posen. Nettet er laget av slitesterk nylon. Med krabberingen følger også; 25 meter tauverk av nylon og to væler som holder krabberingen oppe. HVORDAN GJØR DU?Krabberingen fylles med agn og senkes ned på havbunnen. Vent en times tid og hev krabberingen opp og se om det er fangst. Det er strenge regler for fangst av krabber. Reglene for fangstredskap for krabbe finner du i Fiskeri-og kystdepartementets forskrift 22. desember 2004 § 33 og § 33a. Forskriften finner du på Fiskeridirektoratets hjemmeside som J-135-2010. Hovedregelen her er at teiner skal utstyres med fluktåpninger slik som beskrevet i bestemmelsene. Men siden redskapet fungerer som en “glip” og ikke som en teine og settes ut fra bryggekanten eller en båt med agn og som trekkes opp når fiskeren med selvsyn ser at krabbe kommer inn over redskapet vil det ikke være naturlig med krav til fluktåpning. Derfor er det lovlig å bruke Krabberingen som fangstredskap. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Tom Rør Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Den gleder jeg meg til å se Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Krabberingen er kjekk og praktisk :) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Hvordan er responsen på vhf kurset? Mange nok påmeldte, slik at det blir noe av? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 M/S Bastard: 5 påmeldte til vhf-kurs hittil. Men etter "triptelleren" på hjemmesiden vår er det 100 dager igjen til treffet, så det kommer nok flere til. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
M/S Bastard Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Det er bra, da regner jeg med og få gjort vhf delen ferdig på treffet. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 5 påmeldte til vhf-kurs hittil. Hvor melder man seg på? Kona maser stadig om å få ta VHF-lappen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
M/S Bastard Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Se her Rem Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 7.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Fruen står på listen REM. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.