Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Nå vil jeg og Rederinnen som det så fint heter takke for en kanon helg uten side stykke stor takk til Pettern og co for et kjempe treff og en knall konsert på lørdan.

 

Så får alle sammen ha en forrykende god sommer.

 

Hilsen Eirina med mannskap. :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp::cheers:

Link to post
Share on other sites

Escada takker også for et svært bra treff som tok av skikkelig på lørdagskvelden med BP-bandet på terassen. Petterns tolkning av "Unchain my heart" var av høy klasse. :thumbsup::clap:

Ligger nå i Strømstad og går videre til Koster i morgen for å sikre plass til Midtsommarsafton. Etterpå blir det vel å slite seg gjennom en 3-6 ukers ferie på kryss og tvers her på Vestkusten og i Tjøme/Nøtterøytraktene. Puuuh. Vel vel. Noen må jo ta de tunge jobbene også. :wink:

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

REM skriver:

Etterpå blir det vel å slite seg gjennom en 3-6 ukers ferie på kryss og tvers her på Vestkusten og i Tjøme/Nøtterøytraktene. Puuuh. Noen må jo ta de tunge jobbene også.

 

Hørtes utrolig slitsomt ut,sikkert noen her på BP som bytter med deg, god tur.

 

Benji

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Og så var det mannskapet på Trudelutt, Trude, Lars og skipshunden Max sin tur til å takke for et alle tiders treff. Jeg knipset en god del bilder, og de er samlet her. Og noen videosnutter ble det også. Her er den første

 

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det var så trist jeg ikke kom meg dit. Har gleda meg til dette treffet i flere måndter men båten ville ikke luft i disel systemet skrudde 4 timer på fredag og 9 t på lørdag byttet alt fra disel tank til disel pompa det mærklige er at den kan gå i 20 min og så stopper godt det ble et bra treff neste treff skal jeg dra en dag før:-) for det skal jeg ikke miste

Link to post
Share on other sites

Har en del bilder av masse BPère, er det noen som absolutt ikke vil ha trynet sitt smurt utover BP så skrik ut snarlig, da det klør i fingra etter å legge de ut.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Escada takker også for et svært bra treff som tok av skikkelig på lørdagskvelden med BP-bandet på terassen. Petterns tolkning av "Unchain my heart" var av høy klasse. :thumbsup::clap:

Ligger nå i Strømstad og går videre til Koster i morgen for å sikre plass til Midtsommarsafton. Etterpå blir det vel å slite seg gjennom en 3-6 ukers ferie på kryss og tvers her på Vestkusten og i Tjøme/Nøtterøytraktene. Puuuh. Vel vel. Noen må jo ta de tunge jobbene også. :wink:

 

 

Skulle ikke forundre meg om vi treffes til helga også da Rem. Vi har litt småplaner om å gå til Koster på torsdagen...

 

Og så var det mannskapet på Trudelutt, Trude, Lars og skipshunden Max sin tur til å takke for et alle tiders treff. Jeg knipset en god del bilder, og de er samlet her.

Lars H.

 

Fytte rakker'n Lars, jeg må legge meg i hardtrening på belg-orgelet....

Vi har nettopp kommet inn døra i heimen nå. En bråkjapp dusj og så skal vi til Hobøl for å hente ankel-biteren vår. Drar ut igjen til helga.

 

Mere oppdateringer med bilder kommer sannsynligvis i løpet av kvelden/natten fra oss...

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Og så var den siste videoen lagt opp på Youtube.

 

Det var ikke bara gutta i bandet som kunne synge, her det sjarmerende kvinnelige innslaget! Videoen er nok litt kornet her, men det skulle vel bare mangle når den er opptatt 2350 om kvelden med et vanlig Canon IXUS kamera med videomulighet.

 

 

 

Ellers minner jeg om de 120 bildene jeg tok fra treffet som finnes ved å klikke på bildet nedenfor. Da får en opp 20 og tyve småbilder som kan klikkes på for bedre kvalitet og størrelse.

 

treff2012bilder.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kanskje på tide å kvitte deg med det kjøleskapet du har nå også :lol: :lol: Ellers kan du også gjøre et forsøk på å dusje den vekk :lol: :lol:

Godt du ikke skal bli lastebilsjåfør da, eller faen vent.......... :lol::wflag: :wflag:

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Fine bilder og videoer som har blitt lagt ut :smiley:

Her kommer noen av våre (Kasina + mannskap) bilder, og takker for en utrolig morsom, og hyggelig helg!!

img_3614.jpg

Merida ytterst, vet ikke hvem som er i midten, og Astor. Utsikten vår hele helgen :smiley:

 

img_3622.jpg

Lars og Nor-West

 

img_3627.jpg

Åpningen på fredag ved mannskoret Ljom, dirigent er Lovart Låring

 

img_3628.jpg

Joda, og Merida koser seg etter åpningen

 

img_3631.jpg

Foran ligger den velfungerende resepsjonen :smiley:

 

img_3632.jpg

Lørdag:

Hoppeslottet til barna på vei opp, mange glade barn i løpet helga der :lol:

 

img_3635.jpg

Forum folk i en dyp diskusjon, Kasina er mer opptatt av krabbeteiner :lol:

 

img_3638.jpg

K/V Nornen rett før omvisningen

 

img_3639.jpg

Flere forumbåter

 

img_3640.jpg

Og enda flere forumbåter :smiley:

 

img_3641.jpg

Elias som gledet store og små :smiley:

 

img_3643.jpg

Og så var det tid for jolle race for de voksne.........

Akoya og "Svalbard Kenneth" var de to som turte å sette seg i joller som tåler inntil 45 kg :lol:

 

img_3645.jpg

Og så var de i gang.....

 

img_3647.jpg

Morten var hekksjø general sammen med Merida :lol:

 

img_3648.jpg

Akoya tok fort ledelsen.....

 

img_3649.jpg

Og første mann til å ta klistremerket

 

img_3651.jpg

Og neste mann til å ta klistremerket

 

img_3652.jpg

Så var det å ro tilbake fortest mulig tilbake til start, mellom forsyrrende elementer :lol:

 

img_3655.jpg

Litt lavt fribord, og våte rumper

 

img_3656.jpg

På vei tilbake, og etter et åre brudd, så ble hendene brukt :tongue:

 

img_3659.jpg

Og vinneren ble Akoya :smiley:

 

img_3661.jpg

Og et seiersbad må til :wink:

 

img_3670.jpg

Lørdag kveld,

Jeanette har full kontroll :smiley:

 

img_3671.jpg

 

img_3673.jpg

Merida og Anders, som forøvrigt holder foredrag om mine homse sigaretter :lol:

 

img_3682.jpg

2 fine sjekker til RS Ung :smiley: :smiley:

 

img_3680.jpg

Forum medlemmer som venter på Horn Flyer

 

img_3683.jpg

Og vi venter.......

 

img_3688.jpg

RS Ung får overlevert sjekker og vimpel :smiley:

 

img_3691.jpg

Også Horn Flyer får en vimpel slik at den er korrekt antrukket :tongue:

 

img_3696.jpg

Mannskapet på Horn Flyer, RS Ung, Petter'n, Lovart Låring og Merida etter overrekkelsen :flag_bp:

 

img_3697.jpg

Og plutselig så var Knut oppe for å henge opp gaven......

 

img_3703.jpg

Og der var vimpelen oppe, merk det litt slitne flagget i bakgrunnen, det er 3 uker gammelt :eek:

 

img_3624.jpg

På vei hjem etter en super helg, og det kan ta på de firbente også :smiley: :smiley:

Link to post
Share on other sites

Send oss gjerne treffbilder, så legger vi dem ut på vår hjemmeside.

 

Her kommer noen av bildene vi tok selv,

 

KV "Nornen" W330

Lengde: 47,2 meter

Bredde: 10,3 meter

Tyngde: 761 tonn.

Et vannvittig skue der den kom sigende inn i kilen mot Sand Marina

dscn0931.jpg

 

dscn0931.jpg

 

 

 

Her er Ingrid III på vei inn til båsen sin. En nydelig båt, med trivelig mannskap ombord.

dscn0934.jpg

 

 

Arnbr0's nydelige kutter "Sonar" trygt plassert på plassen sin.

dscn0981.jpg

 

 

Og et bilde av selveste Stålmarken, en Flexima 35

dscn0982.jpg

 

 

En "lettere forbannet" Marida junior som hadde et mål. nemlig å vinne gummibåtracet. Men til hans store fortvilelse var gummibåtene fra Jula vesentlig vanskeligere å manøvrere enn pappas Princess.

dscn1021.jpg

 

 

Hekksjøgeneral Ella skaper trøbbel for Akoya og Kenneth, som var de eneste som var tøffe nok til å delta i voksenklassen. Det ble en rimelig våt opplevelse for dem

dscn1030.jpg

 

 

Vi fikk også en mann-over-bord-demonstrasjon fra gutta ombord på Horn Flyer. Sånn skal det gjøres. Ganske enkelt Imponerende:

dscn0954.jpg

 

 

Og kystvakten var like imponerende:

dscn0962.jpg

 

Lettbåten til KV Nornen og RS Horn Flyer drar krok. Horn Flyer har en vannvittig trekkraft i full bakk, og dro lett kystvakten bakover, selv om de gav bånn pinne forover...

dscn0970.jpg

 

 

Og jammen dukket det ikke opp en uventet også. Tipper denne sparker godt unna

dscn0984.jpg

 

Og her er "Lita". Et prakteksemplar av en Tresfjord 28.

dscn0985.jpg

 

 

 

Thalassa på plass. Flott båt og hyggelig mannskap. PS: Det er fortsatt utrolig koselig på Edholmen...

dscn0986.jpg

 

 

"Ella" ligger til kai. PS:Takk for sjenken på fredag kveld :lol: :lol:

dscn0988.jpg

 

 

Lars H og skibshunden Max tar seg en svingom på steinparketten:

dscn1040.jpg

 

Lille "Elias" var et trivelig og morsomt innslag for juniorgarden:

dscn0945.jpg

 

Herr og Fru "Polarn" koser seg i de sene kveldstimer:

dscn1055.jpg

 

Marida trodde han så et spøkelse.......

dscn1051.jpg

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...