Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Det er jo i grunnen ikke noe vanskeligere enn å holde seg unna det livsfarlige hølet i fjellet da JanP. Det er bryggeanlegget som er tiltalende på Edholmen. Det hølet du snakker om er også på inngjerdet område som gjster skal holde seg unna uansett. At folk ikke holder seg unna dette området må jo stå for dems egen regning. Det er ikke aktuelt å sitte i den gropa å grille uansett.

 

Det er det at det ikke er noen framdrift der jeg tenker på.

Brygga var bra da den ble lagt ut, og er vel ikke blitt noe verre i seg sjøl. Har ikke ligget der siden oktober 2008 for å overta grab-bag under bp-stafetten, men jeg har slett ikke inntrykk av at det har skjedd noe på "byggeplassen" etter den gangen. Ellers er ikke Edholmen noen brygge jeg har noe behov for å besøke; har gjerne en eller et par "Kirkeøy rundt"-turer hvert år, men legger ikke til andre steder enn egen båtplass på den turen.

 

 

Det hullet bør spyles med litt Zalo innimellom. Dette for å ødelegge alle mygglarvene som "dyrkes" nedi der. Eller en halv liter diesel(nå blir det pepper). Tror all myggen på Hvaler kommer derfra.

 

sikkert en god idé, det med oppvaskmiddel - men det er nok av andre myggkilder, også for malariamygg (uten smitte, da...)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Det er ikke så mye pettern og jeg har divergerende syn på mtp å arrangere et treff for oss.

 

Edholmen derimot, har jeg så til de grader slått fra meg da jeg simpelthen ikke har lyst til å vise frem dette uferdige hullet av en påbegynt anleggsplass til tilreisende båtfolk som kommer til Østfolds skjærgård for å delta på treff. Jeg var, som tidligere nevnt, veldig optimistisk før pettern og jeg dro ut dit. helt ute av systemet mitt var imidlertid edholmen som treffplass når vi reiste derifra. Pettern er i det minste såpass til kar at han har hatt en dialog med han som er anvarlig der ute for å høre hva DE kan gjøre for å lage et treff der. Det som er så genialt med å ha en treffkomitè, er at vi sjekker ut alt slik at DERE kan få ha det så bra som vi kan få til. Brygga er bra den, men livet består av mer enn ei brygge. Uansett hvor vi legger treffet så er det et par ting som må være på stell for å få det så trivelig som mulig for alle parter, samt at sikkerhet også er et tema.

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Hadde mange overnattingsdøgn på Edholmen i fjor, og var ikke mere plaget av mygg der enn andre steder. Men kanskje det har noe med personlig hygiene å gjøre, jeg lukter vel ikke akkurat roser når jeg er litt småsvett... :giggle: :giggle: :giggle:

 

Når det gjelder fremdriften har nok den stått rimelig stille noen år ja. Det er ingenting som tyder på at det skjer mye der i sommer heller.

 

Uansett det er jo noen som ikke bryr seg om at landarealet der er en byggeplass.

Er i grunnen ikke så mye mere å snakke om. Noen liker seg på Edholmen, det skal respekteres. Andre liker seg ikke på Edholmen, det skal også respekteres. Til syvende og sist er det vi som brukere som avgjør hvoir koselig vi skal ha det, uansett hvor vi ligger.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Hei godtfolk!

 

Pettern kommer tilbake med info om treffet senere i denne tråden nå i kveld. Ikke for å foregripe begivenhetene, men de av dere som har tenkt dere på treff har virkelig noe å se frem til. Jeg ble ihvertfall ellevill etter samtalen jeg har hatt med pettern nettop. :thumbsup:

:flag_bp:

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

NY INFORMASJON::::

 

1. Vi har i dag hatt "telefonisk" møte med grunneier på Edholmen Marina. Vi har blitt opplyst om at det i sommer vil være hektisk byggevirksomhet der ute, slik at INGEN landområder vil være tilgjengelig. Det vil også være meget begrenset tilgang til strøm på bryggene. Det tillates ikke grilling på bryggene, grunnet brannforskrifter, ei heller bryggedans gunnet sikkerhet. Grunneier har med bakgrunn av dette sagt nei til at vi kan arrangere noe her. Edholmen som arrangementsplass er derfor skrinlagt.

 

 

2. Vi har også hatt "telefonisk" møte med ledelsen på Skjærhalden. Der er vi ønsket velkommen. De setter i disse dager ut en ny pir innerst i bassenget med 22 plasser. Denne kan vi få holdt av til vårt bruk, samt mulighet for en ekstra pir ved siden av om det trengs. 100 meter unna ligger det en kommunal strand vi kan benytte til felles grilling. Vi må derfor reservere et antal plasser. Som det har vist seg på arrangementer tidligere, ikke bare innen båtfolk selvfølgelig, er det ofte mange som sier de skal komme, men ikke dukker opp. Ved å forhåndsbestille plasser blir det da arrangementskomitèen som er økonomisk ansvarlig for disse plassene, noe vi er lite lystne på, da vår "arrangementskasse" er totalt i balanse pr. idag, altså på 0 kr. Faren for å gå på en økonomisk smell for oss to(som hittill utgjør komitèen), anses derfor som overhengende. Da måtte vi evt hatt en bindende påmelding med forhåndsbetaling. Priser vi får oppgitt herfra er også relativt stive i våre øyne. Vi anser også det som relativt vanskelig og lite gjennomførbart.

 

 

3. Dagens 3. "telefoniske" møte har vært med innehaver av Sand Marina. Vi har her blitt lovet mellom 30 og 50 gjestehavnplasser, og muligheten for ennå flere om behovet skulle være der. Sand Marina ligger på Spjærøy på vestsiden av Asmalsundet. Marinaen tilbyr et moderne anlegg med alt av fasiliteter. Det er en dagligvarebutikk på Rød, på den andre siden av sundet. Sand var en meget populær havn i gamle dager. Her var det både butikk og pensjonat, og tettstedet ble kalt «Lille Sverige». Det står noe bebyggelse igjen fra denne tiden. Sand var tidligere et aktivt bygdesamfunn med steinhoggeri, og skip på opptil 2000 tonn kunne ligge ved bryggen. Både nord og sør for Sand finner du flotte turområder og nydelige badestrender. Her finnes også fasiliteter som:

- Kiosk

- Servicefasiliteter

- Uterestaurant

- Uteservering (øl, vin og mat)

- Vanntanking

- WC/Dusj

- Parkering

- Vaskemulighete

 

Det er også gode bussforbindelser til både Skjærhalden og Fredrikstad for de som har behov for bunkring av flydium, badebukser og hostesaft. Hvaler Camping ligger også et steinkast unna, med overnattingsmuligheter for de som evt kommer asfaltveien. Vi får også her muligheter til felles grilling på uteserveringen. Om vi stiller med egen stor grill eller om Sand Marina tar seg av denne biten med salg av grillmat er ennå ikke bestemt. Men koteletter skal det bli "åkke som". Vi har også blitt lovet at gjestehavnpriser ikke skal skremme vekk noen, uansett størrelse på lommebok. Vi slipper også her å stå økonomisk ansvarlig om påmeldte båter ikke dukker opp.

 

Vi har også fått knyttet til oss noen sponsorer, som stiller opp med premier av ymse slag, for aktiviteter og loddsalg. Alle avtaler er ikke "i boks" ennå, mere om dette senere.

Vi får også besøk av Redningsselskapet og "Horn Flyer", dersom de ikke er på oppdrag. Her vil det bli muligheter til å ta skipet i nærmere øyesyn. Vi håper også på besøk av "Elias", som er Redningsselskapets lille "barnevennlige" slepebåt.

Vi skal også i samarbeid med Redningsselskapet prøve å få til litt aktiviteter for "rederspirene"

Dagens konklusjon blir derfor::::

 

 

baatplassen_vimpel_original.jpg

 

VI INVITERER HERVED TIL BAATPLASSEN.NO ØSTFOLDTREFF 2012

Sted: Sand Marina, Spjærøy

Dato: 15-17 juni 2012

Det vil bli loddsalg, kåringer og aktiviteter for store og små redere og rederinner.

For mere info om Sand Marina, se deres hjemmeside

For påmelding, send ditt navn, brukernavn på baatplassen.no, båttype, lengde og bredde til:

 

 

ostfoldtreffet@baatplassen.no

 

Med vennlig hilsen

Pettern1972 og Lovart Låring

 

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Fin info og godt jobba, folkens. For meg som ikke er kjent annet enn på Skjørhallen ser dette mer en bra nok ut. Alle fasiliteter tilbys oss båtfanter.

Da er det bare å se i den 7. sans om alt ligger til rette for en Hvaler-tur!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...