Tom Rør Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Liker den løsningen jeg også Hvordan har du festet dem? Lekter på langs? Tom Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Jeg brukte alu vinkler med Gummipakning slik at det ikke skulle bli noen gnisninger. Så skrudde jeg disse sammen.. KUA Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 På tide med en liten oppdatering igjen. Har nå fått på plass det meste på motorene og lukker igjen "hullet" til jeg skal begynne å koble batterier. Mangler nå bare luftfilter og sink forbindelse på motorene. Samt en siste kontroll på motorlabb justering når vi kommer på vannet. Neste var å montere sammen BB sofa Har her fått montert sammen alt treverk. Alle puter skal nå på plass igjen. Alle puter på plass, var godt å få igjen litt plass i køyeluggaren. STORT ønske om å trekke om soffa etterhvert ja SB sofa blir ikke montert enda, skal trekke endel kabler i skute siden der først. Neste prosjekt blir tilpassing av potter. Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Neste prosjekt blir tilpassing av potter. Hvordan potter skal du montere? KUA Link to post
Tom Rør Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Jeg brukte alu vinkler med Gummipakning slik at det ikke skulle bli noen gnisninger. Så skrudde jeg disse sammen.. KUA Takker Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Kjøpte 2 stykk av disse. opp til 300hk pr potte. Spennende se virkningen på støy. 20minutter på fly i 23 knop er på grensen til tortur. 2 X 5" fri eksos høres når du kommer Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 20minutter på fly i 23 knop er på grensen til tortur. 2 X 5" fri eksos høres når du kommer Jeg skal love deg at det er stor forskjell. Jeg ble hørt på flere mils avstand, og nå er støyen helt normal. Bråker nesten ikkenoe på flyen heller. Det er hvert hver eneste krone og litt til!!!! KUA Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Hvordan potter har du montert hos deg da.? Jeg gleder meg til å teste dette ut ja.. Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Hvordan potter har du montert hos deg da.? Jeg monterte disse rett på innsiden av veggen i bak i lasteromet. Den ene stussen går nesten inn i motorrommet. Da jeg hadde monter dem på slangene skummet jeg prybber til dem så de ikke skulle flytte på seg. Kan ta bilde hvis ønskelig. KUA Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Hadde vært flott hvis du kunne tatt deg bryet med å legge ut ett bilde. Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Kan gjøre det i morra! pottene mine ser helt like ut som dine, men usikker på om en side var 45% vinkling. Dette finner vi ut i morra. KUA Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 Takk!! Prosjekt Princess 35 Link to post
Haraune Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Nå vet jeg ikke hvor eksosen din kommer ut, men er det nødvendig med potter da. Hva med å montere "støvleskaft" som fører eksosen ut under vann? (forutsetter at eksosrørene kommer ut bak). Min eksos kommer ut under badeplattformen, og der er det montert et støvleskaft som leder eksosen ned under vann i fart. ca 10 cm under bunnen av båten. Merket ingen forskjell på støyen når jeg fjernet eksospotta, bare lavere eksostemp og mindre motstand for motoren. En bekjent gjorde det samme i en nimbus 4000, og heller ikke de ble det merkbart mer støy ombord. Bakdelen er jo at det ser ut som man har hekkansaggregat med all bobblinga i vannet når man ligger stille Link to post
nordan family 27 Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Har ikke P 35 side-eksos, da? Har dog sett noen varianter med oppbygging til eksos under vannlinje på dem. Jeg har både eksospotter og eksosstøvler på mine maskiner. Jeg synes det støyer ganske kraftig likevel. Om pottene bare er tull er det jo greit å fjerne dem - de er jo en potensiell lekkasjefare som hos meg ligger svært vanskelig til (Fairline 36 Turbo med aktercabin og eksospotter godt gjemt). Demonterte en del innredning i fjor for å stramme slangeklemmene på endestykkene på pottene, og de var jo HELT løse - endestykkene må ha blitt holdt sammen av noe annet enn klemmene. Ble litt skremt av det. Men støynivået fra eksosen synes jeg er i overkant allerede i dag, så jeg tror ikke det er noe som skal fjernes hos meg dersom det øker støyen. Litt skeptisk til at det ikke har noen virkning om jeg tar dem bort Link to post
nordan family 27 Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Her en ombyggingen på en P 38 til undervannseksos: Link to post
Sjøkua Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Hei da har jeg hvert å tatt ett par bilder i båten! Her er bilde fra lasterommet: Her ser du jeg har lagt ett par skummputer. NB: dette rommet er ikke pusset opp! Her er ett bilde fra motorrommet: Etter en titt i motorrommet husket jeg at jeg leverte pottene på sveiseverste og fikk sveiset ett 90graders bend som jeg tror jeg kjøpte på BD. Jeg fikk da kappet av stussen og sveiset på bennet, og sveiset stussen på etter bennet. Dette for å ikke få så krappe bøyer på eksosslangene. Det er jo ikke store plassen bak tankene der, så man trenger den plassen man kan få! Håper dette var til litt hjelp! Du kan jo bare sende meg en IM så kan du få NR mitt hvis du lurer på noe. Har gjort mye mere enn det som ligger på tråden min. KUA Link to post
ray Svart 1.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 (redigert) Har ikke P 35 side-eksos, da? Jo helt riktig, det finnes dog noen eldre som har den rett ut bak. Flotte bilder kua, Tusen takk De skumputene var geniale, skal benyttes ja Hvordan er vinkelen på slange stussen mellom potta og glassfiberrøret (utløpet) ser for meg att den kan bli litt bratt og som da på sikt kan skade glassfiberrøret. Har prøvemontert potta på BB side og synes vinkelen blei litt bratt. Skal fortsette med dette bare tempen stiger litt. kald i den kjellern gitt Som du ser her synes jeg vinkelen blir bratt. Må da enten gjøre som du har gjort for å få potta lengre frem. Eller trekke den mer mot senter av båten så jeg får ett lengre strekk. På SB er det ikke noe problem da eksos slangen kommer ut inne ved vann tanken og ikke helt ute i skogsiden. Gjentar: kun prøve montert med en for kort slange for å se vinkelen Redigert 1.Februar.2012 av ray (see edit history) Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Jeg har pottene lengere frem enn deg! Pottene ligger forran den stiveren som du har ca 10 cm inn på potta di. Kan stikke ned i båten etterpå å ta ett bilde av overgangen mellom potta og glassfiberopotta. KUA Link to post
ray Svart 1.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Du behøver ikke å reise ned enkomst for det bilde da kua, ta det når det passer. På forhand takk. Skulle ønske jeg kunne stikke ned i båten en kjapp tur jeg.... nesten 8 mil en vei til båten Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Skulle ønske jeg kunne stikke ned i båten en kjapp tur jeg.... nesten 8 mil en vei til båten Ja det er deilig å ha 2 min i bil og 10 min gange til båten! Den ligger vedsiden av lokalbutikken! Hvor har du båten liggende? KUA Link to post
ray Svart 1.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 hmmm 2 min med bil det hadde vært noe det... hadde nok fått gjort mye mere da gitt.. Prosjekt Princess 35 Link to post
ray Svart 1.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Her en ombyggingen på en P 38 til undervannseksos: Kanskje en ide for å få mere løft bak i marsfart.. Tror ikke det hjelper på lyden i marsfart, mine eksosutløp ligger helt under vann 1 18-20 knop. Lyden blir ledet med vannet bakover og kommer opp under badeplatformen. Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Skjært ut luke på akterdekk, montert dyse. Hullet tettes med en teak dør Her har jeg montert ett 42L kjøleskap for Øl! Kua Link to post
ray Svart 1.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Utrolig kreativt da.. Er du godt trent på brainstorming.... eller faller det bare naturlig... meget imponert kua har sendt deg IM Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Skal ta noen bilder i morra på ting jeg ser jeg har gjort. KUA Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn