Jump to content

Prosjekt: "Princess 35"


ray

Recommended Posts

Om du skal skylle sila på de filtrene så hold ikke i hanken. De sveisene er dårlige. Har mista et par sånne. Om du ikke har vingemutre på lokkene så anbefales det.

Ja man skal høre mye...

Du må snakke om annet filter, her er det bolter, så vingemuttre passer ikke her.

Hanken ryker neppe på disse, jeg har faktisk aldri hørt om det.

Dessuten er det hanken som holder filterinnsatsen på plass, så hvis sveisene skulle ryke her

er det neppe på grunn av at en holder i hanken. :crazy:

Har du ett problem med sveisene på disse filterne har du et alvorlig tæringsproblem i båten.

Redigert av Mix (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja man skal høre mye...

Hanken ryker neppe på disse, jeg har faktisk aldri hørt om det.

Har du ett problem med sveisene på disse filterne har du et alvorlig tæringsproblem i båten.

Hanken på det ene filteret mitt røk i høst da jeg skulle rense det, så da hørte du om et tilfelle til :thumbsup:

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette blir skikkelig fint!

 

Skal du lage dørk mellom motorene?

 

Der lagde jeg dørk med aluplate jeg. veldig deilig når man er nede å gjør noe i motorromet.

 

 

KUA

 

Takker sjøkua.

Har ikke tenkt så mye på dørk mellom motorene, men høres ut som en smart løsning. Jeg hadde en delvis rotten kryssfinerplate på midt partiet før

 

 

Hadde du på lik linje med rem gjort ett forsøk på å få mere løft i hekken på båten? i så fall hvordan og har det fungert?

 

 

 

Her er bilde av mine "filter" føre citron syre bad. Ingen hank men en påsveiset ring øverst

221020111497.jpg

 

 

 

 

Her er de etter ett døgn i syrebad.

241020111507.jpg

 

 

Plexiglasset i mine sjøvannsfilter er ca 8- 10 mm tykke, kan etter mitt vett ikke sprekke uten en ytre påkjenning.

Ringen som holder glasset på plass sitter med 4 M8 bolter, kan fint sveise på vingmutter på oversiden av disse, med tror ikke jeg klarer å stramme de nok da. Har heller en 13mm fastnøkkel lett plassert

Link to post
Share on other sites

http://www.nautimarketshop.com/shop/en/product/4672/Water-filter-H140-D110-Fittings-1-2-Code-38023210.asp

 

Ligner i konstruksjon på disse hvertfall.

 

Hadde først bolter. Boltene ble snudd med gjenger opp gjennom hullene på lokket, satt på vingmuttere

 

Funker bra, bortdett fra hankene da :wink: En bekjent med punktsveis apparatur fikset det.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis Toms filterinnsats er røket i selve gitteret og ikke i sveisen ville jeg skiftet

hele innsatsen. Det tyder på at gitteret er råttent av en eller annen grunn. Sannsynligvis galvanisk

tæring. Er filteret koplet til båtens sink system ?

Jeg mener Leif H Strøm er importør, ring dem, de har nok deler.

Link to post
Share on other sites

Hvor kjøpte du egnede alu plater? La du noe under dem for å hindre vibrasjonsstøy og bevegelse?

 

De kjøpte jeg på ett lokalt sveiseverksted.

 

Takker sjøkua.

Har ikke tenkt så mye på dørk mellom motorene, men høres ut som en smart løsning.

 

Legger ved ett bilde av hvordan jeg gjorde dette.

 

29012012152.jpg

 

Litt møkkete da men.... :giggle:

 

 

KUA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...