Sjøkua Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Har du fått prøvd den på båten? Link to post
ray Svart 30.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 (redigert) Hallo. Har ikke skjedd stort her, har hatt minus 18 til 25 hele januar omtrent, uten om siste uka. Byttet jobb, lærer opp den nye på gamle jobben på kveldstid. Byttet lokaler på den nye jobben, så den fritiden jeg har hatt til overs går med der..Døgnet har for få timer!! men håper å være i gang igjen snart.. Må jo få ut fingern snart, våren kommer fort nå!! Men har fått gelcoat og fender list i hus da Redigert 30.Januar.2013 av ray (see edit history) Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Hei Ray. Ja våren kommer fort og det er en ganske stor jobb å finsparkle og lage sluttresultatet på platformen. Jeg var veldig heldig å hadde lite tilpassing etter støping. Alle vinklene fulgte båtens linjer så hadde flaks med den. Prøvde å laste opp ett bilde her av platfornem montert på båten men fikk det ikke til Skal du slipe for hånd eller skal du bruke maskiner? KUA Link to post
dsm Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Hei, Tidligere i posten din beskrev du overhaling av sjøvannspumpa. Hvor kjøpte du repsett og aksel til denne ? mvh dsm Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Nå fikk jeg til å laste opp noen bilder! Her er min klar for frakt til båten. Her er den nesten ferdig montert. Link to post
SoBo Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Meget bra, hatten av. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
BOBO II Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Steike bra!!!!!!!!! 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
M/B Nordheim Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Makalaust Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
oivindg Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Dette ble skikkelig fint! Skjønner bare ikke hvorfor du ser så morsk ut når du både har ny badeplattform og kald øl! :) Øivind Link to post
Komodo Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Dette ser virkelig bra ut! Et imponerende resultat Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Scand 360 dc Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Utrolig gøy å se, fantastisk resultat på den plata..... tenker båten ble fin å bruke med den på. Link to post
Kaskazi Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Nå fikk jeg til å laste opp noen bilder! Her er min klar for frakt til båten. Her er den nesten ferdig montert. Link to post
Kaskazi Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Imponerende og profft arbeid! Link to post
Sjøkua Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Imponerende og profft arbeid! Takker for det! Det ble en helt ny båt å bruke. Håper ray blir like fornøyd med sin som jeg bli med min. Kua Link to post
Antilia Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Dette var skikkelig staselig!!! Flott arbeid!! Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
ray Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Takker for alle innspill ang badestigen, spesielt bitteliten. Flotte bilder Men for nå blir det en stige under lokk, samt en beredskaps stige. Men skal ikke se bort fra att det blir også en permanent stige fra siden etter vært. Den løsningen du har bitteliten er knall fin. Bøyer meg i støvet for din platting sjøkua den blei flott!! Jeg skal slipe både med maskin(eksentersliper) og for hand, redd det blir mange timer og ømme armer dsm: akslingen blei bare pusset opp igjen, lagrene i pumpa blei kjøpt hos ett MC senter, da det var det samme som hjullagrene på Polaris. Mener rep.settet kostet over 2000.- kr. Betalte under 200 for lagrene, tetteringer og låseringer var noe jeg fant i skuffen med det rare i. Prosjekt Princess 35 Link to post
ray Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Da er det dags for en liten oppdatering, det har ikke skjedd mye her i Januar, men noe er det. Først blei hele plattingen slipt over med 40 papir, kun for å fjerne utstikk så det gikk an å hantere plata. Lesset den så på hengern og en kjapp tur ned til båten. Skal denne gangen sjekke passform mot skroget samt borre hull til innfestingen. Her er endelig plassering bestemt og hull borret. Den er hevet ca 10cm fra orginalen Her kommer det frem hvor langt ut kasset stigen vil komme, att stigen stikker ut er ok men att kasseten stikker ut ca 6 cm blir ikke bra. Har ikke tid til å lage en kasset til som gjør stigenkasseten utrekkbar. Velger da å lage ett lokk alla REM sin løsning. Opp måling pågang. Boksen til stigen støpt inn samt en teak kloss som skrufeste for støte staget under. Prosjekt Princess 35 Link to post
Ktveiten Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Dette ser jo ut til bli meget bra Ray! Blir motivert av å se disse bildene :) Gleder meg til å se ferdig resultat! MVH Ktveiten Link to post
ray Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Takker for det. Her er innsiden av rommet støpt inn. Her er det støp inn en "pute" som lokket skal ligge ann på. Lokket er også slipt og glasset inn på endene. Dette utstikket går det an å leve med. Så var det dags for å få noe hardt kjernemateriell til innfestingshullene. Brukte der teakfinner dynket i epoxy. Her er hullene fylt med teak, glass lokket er satt tilbake. Skruene er til for å komprimere så lufta siger opp/ut. Etter att epoxyen var tørket blei høyde forsjkellen utjevnet med glassfibersparkel, og deretter blei hele flaten påført 2 lag til med duk. La også 2 lag til med duk på innsiden av flatene. Valgte også å støpe inn teakplater til å feste støtte stag under, kommer til å ta de på oversiden og flytte de under. Glasset inn med 2-4 lag duk. Anser meg nå for ferdig med glassing på under siden. Ferdig med gelcoat/topcoat på under siden. Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Dette blir helt rått! Link to post
BOBO II Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Blir helt måløs.... noen formening om hvor mye den nye plattformen veier i forhold til den gamle? 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
ray Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Takker. Vekt på den nye plata, hmm ca 50-55 kg tror jeg. Den gamle veide 65kg. Grunnen til att den blir lettere er att jeg ikke skal ha noe teak på den, kun antiskli. Hvor mye havnet din på i vekt sjøkua? Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Vet ikke sikkert men den virket lettere enn den orginale. Skal du lage antiskli i gelcot? Link to post
ray Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Japp , skal prøve å lage i gelcoaten. har kjøpt inn pulver(hule kuler) til dette formålet. Har sett en video fra en kis i USA om dette, ser ikke helt umulig ut.. Har du hatt noen prosjekter på båten i vinter ? Prosjekt Princess 35 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn