Superkul Svart 4.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 en som sa jeg kunne bruke slike plater og lime sammen og støpe på med glassfiber smelter ikke dette med glassfiber ??? noen forslag hva man bruker for og bygge opp bak der ?? Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hokky Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 (redigert) Jeg husker ikke hvilket, men jeg har sett i en prosjekttråd her på forumet for lenge siden en som brukte slike eller noe som lignet og støpte badeplattform. Skal se om jeg finner igjen den tråden. Her fant jeg den: Link Den må vel kunne hjelpe skulle jeg tro. Redigert 4.Februar.2012 av Hokky (see edit history) Min Fjord 21 Olympic Link to post
Mulligan Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 en som sa jeg kunne bruke slike plater og lime sammen og støpe på med glassfiber Tetti er polystyreneskum med sement på de ytre flatene. en som brukte slike Nei, det gjorde han ikke. Han brukte et dertil tiltenkt materiale, Divinycell. Link to post
Superkul Svart 4.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 ser rem brukte noe annet ja .... men hva mener man om og pruke tetti plater - får man limt og støpt på dem??? blir det for tungt ? Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 5.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 ingen som har forslag eller vet om hva jeg kan bruke av plater e.l?? hvor får jeg kjøpt det osv?? vel vel blir nok litt kjedelig her nå i startfasen og det er full vinter ute båten står åpen som på bildene og jeg kjenner det strider litt i mot - ligger is i kjølen så jeg lar det stå til og tømmer den når milde dager kommer ..... så har jeg vertfall bestemt meg for et par ting 1. mercruiser motor og drev selger jeg unna og kjøper vp v8 og helst duopropp 2. dørk lager jeg ala finn erik her på forumet (låner bilde) har lagd et par bord etc med stjerne og greier så skal vel få klem på det 3.nye skap til nye stoler - og skal måle / planlegge om det blir hjørnesofa bak ønsker innspill på det badebryggeprosjekt med bakdør også - fant ut at det må en kasse rundt / over drevet vertfall og det berømte spørsmål om hullmal til 290 drevet - så fra innersiden at det er org hull til merc drevet regner med dp og sp hullet er likt Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hokky Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 Ligger noen skjæremaler på hjemmesiden til VP forhandleren i Bergen. Link Min Fjord 21 Olympic Link to post
Superkul Svart 6.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 thanks - det er faktisk den samme som ligger her på forumet prøvde og skrive ut men tror 100% zoom ble altfor stort - skal titte litt mere på det hadde håpet og få solgt skjærgårdern men det er nokså stille på den kanten - hadde håpet og få handlet motor og gear Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 7.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 i dag fikk jeg sporet opp kjøpskontrakter og eiere bakover til 1995 og eier før det så da er papirene i boks :sweat: begynte og bli litt nervøs her - nå er det ingen vei tilbake med mindre jeg dauer i mellomtia Prosjekt Draco-2100 Link to post
ekko Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Jarle.... lista over tenkte gjøremål..... skal du gjøre alt det før sjøsetting til våren...... eller???? Link to post
Superkul Svart 8.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2012 (redigert) tror det blir og sikte litt høyt har belaget meg på en evnt båtfri sommer - dvs har skjærgårdsjeepen til den er solgt + en gummibåt m 4 hk hvis abstinensene blir for store Redigert 8.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 8.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2012 (redigert) noen som vet av volvo penta v8/ 350, hvor man får tak i overhalte/nye - satt og så på noen sider forrige dagen med motorer fra 17-18000 kr men finner det ikke igjen - tror jeg fant linken i en tråd her men borte vekk Redigert 8.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 11.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 her er bildet av den hele shortblokka jeg fikk med her har jeg bråhonet sylindrene på den løse blokka jeg fikk med for og se om det var noe og spare på - og det ser bra ut , bare og stå på og gjøre reint og få på litt lakk Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 13.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 (redigert) hmmm spørre om tips etc i en prosjektråd ble bare dødt får ta det utenom - leiter rundt etter v8 og 290 drev men er tynt er intressert i motor som er rast med ferskvannkjøling en kamerat av meg sa jeg kan jo putte i begge v6 jeg har altså 2x220hk men der går grensa hehe Redigert 13.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
pam Svart 13.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 Ja, Jarle, tror du får mere ud af at spørge i seperart tåd omkring motorene Følger med videre her Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
Sveihe Svart 13.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 Vil nå gå ganske godt med bare en 220hk og da blir liten den 145hk motoren min i den samenheng... funderer litt på å bygge volvoen om til insprøytning... noen som har erfaring? Link to post
Superkul Svart 14.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 vil heller ha en v8 med 300 hk en 2 stk motorer ja.... jeg hadde en b23e maskin i båt for mange år sia og det funker bra det men enklere og like bra med en ny dobbelt weber Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 14.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 i dag kom endelig e post med svar om at registreringen er i orden og nye skilt kommer i posten var litt nervøs siden en gammel eier ikke gjorde som han lovet og sendte meg kontrakter o.l men da er det vertfall i boks Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 14.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 så greide jeg ikke å styre lystene - fikk tilbus på 2 slike for litt over 3 lapper m frakt nye litt gal vei og gå men alt som er kjøpt er ett skritt videre valget falt også fordi putene bak m ryggstøtte som fulgte m var hvite og hele - utrolig at noe som fulgte med var helt .... da kan man vertfall ta et par snarveier mens man holder på (kan vente m å sy opp nytt bak tilfelle ombygg til hjørnesofa/utgang bak) Prosjekt Draco-2100 Link to post
pam Svart 14.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2012 God deal! Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
Superkul Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 jo takk blir nok fint med nye skap jeg lager til og ha stolene på og ny dørk i teak tror stolene satt på stativ bare før men jeg vil ha mulighet for kjøleskap og stueplass kanskje jeg kommer på noe lurt med sofa og skaper i ett på en måte rundt Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sveihe Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 lager du dørken selv? Link to post
Superkul Svart 15.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 (redigert) ja - trearbe går greit - jobba som snekker noen år også lagd et par bord m stjerne etc som ble akseptabelt bordet lakkert/ salongen jeg lagde i beachcraften Redigert 15.Februar.2012 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sveihe Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Ser skikkeleg proft ut det der da... kanskje eg skal legge inn en bestilling Link to post
Sveihe Svart 16.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Hadde tenkt å lage ny dørk i min eg og, men det får bli neste års prosjekt. Må nyte sommeren med båt.. Dørkplatene, bruker du heltre eller? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn