Superkul Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 var innom østsia trelast i dag for og se på plater til gulvet - fy for noen priser veldig usikker på hva jeg skal bruke i dørken -skal jo lime teak på nesten 1cm og syntes 15mm vannfast finer blir litt for grovt??? blir jo tungt detta - di røde forskalingsplatene var ikke noe dyrere men har en vond følse av at limet kan glippe? siden jeg skal lime på teak kan det kanskje holde med tynnere?? 1,2 mm?? eller vil underlaget fjære og limet sprekke etc over tid Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
ekko Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 15mm høres overdrevent ut. 12 holder i massevis, vel og merke dersom du har god understøtting. Gjør samme jobben selv, bruker brune forskalingsplater. Rubbing og avfetting, og limet sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 28.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2012 det er 70 cm cc noen steder og er kjemperedd for at det blir for tynt med 12mm ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 1.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 fikk et par kommentarer av naboer i dag ...... pakke inn båten nå når andre begynner og ta av burkane Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 i dag vasket jeg tankene og fyllte di opp for og se om di var tette vanntanken så bra ut men det måtte være et lite hull i en sveis på bensintanken - noen som vet hvor man får sveiset alu i fredrikstad??? - kanskje greit og trykkteste den??? enda det var godt synlig den dåpen som kom innemellom men bensin kødder jeg ikke med i båt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 bestilte meg durafix så nå skal det sveises alu durafix skal bli morro og prøve Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
SF Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 Fikk du lagd deg pakning til mannhullet? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Superkul Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 ja det løste seg, lagde en egen tråd om hva man brukte M/S bastard sendte meg en god betta gummi så det er godt med snille folk - takk til bastard Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 9.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2012 (redigert) fikk gjort unna litt ,var så stygt at jeg ble helt dårlig ble ikke helt som nytt men det får duge litt dårlige mob bilder men det får duge Redigert 9.Mars.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
SF Svart 9.Mars.2012 Del på Facebook Svart 9.Mars.2012 Så bra ut dette, hva brukte du for å rengjøre teakplatene med, eller pusset du dem ned. Beiset du dem etter på eller er det kun olje. Ser du har beggynt å kappe litt i dashen, har du en plan? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Superkul Svart 9.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2012 bare slipte og oljet med no olje jeg hadde stående - var no chinateakolje fra biltema og dashbordet har jeg bare rensket for plata som var der med innstrumenter etc har tenkt og tenkt i uker hvordan jeg skal lage det så det er bare og komme med forslag Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 12.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2012 (redigert) mal måtte til nææææææææ passet jo- limte den nedi og på med et lag glassfiber - kliner på mer i mrg og hvis di alusveisepinnene kommer snart er det maling av dørk -tetting av tank også begynner morroa med gulvet Redigert 12.Mars.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Nøtterøy Svart 12.Mars.2012 Del på Facebook Svart 12.Mars.2012 Har du vurdert påhenger istedet for innenbords? Slippe drev, og alt det styret der Da hadde du jo fått masse plass akterut til litt av hvert, eneste problemet ville jo blitt badeplatformen din. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 12.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2012 orker ikke gammelt og en nyere påhenger koster mye penger jeg slipper billigere unna med en nyoverhalt v8 med drev syntes drev er helt greit egentlig kan bli en del groing men det får man leve med - Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Scand 7100 Svart 12.Mars.2012 Del på Facebook Svart 12.Mars.2012 Husk.... ved plasting så skal hjørner og kanter være avrundet til minimum 5mm radius ellers så får du problemer med luft eller topper på plate-ender eller kanter... å det er noe dritt når mørja har stivnet.. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Superkul Svart 12.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2012 takk da lærte vi no nytt haha fa... og jeg kløna for og komme rundt toppen vel vel vi får se om det må slipes til Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 13.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2012 begynte såvidt å rive litt skrogtrekk fyttekatta og det var mye drit bak der Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
timon90 Svart 13.Mars.2012 Del på Facebook Svart 13.Mars.2012 Så fint at du skal pusse opp soverommet i båten da, så kan jeg se åssen du gjør det og bare teleportere løsningene over til min Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 13.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2012 da kan det hende du må vente lenge er vel ca det siste jeg gjør med den - med mindre det ikke tar så lang tid og bli kvitt skjærgårdsjeepen min at jeg må vente litt med motor og drev - driver og titter rundt etter både v8 og 290 dp drev Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 14.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 fikk støpt igjen ett hull i bunnen som det satt et vanninntak i før slipte hullet ganske kon ,la under en foskaling og la i 5-6 lag med glassfiber og polyester ,ble så bra at jeg tror det knappt syntes når jeg maler over reparerte en liten skade innvendig Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
timon90 Svart 14.Mars.2012 Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 Du har skjønnt det! V8 og 290DP passer perfekt i denna båten! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2012 tenkte først vanlig sp drev men ble overbevist når jeg hørte at det gir 15% bedre skyv og motoren går billigere, eneste bakdelen jeg kan komme på er hvis man kiler bunnstein e.l så blir det DYYYYRT med propeller men så gjelder det å finne drev og motor da - syntes folk skal ha gull og grønne skauer for et dp drev Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
timon90 Svart 15.Mars.2012 Del på Facebook Svart 15.Mars.2012 Toppfarten er ikke noe spes høyere på min, men skyvet, og styre-egenskapene er meget bra! Ligger gjerne i 18-23 knop og bare cruisekjører. Nesten i halvplan. Jeg tok et alu B5 sett i fjord. Det var sånn jeg fant ut at trimsylindra mine er def. "Parkerte" på ei strand for å kose oss med bål og mat, og da vi skulle dra hadde drevet sunket bokstavlig talt i bånn! Kabang sa det, og vips, et sett med gåene propeller. Har heldigvis besteforeldre som driver med båt, og "helt tilfeldig" hadde gammer'n et sett med A4 props. Har et C5 sett også med gåen vulking. Tenkte bruke de når de er fiksa. Får du et bra tilbud på SP drev, evt med motor, så funker jo det greit i begynnelsen, så kanskje det dukker opp en DP underdel etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 15.Mars.2012 Del på Facebook Svart 15.Mars.2012 Kjempe bra at du får gjort noe. Fin info om hvordan du støpte igjen det gamle vanninntaket, så slipper jeg å måtte spørre om hvordan jeg skal gjøre det på min båt, takk :) Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Superkul Svart 15.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2012 (redigert) blå linjen er "forskaling" jeg la under en metall plate den kan fks støttes opp fra bakken med en trebit/stokk som jeg gjorde røde er glassfiber jeg klipte i sirkler større og større , jeg la det våt i vått gjennom hele vil tro jo større kon jo sterkere blir reprasjonen når jeg skal ta det under sliper jeg opp en ny kon og gjør det samme men tar ikke mere en et par tre lag si fra hvis det blei klønete forklart Redigert 15.Mars.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.