cosmic Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Det ble skikkelig flott Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Kjempeflott , godt arbeid, hva lim brukte du til skai.? måtte du ta ut vindusrammen når du legger nytt skai på.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Her var det lagt ned litt arbeid ja!! Og resultatet ble veldig bra da, både i baugen og i salongen. Flott at du legger ut bilder . Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Skipet Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Torbi; vi endte opp med å bruke kontaktlim som vi penslet på. Pass på å ikke ha på for tykt lag, da "koker" skottrekket. Vi brukte en type skottrekk med isolasjon på baksiden (lukkede celler). Det var 3mm tykt og ok å jobbe med......i den grad den type arbeid er ok... Sitér dette innlegget Link to post
Skipet Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Kjempeflott , godt arbeid, hva lim brukte du til skai.? måtte du ta ut vindusrammen når du legger nytt skai på.? Vi måtte av med vinduslistene men det gikk relativt greit. Brukte fugemasse når jeg satte på listene igjen, også på utsiden etter først å ha fjernet gammel gummitetting. Sitér dette innlegget Link to post
Skipet Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Jeg er ikke noen motormekker, og trenger tips og råd til det meste... Nå skal jeg ut med termostatene og bytte de. Dinos snakket om O-ringer som måtte fjernes, men de kunne jeg ikke se noe til. Det kom jo litt vann når jeg åpnet lokket, og det syntes jeg ikke var så veldig kult siden det rant nedover dynamoen.. Har ikke tatt ut termostatene enda og har følgende spørsmål: 1) Er det bare å nappe de ut med en tang? 2) Når termostaten er borte, kommer kjølevannet rennende ut da? 3) Hvis vannet kommer ut når termostaten er borte er det vel kanskje lurest å tappe av ferskvannet først? Anyone..:-)? Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 (redigert) Hei Skipet. Fant fram boka her. Den sier at du skal tappe kjølevannet, skru løs lokket og fjerne dette for å komme til de to termostatene. Termostatene kan så dras ut av huset. Når du erstatter, sjekk at dreneringshullet i huset rett over og mellom termostatene er fri for "hindringer". Forsikre deg om at rett termostat med by pass ventiler benyttes. monter huset med ny pakning. ( litt fritt oversatt dette) Vet ikke hvor jeg fikk det med o-ringer fra,??? ( mulig fra annen kjøler, det finnes flere). På bildet ser det i hvertfall ut som at den trekkes rett ut. Forsøkte å ta ut mine også, når jeg drev med toppen, men det kjentes ut som om de satt fast. Så jeg gav meg da de ikke skulle byttes likevel. Men da er det sikker bare å ta i? ( fant en gul lapp i boka med dele nr: 2485604) Ps. Lurte litt på "luka" du har i baugen. Er det åpent inn til dreggluka? Redigert 26.August.2014 av Dinos (see edit history) Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Skipet Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Takk Dinos! Luka lagde jeg for å komme til for å tette skikkelig rundt rekkverk under dekk, der kom det vann, og for å få montert "skjultanlegg" til leselyset:-) Så ja, det er åpent inn til dreggluka. Her er et bilde der termostatene er ute og ny pakning laget. Motoren blir veldig varm, så jeg skal prøve en tur utpå uten termostater for å se om det blir bedre. Har bestilt nye, så de gamle skal byttes uansett. Brukte en tang og dro de rett ut. Det kom litt kjølevann, men bare det som står høyere enn termostatene, 2-3 liter kanskje. Jeg hadde en bøtte klar, og det gikk problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Tipper dette blir bra. Men har du sjekket sjøvanns siden med impeller og sjøvanns filter? Kjølerørene i veksleren ? Torbi på forumet har en veldig fin tråd, med mye bilder om overhaling av en T6.354.4 verdt å ta en titt på den. https://baatplassen.no/i/topic/96492-prosjekt-perkins-t63544-m/ Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Skipet Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Har sjekket impeller og den så bra ut. Det er ikke sjøvannsfilter på motoren (ikke som jeg vet i alle fall). Kjølerørene har jeg ikke sett på. Saltvannssiden har fått en runde med Systemrens uten at det hjalp. Mistenker at risten foran sjøvannsinntaket er grodd igjen. Skal opp med båten en av dagene og sjekke. Har sett tråden til Torbi....interessant og imponerende:-) Sitér dette innlegget Link to post
Cruise Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Hei de som vet mye om NW900. Er det forskjell på undervannsskroget på norskbygd 900 og svenskbygd 900? Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg husker Astor gikk på med sin 900 og fikk lekkasje. I går dro vi av en 900 som var usedvanlig sterkt bygd og tålte mye. Denne hadde en liten lekkasje fra roret etter en halvtimes tid i steinene. Den er svenskbygd Lekkasje etter en halvtime i steinene? Var stein kanskje større problem enn svenskt opphav? Sitér dette innlegget Link to post
Skipet Svart 1.September.2014 Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Jeg får ikke ned temperaturen på motoren. Den går varm selv på helt sakte fart.... Har renset sjøvannskretsen og skiftet termostater. Impeller ok. Ser at det kommer ut kjøling med eksos, og ikke noe merkbart mindre enn før... Noen som har gode tips på hva det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 Sjekk om giver er ok. Prøv å få lånt en tempmåler å sjekk virkelig temp på motor. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Antilia Svart 1.September.2014 Link til dette innlegget Svart 1.September.2014 (redigert) God ide`og hva med sirkulasjons pumpa? Ved å koble en klar slange mellom kranene i fronten så burde du kunne se om det sirkulerer. Går alarmen når den blir varm? Redigert 1.September.2014 av Dinos (see edit history) Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Skipet Svart 2.September.2014 Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Takk for gode forslag. Ja, alarmen går... Hva slags termometer kan jeg bruke til det, og hvor skal jeg plassere det? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2014 Finnes vel optisk termometer på biltema. Koster 299.- :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lærern Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Da ble det NW 900. Tidligere eier er Duffy her i forumet. Kommer fra Stavanger med Ulvan rederi på torsdag 07:00. Gleder meg til å bli kjent med den. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Gratulerer læreren. Det blir en bra båt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Svolværpostei Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Da ble det NW 900. Tidligere eier er Duffy her i forumet. Kommer fra Stavanger med Ulvan rederi på torsdag 07:00. Gleder meg til å bli kjent med den. Gratulerer med båtkjøp! Det er en flott båt jeg er sikker på du kommer til å trives i. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Hva blir det med deg nå da Duffy? :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Svolværpostei Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 (redigert) Hva blir det med deg nå da Duffy? :) Dette er vel helt på kanten å innrømme i dette forumet: Men jeg er en bobilkonvertitt. Men har foreløpig ikke på noen måte oppnådd samme nivå av lykke som på sjøen. Så ser daglig på Finn. Har litt lyst på en Galeon 330 eller Riviera, men de ligger enda over mitt budsjett. Redigert 10.September.2014 av duffy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Huffameg. Dette var ikke bra. :) kos deg på 4 dekk. Å Lykke til i jakten på akterdekket ;) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Antilia Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Gratulerer læreren med NW 900. Flott båt!!! :-). Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Bosjø Svart 17.September.2014 Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 Hei folkens. Jeg har en Nord West 900 med fly, 88mod. Motor Volvo 61A. Da junior kom ned i båten i dag, var det ca. 40-50 liter diesel i bunnen av båten. For 2 dager siden var det ingen ting. Vi ser at dieselen drypper ut fra kanten av bunnen på tanken. Tanken er ikke våt på sidene, kun under. Det er vel da ingen vei uten om å få tanken ut av båten. Men ser/har målt at det ikke er fysisk mulig. Hva gjør vi? Kutte vekk deler av dørken? Kutte tanken i to? Er det noen som har gjort tilsvarende? Det hadde vært fint om noen hadde noen ideer. Sitér dette innlegget Link to post
Sognabaot Svart 17.September.2014 Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 Til Bosjø. Dette har eg vore igjennom, du må skjere bordt dusjbrønnen så får du den ut. Den er enkel å støype fast att slik at det ikkje blir synleg når luka er på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.