Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

  • 11 måneder senere...

Bruker denne tråden, 

 

Var og sett på en NW 900 igår, Tok prøvetur, det står perkins 217 hk i kjelleren, og får turtallet opp ca 2200/2300 omdr på maks og ca 17-18 knop, vet motor går opp i 2600 på max, iflg manualbok.

er det normalt og riktig når det gjelder NW 900 .?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Det er en del av disse med 217 som oppgir fart på nesten 21 knop. Da er de nok skål tomme for både diesel og utstyr som tynger båten. Jeg hadde jo 255 i min gamle. Den gikk 22 på maks når den var rimelig lett lastet. Tror du skal lete etter feil under båten. Evt om den er lastet. Så kan det ligge der. Tror ikke motor kan være feil i dette tilfelle. Vel å merke om diesel filter og slike ting er i orden da.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Det er en del av disse med 217 som oppgir fart på nesten 21 knop. Da er de nok skål tomme for både diesel og utstyr som tynger båten. Jeg hadde jo 255 i min gamle. Den gikk 22 på maks når den var rimelig lett lastet. Tror du skal lete etter feil under båten. Evt om den er lastet. Så kan det ligge der. Tror ikke motor kan være feil i dette tilfelle. Vel å merke om diesel filter og slike ting er i orden da.

Vet bare vanntank var tomt, normalt lastet, ikke ferie lastet, over halv tank med diesel og vi var 3 personer ombord.

Bunnen er rent som eg kan se fra flytebrygga, Har litt mistanke om propellem er i feil størrelse eller litt skade på.. 

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Lugger gjerne godt med det slimet som ikke vises fra brygga. Men kan selvfølgelig være små skader på propell og. Men få båten opp av vannet før du bestemmer deg. Da får du med selvsyn se hva som er under. Eller så kan du evt bare akseptere at den ikke får maks turtall. Og bare kose deg med det du får. ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Har vel aldri fått 2600 rpm på min185hk. heller.  Mener den går opp mot 2200 på max. Står 19.3 knop på plotter, men har aldri nådd det selv. Når vi marsjer

går vi med 13-14 knop og da har vi i underkant av 2000rpm.  Jeg har nyoverhalt topp, med nyjusterte ventiler og nye dyser. Synes båten er best når det gjelder plass og komfort ombord og vi trives best ombord når vi rusler i snekkefart, men drar ofte på marsj når vi er på vei hjem etter en kveldstur. Så det er vel individuelt hva man ønsker, men skal du ha fart på en NW900 tror jeg du trenger ca. 300hk. ombord.  Ellers må jeg si meg enig med Bjørn at det fortsatt er en drømmebåt.  :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Skipet skrev On 25.8.2014 at 20.07:

Vi måtte av med vinduslistene men det gikk relativt greit. Brukte fugemasse når jeg satte på listene igjen, også på utsiden etter først å ha fjernet gammel gummitetting.

Måtte du ta ut innvendig og utvendig vindusliste samtidig, ? hva type fugemasse brukte du? fra biltema eller ??

tok du på nytt gummi tetting på utside eller bare fugemasse.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Grattis Torbi! er det en eldre båt med overlakkert grått over det sortte? så ikke ut som den originale gråfargen som kom på 90 tallet? eller er det bare fotolyset?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Nemo skrev 1 time siden:

Hei.

Båten tar seg godt ut på land og. Kan ikke være mye å behandle der. ser du er heldig med været, blå himmel.

 

Hvor stor propell er det på båten?

Idag var det surt vær, fikk til å vaske og rubber litt på skroget over vannlinjen,   understell må ho ha uansett ?, vet ikke helt sikkert størrelsen på propellen, har ikke funnet ut enno, kommer nok etterhvert, men hvertfall 4 bladers. 

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...