Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

Etter det jeg husker var en 2 meters overmadrass akkurat like lang som køen i framkant .,altså "babord køyeside".For den som skal ligge innerst blir det kortere,men ærlig talt så er ikke det noen god køye for to.Må en opp om natt,kanskje tter noen pils på kvelden så må en klatre over den som ligger fremmerst.Jeg lurer på om ikke det hadde vært bedre å innrede en enkelkøye på hver side.Da mått en flytte døra mot styrbor så langt det gikk,eventuelt lage en diger flatseng over hele forlugaren

Link to post
Share on other sites

Hei Adrianaen.

Vi har bygget om men jeg har ikke målene.

Mest sannsynlig så varierer målene fra båt til båt.

Jeg vil benytte anledningen til å invitere deg til Nord West 900 gruppen på facebook.

Der er det snart 50 medlemmer og der hjelper vi hverandre hvis det er noen som lurer på noe.

Mange legger ut bilder av oppgraderinger de har gjort m.m.

Tror det er flere som følger med der enn på Båtplassen.

Søk opp Nord West 900 på facebook og be om å bli medlem:-)

Link to post
Share on other sites

Takk for svar Er litt kjekt å se hvordan andres løsning er, så kan vi vise hvordan vår løsning blir når den tid kommer. Plassen fremme er jo ikke svær, så da gjelder det å bygge best mulig og utnytte plassen Max, når en lang og en brei skal ha plass

 

Vi har vært inne på tanken å flytte veggen litt, sånn som du skriver, Gutek. Vi skal begynne (eller... mannen....skal begynne) nå i høst.

 

Tror jeg er medlem i fb gruppen, har spurt der også

Link to post
Share on other sites

Fra #259 og utover ligger noen bilder av ombygging av køya i Dinos.  De målene jeg førte opp var 140cm bredde på babord side og smalner mot styrbord og møtes på 240cm.

Med madrass og overmadrass blir bredden noe større pga skrogveggene. :thumbsup:    Vi har benyttet orginal putene til madrass ( skåret de til) og en overmadrass fra Jysk som vi og har skåret til.

For oss så fungerer dette helt fint, selv om det ikke er som senga hjemme :sleep:

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for svar, Dinos :-) nå har jeg sett på bloggen din også, dere har en grådig fin båt!! Og ikke noe Teddyskott... Det ser jeg frem til å få byttet ut! Lugaren fremme ser utrolig bra ut, og sengen er jo helt fin i størrelsen! Supert at du refererte til innleggsnummer ? For her inne er det mange innlegg!

Link to post
Share on other sites

Takk for det Adrianaen!!  Ja, vi er fornøyd  med båten, den begynner å bli riktig bra nå. Har fortsatt litt "pels" å kvitte oss med i stikk kabinene. Men, der bor jo ikke vi så vi skynder oss sakte. Det har vært litt mye hytte i sommer så båten har blitt litt lite brukt.  Noen turer har det da blitt og noe oppgradering. En ny gass komfyr og opplegg har blitt installert med lekasje tester. Gass alarm og

Truma magnetventil er på vei inn. Det smakte utrolig godt når vi testet nystekte bagels :thumbsup:.  Nå pusler jeg med å få montert  høytalere på sidene oppunder takskjegget ute, samt en slags hylle over vasken på badet. Jeg har et par steder rundt vinduene hvor det lekker inn vann når det regner. ikke mye, men jeg vil ikke ha inn noe, så her må jeg regne med litt jobb. 

De fineste dagene kan det godt se sånn ut:     Fortsatt god NW sommer :yesnod:

 bilde

Link to post
Share on other sites

Namnam ? det ser godt ut? og så flotte tallerkener! Er det melamin?

 

Liker at det er så god uteplass på disse båtene! Gleder meg til neste tur, begynner snart å nærme seg. Det kan jo bli noen fine høstturer også ?

 

Imponert over arbeidet dere har gjort med båten deres? og veldig kjekt at dere deler bilder og erfaringer med oss andre? Kan være vi "stjeler" noen ideer også? håper det er greit?

Link to post
Share on other sites

Melamin fra Europris. . Satser på en lang og varm høst og fine turer. Forumet her er utrolig bra og det deles masse nyttig her fra prosjekter til flotte reise skildringer. Og hyggelig er det om en kan bidra med noe andre kan bruke. Håper dere legger ut bilder når prosjektene tar av.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Må vel krype til korset her SoBo, har fått tatt bilder og måltatt ett orginal spyd. Så jobben blir gjordt av en proff. Men var gøy å være med å tilpasse det på båten. Nå legges siste finish på spydet før jeg får det ferdig til montering. Jeg har alltids et og annet å pusle med ombord så lenge, Gammel dame dette og vet du, som stadig gir oss fine dager utpå. :-)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...