Pequod Svart 12.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2018 Bonus skrev for 3 timer siden: Skru opp lyden Gode minner det der, Bonus! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 12.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2018 Bonus skrev for 5 timer siden: Skru opp lyden Masse gode minner det der Trond, vi savner det hele. Jeg kikker bort på plassen «deres» nå. Der ligger det en seilbåt i vinteropplag. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 13.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2018 Kanonene står der den dag i dag. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Det var noe som gikk den sommeren ? https://youtu.be/oAcsGjhxIqU Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Tom Rør skrev 1 time siden: Det var noe som gikk den sommeren ... Jepp. Stemningsfullt da Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Bonus skrev for 3 timer siden: Jepp. Stemningsfullt da Helt klart :-) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Tom Rør skrev for 7 timer siden: Det var noe som gikk den sommeren ? https://youtu.be/oAcsGjhxIqU Den här jag inte sett förut. Fantastiskt fint o stämningsfullt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Svensk skrev for 1 time siden: Den här jag inte sett förut. Fantastiskt fint o stämningsfullt. Det var sjarmøretappen inn til "Borgen" etter Nord-Norgeturen i 2016. Sap 2000 var dronepiloten som overrasket oss rett før vi ankom ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 On 9/22/2018 at 8:53 PM, Lars H. said: Nydelig båt, men det er nok ikke Trudelutt. Vi pleier å ligge litt utenfor strømstolpen på bildet! Du får komme tilbake neste helg, da har vi planer om Borgen-tur igjen. Nå ligger vi i hjemmehavnen i Son med utrolig stramme tamper (før jeg slakket de) med høyvann. Ble aldri noe retur til Borgen denne sesongen, men er i alle fall blitt naboer for vinteren Lars :) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Takk for fint bilde, og heldigvis av den reneste siden av båten. Nå er burka'n kommet på, og idag skal jeg en tur for vinterkonservering og remontering av dynamoen som jeg håper jeg har fått fikset. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Magne_F Svart 24.November.2018 Link til dette innlegget Svart 24.November.2018 Stille og rolig på Borgen i ettermiddag. Har folket gitt seg for sessongen? ? Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 11.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2019 (redigert) Da kan jeg konstatere at Borgen fortsatt er der..... Redigert 11.Januar.2019 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 14.April.2019 Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 Endelig er påskeferien startet! God påske fra Oscarsborg! ?? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Lars H. Svart 14.April.2019 Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 Vi kommer også til Borgen, imorgen. Nå ligger vi i hjemmehavnen i Son. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøbliss Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 Velkommen! @Lars H. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
KongKing Svart 17.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2019 Da er det klart for det obligatoriske bilder ved første besøk på «Borgen»: pizzaen fortsatt fortreffelig ?? ganske full havn her nå Og sola varmer veldig god, særlig når det er totalt vindstille. kk Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 20.April.2019 Link til dette innlegget Svart 20.April.2019 Nå har vi kommet oss til Oscarsborg med nybåten; og tidenes mest klønete landing... godt det er hyggelige og hjelpsomme båtfolk som tar imot oss med åpne armer! Hyggelig om dere har lyst til å komme bort på en båtprat! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.April.2019 Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 Takk for praten Familiesnekke. Hyggelig å treffe andre BP folk?? Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 21.April.2019 Link til dette innlegget Svart 21.April.2019 Takk for hyggelig båtprat, @Tom Rør; det er veldig artig å treffe på andre engasjerte BP-folk! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 2.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 (redigert) Var innom Oscarsborg i går på 1. mai. Var overraskende få båter der, synes jeg, men båtfolk går kanskje i tog 1. mai? Kan umulig bare ha vært at det var overskyet? Hadde med eldstedatter og samboeren hennes - han hadde ikke vært der før så han fikk en full rundtur! Begge fulle av lovord om båten - Sunniva skal være med ned til Kristiansand neste uke og gleder seg! Avsluttet med å spise på Havnekroa - som manglet en del på menyen. Tom for pasta, tom for Solo og jaggu meg hadde de bare én av dessertene på menyen...Ikke noen god start så tidlig på sesongen? Men maten var god den og rekesmørbrødet like gedigent som før! Tilleggingen gikk ganske greit, ikke helt fornøyd, men dummet meg ikke ut, men jeg bommet litt da vi skulle dra, slik at istedenfor sluregir bakket jeg med fullt gir i god fart. Det så enten kontant og imponerende ut, eller som om jeg ikke hadde peiling... Må nok øve mer på bruken av dette, det sitter nok til slutt! Håper å få tilbake styrekonsollen til baugpropellen før helga, den er på reparasjon, da blir det nok enda enklere. Jeg føler at med en såpass stor båt som jeg har nå, er det en klar fordel å ha en slik. Flott tur uansett - og alt i båten fungerte prikkfritt. Vi tok en omvei og kjørte innom Bærumsskjærgården og Middagsbukta på vei til Borgen, der var det en god del båter. En engelsk kanalbåt innerst i fjorden. Så den utenfor Oscarsborg i fjor. Er vel morsom å ha i lunt farvann. Sunniva prøvde seg som skipper også. Nydelig på vei inn mot Håøya. Veldig fullt i Dragsund, plass i Tåjebukta. Fortøyd på Oscarsborg. Full rundtur på Borgen for Gard... Godt med plasser i 13-tiden! Jeg liker å legge meg til på den brygga, enkelt og greit. Aberet er lang vei til automaten, men jeg lot ungdommene ta jobben med å gå tilbake og feste lappen.... Magen ble også fornøyd! Redigert 2.Mai.2019 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sjøbliss Svart 2.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 Så du dro forbi Labukta uten å hilse på @Pequod. Vi lå der og snorket mens du dro rett forbi. Flott dag første mai, og dere fikk jo en skikkelig tur på fjorden! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Pequod Svart 2.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 Sjøbliss skrev for 3 timer siden: Så du dro forbi Labukta uten å hilse på @Pequod. Vi lå der og snorket mens du dro rett forbi. Flott dag første mai, og dere fikk jo en skikkelig tur på fjorden! Nydelig tur ja! Tenkte faktisk på dere da vi tøffet forbi, hadde jeg hatt rederinnen om bord ville vi kanskje ha sjekket! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Torsen67 Svart 4.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2019 Pequod skrev On 2.5.2019 at 11.59: Var innom Oscarsborg i går på 1. mai. Var overraskende få båter der, synes jeg, men båtfolk går kanskje i tog 1. mai? Kan umulig bare ha vært at det var overskyet? Hadde med eldstedatter og samboeren hennes - han hadde ikke vært der før så han fikk en full rundtur! Begge fulle av lovord om båten - Sunniva skal være med ned til Kristiansand neste uke og gleder seg! Avsluttet med å spise på Havnekroa - som manglet en del på menyen. Tom for pasta, tom for Solo og jaggu meg hadde de bare én av dessertene på menyen...Ikke noen god start så tidlig på sesongen? Men maten var god den og rekesmørbrødet like gedigent som før! Tilleggingen gikk ganske greit, ikke helt fornøyd, men dummet meg ikke ut, men jeg bommet litt da vi skulle dra, slik at istedenfor sluregir bakket jeg med fullt gir i god fart. Det så enten kontant og imponerende ut, eller som om jeg ikke hadde peiling... Må nok øve mer på bruken av dette, det sitter nok til slutt! Håper å få tilbake styrekonsollen til baugpropellen før helga, den er på reparasjon, da blir det nok enda enklere. Jeg føler at med en såpass stor båt som jeg har nå, er det en klar fordel å ha en slik. Flott tur uansett - og alt i båten fungerte prikkfritt. Vi tok en omvei og kjørte innom Bærumsskjærgården og Middagsbukta på vei til Borgen, der var det en god del båter. En engelsk kanalbåt innerst i fjorden. Så den utenfor Oscarsborg i fjor. Er vel morsom å ha i lunt farvann. Sunniva prøvde seg som skipper også. Nydelig på vei inn mot Håøya. Veldig fullt i Dragsund, plass i Tåjebukta. Fortøyd på Oscarsborg. Full rundtur på Borgen for Gard... Godt med plasser i 13-tiden! Jeg liker å legge meg til på den brygga, enkelt og greit. Aberet er lang vei til automaten, men jeg lot ungdommene ta jobben med å gå tilbake og feste lappen.... Magen ble også fornøyd! Fornøyd med ny båt? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Torsen67 skrev for 21 timer siden: Fornøyd med ny båt? Absolutt! Lakmustesten kommer i morgen, da skal jeg ut på to ukers tur! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Torsen67 Svart 5.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2019 Kult! Hvilke motor har du? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.