Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Flid skrev 1 time siden:

 

Berit (...) mener det er fra en gang Hollenderseilasen endte opp på Borgen.

 

I så fall snakker vi om 2006. Da var etterfesten på Oscarsborg, Postgirobygget spilte, og dessverre omkom 3 personer i RIB-ulykken på Småskjær.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 1 time siden:

Når var det Berit overtok, hadde ikke hun et jubileum for en tid siden?

 

 

Det er jeg ikke sikker på Lars. Den gangen bildet ble tatt var det et annet regime på Borgen.

Berit og familien eide bryggene men de valgte etter en stund å overta selv. Var mye sirkus rundt driften den gangen.

Link to post
Share on other sites

Hei! 
Jeg sende en melding til Daniel som var havnesjef på den tiden. Bildet er tatt om morgenen etter Hollenderseilasen, sommeren 2006. Postgirobygget hadde konsert og Småskjærulykken skjedde samme kvelden. Jeg var på konserten, men kan ikke huske at det var sååå mange båter der. 

Jeg begynte å hjelpe til i havna sommeren 2009. Mener vi overtok driften året etter. Så da blir det min tiende sesong på Borgen neste år :) 

Betalingsautomaten tror jeg vi satte opp i 2011. 

Link to post
Share on other sites

Takk for oppklaring. Første gang vi var på Borgen var i 2010. Da gikk faktisk Hilmar rundt med pengetaske og tok havneavgift, - kontant. Litt diskusjoner var det med betalingen, da det var pris pr. fot og det ble litt hoderegning om hva en skulle betale. De to neste årene var vi ikke så mye på Borgen, men etter det? Nå er det bare å glede seg til sjøsetting igjen når eventuell is i Son slipper i slutten av mars. Så da er vi tilbake på Borgen. Ha en fin desember Berit.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Selv om våren virket langt unna når jeg dro ned i havna for å måke snø i dag er det ikke lenge igjen. Våren ligger på lur og i mellomtiden kunne jeg nyte Oscarsborg og Oslofjorden som badet i snø og kveldssol. #vinterstemning #gledersegtilvåren

20180117_194245.jpg

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

11 hours ago, dennrick said:

Flott bilde!

 

Takk for det :) Blir deilig å komme seg ut med båten igjen og spise en god pizza med en kald øl på Borgen. Godt vi har noe å glede oss til! 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Jangul skrev for 21 timer siden:

:puke::)))

Hehe, måtte bare erte litt... :giggle: Var fantastisk fint utpå i går, eneste vindpust kom når jeg dro tilbake via Håøyafjorden, ellers var det speilblant, sol og blå himmel. Nok en gang savnet jeg Kvikk-Lunsjen og appelsinen, men klarte meg godt med en pakke smurte lefser og kaffe!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er greit at du ertet litt:)) er bare misunnelig og unner deg hver bidige tur du får utpå:) Du er jo et eksempel på at alt er mulig i en snekke på 24 fot:)) Du tør,våger og utfører drømmene dine:)) Når jeg våger meg nedover er det jo bare å søke opp trådene dine for gode råd og tips!!

Link to post
Share on other sites

I år så SKAL jeg til Borgen!!! Har enda ikke fått vært der.

Flotte bilder Pequod, lengselen for en tur utpå stikker dypt her nå. :smiley: 

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Camarque44 skrev On 14.3.2018 at 17.28:

Kommer vel etterhvert. Noen som vet når kroa åpner?

 

De skal åpne til påske :) 

Vi vet ikke åpningstider enda, men de har vært flinke til å legge ut info om det på Facebooksiden deres så følg med der! 

 

Det er fare for at det ikke blir vann på bryggene i påsken så lenge det er kuldegrader om natta. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...