Bonus Svart 17.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2017 ?.. Noen som vet om kroa har åpnet? Kroa var ikke oppe i dag. Men, det var folk der i går. Bar bord og stoler ut på verandaen. Tviler vel på at de åpner i morgen ... Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 Noen som veit om det er muligheter for å fylle vann på Borgen? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 22.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2017 (redigert) Du kan fylle vann ved brygga på Nordsiden av der helikopterne lander. Ta med egen slange. Borte hos RS er det kanskje også muligheter for vann. Redigert 22.Mars.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Takk Flid. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 På vei til Borgen. Tror ikke denne dagen blir så værst ? Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 23.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2017 Ufff...lenge til vi er utpå ennå..ser deilig ut. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Vann på bryggene på Borgen. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 Tåkeheimen på Borgen. ( kommandantboligen ) Strandfortet og fergene. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 24.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2017 ?????? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Flid Svart 25.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2017 Perfekt på Borgen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 (redigert) Aftenstemmning på Borgen. Redigert 11.April.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Kule bilder Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Noen som vet om Havnekroa har åpnet? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 14.April.2017 Link til dette innlegget Svart 14.April.2017 (redigert) Langfredag morgen, sur vind og snøbyger på Borgen. God stemmning og masse båter. Bildet er fra torsdag. Redigert 14.April.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 (redigert) Ikke så mange båter her idag, foreløpig er vi den eneste gjestebåten. Se vårt webcam, trudelutt.com/cam Saga'n på bildet er ikke vår båt. Redigert 20.April.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 (redigert) Lars H. skrev 1 time siden: Ikke så mange båter her idag, foreløpig er vi den eneste gjestebåten. Se vårt webcam, trudelutt.com/cam Saga'n på bildet er ikke vår båt. Ser dere ligger ved siden av Sønnavind. Sevald kommer nok i dag. Sagaen innerst på brygga tilhører skipper Bjørn på Oscarsborgfergen. Redigert 20.April.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Tar nok fortsatt en stund før jeg får årets første Borgen-besøk... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Flid Svart 29.April.2017 Link til dette innlegget Svart 29.April.2017 (redigert) En staselig gammel dame besøker Borgen i kveld. M 314 KNM ALTA. Redigert 29.April.2017 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Ser flott ut - var ikke klar over at den tok seg en tur utpå innimellom, trodde den stort sett lå pal ved kaia. Endte utpå noen timer innerst i fjorden i går, men i dag har jeg vært flink gutt og har bare jobbet med trepussing om bord. Borgen må nok vente enda litt til på besøk fra meg (selv om jeg riktignok kjørte forbi på en tur i mars!)... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 KNM Alta kommer vel til Hurum Trebåtfestival i år, som de to siste årene...? Det er spennende å gå rundt på skuta og føle litt på historien. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sjøbliss Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Vi kommer snart. Ny båt så da er lysten på tur stor hos hele familien! Neste helg kanskje? Eller helgen etter.... Gleder oss! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Klovn1 Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Popeye70 skrev 58 minutes ago: KNM Alta kommer vel til Hurum Trebåtfestival i år, som de to siste årene...? Det er spennende å gå rundt på skuta og føle litt på historien. Det er ikke mye spennende historie med KNM Alta, en plankehaug som vel var utdatert før den var levert. Ja man skulle tro det er en førkrigsmodell, men husker jeg ikke feil er den er levert på slutten av 60 tallet. Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Klovn1 skrev 19 minutes ago: Det er ikke mye spennende historie med KNM Alta, en plankehaug som vel var utdatert før den var levert. Ja man skulle tro det er en førkrigsmodell, men husker jeg ikke feil er den er levert på slutten av 60 tallet. Bygd i 1953 i USA, tjenestegjorde i USA og Belgia, før den ble overtatt av den norske marinen i 1966. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Så er det en helt magnetisk grunn for at den blei bygd av en plankehaug. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Klovn1 Svart 30.April.2017 Link til dette innlegget Svart 30.April.2017 Ja det er mulig at det er en magnetisk grunn til at den ble produsert, men det er muligens også en magnetisk grunn til at den ble kassert både i US og Belgia før den tilslutt havna i KNM i 66? Bare 13 år etter produksjon hadde den havna her som ubrukelig plankehaug. Far min tjenestegjorde 6 år på Fregatt fra 68 til 74, jeg tjenestegjorde 4 år på MTB på første halvdel av 90 tallet. Ingen av oss har sett den skuta opperativ, den lå stort sett til kai. Nå kjenner jeg tilfeldigvis ett par av kara i fartøysvernforeninga og de gjør en formidabel jobb med å holde skuta flytende og skuta er fin den, men jeg mener grunnen til at denne taes vare på er at den er lagd av planker, ikke fordi den har noen spesiell historie å fortelle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.