Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Dessverre forsvant solen etter hvert, og noen lette regnbyger var også innom. Nå er det overskyet, vindstille og 14 grader. Det er ikke mange båter ennå, men mot helgen er det meldt stort innsig.

 

borgen_04102017_brygge3.jpg.c9db636fe757166a74dad91994ce1ebf.jpg

 

 

I formiddag lå vi helt alene på den ene bryggen, men nå har vi fått selskap av gode venner i Bonus.

 

borgen_04102017_alene.jpg.dcb3fe21bbb5dfd1246ea4045540c79c.jpg

 

Nå er alt klart for innrykket, og Jan (i Flid) har vært rund og vasket søppelspannene!

 

borgen_04102017_jan.jpg.de03f016499da3db7ca9cbedbc6c63a7.jpg

 

Ellers er det utrolig høyt vann her. Jeg tok noen bilder igår, og da var det ikke langt igjen før vannet kom opp mot de faste bryggene. Og hvor ble bøyene av?

 

borgen_04102017_brygge1.jpg.789638f7bf8669fb85681574d57226c8.jpg

 

Med litt zooming, dukket bøylen på en bøye opp.

 

borgen_04102017_brygge2.jpg.db7398cc1f00f848cc51994f9a8b76a4.jpg

 

 

borgen_04102017_boye.jpg.22d9ad4fed47249e3751d3f1f10b7430.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fårikålspising! Hele den faste bryggen ced Kølabuen med flytebrygge er reservert for en gjeng (mye store båter) som skal spise fårikål. Ellers er jo ikke sesongen slutt ennå, her på Borgen er havnen åpen (med strøm) hele året. De minste båtene er det nok litt guffent for på denne tiden, men det er jo mer enn nok av de som har store båter med alle bekvemmeligheter som drar ut. Det er jo høstferie nå i tillegg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja, og det er allerede merket med "Reservert" hele veien, se Jan sitt bilde fra imorges.

 

reservert.jpg.e727f87a727dff7142384e4974268b54.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ble det veldig fullt der ute i dag? Vi lurer på å komme en tur i morgen (35 fot motorbåt). Er det plass nå? Om ikke må vi vel komme i 11-12 tiden og vake litt.... Storinnrykket er på plass eller?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Jo da, godt med plass.

 

Men det er et stadig tilbakevennene problem her på bryggen: Noen bruker for for mye strøm fra landstolpene. Det er 10A sikringer for hvert uttak, men pga. liten hovedsikring er det merket med max 600W pr. båt, ikke 2300W som sikringen skulle tilsi. Men det er det mange som gir blaffen i og kjører på med vannkokere, hårfønere og vifteovner. Og ikke å forglemme varmtvannet som trekker 500 - 1000W. Og hva skjer da? Jo, - hovedsikringen slår ut og ingen får strøm! Så kanskje vi kan være litt mindre selviske og tenke på at naboen kanskje trenger strøm til lading av batteriene (som kun trekker noen få hundre watt maksimalt). Så hva med å slå av strømmen til i hvert fall varmtvannet når strømtrekket er størst?

 

Lars H.

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Knallbra, da blir det tur i morgen. ?? Når en stresset familie med barn på dekk skal bakke seg inn er det bare holde fast i ankerdrammen! 

 

Vi har masse batteri så strøm er ikke viktig. Du får stikke bortom med kabelen din Lars ?

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Det med strøm var selvfølgelig ikke rettet mot deg Sjøbliss.

 

Det var et helt generelt skriv fra meg som vel skulle vært et helt eget innlegg. I dag har forresten hovedsikringen kun gått en gang. Etter at jeg tok en runde på bryggen og "preiket" om problemet, har sikringen holdt etter at jeg slo den på igjen (jeg vet hvor den er). Noen som har fått dårlig samvittighet?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev for 1 time siden:

Ble det veldig fullt der ute i dag? Vi lurer på å komme en tur i morgen (35 fot motorbåt). Er det plass nå? Om ikke må vi vel komme i 11-12 tiden og vake litt.... Storinnrykket er på plass eller?

 

Ring havnetelefonen når du er i nærheten så får du beskjed hvor det er ledig?

Link to post
Share on other sites

Astor skrev for 10 timer siden:

Tanken var en båttur denne helga. Tror nok vi tar en Harrytur i stedet med familien. Ser veldig fristende ute hos dere,  Jan. Vi har faktisk ikke vært på Borgen i år. Men heldigvis kommer det nye sjanser. Hils folket!

 

Det var flere som etterlyste dere i dag, hadde ikke sett dere på lenge.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...