Jump to content

Prosjekt nye mahognybygg i Fredrikstad


Miss Amalie

Recommended Posts

Dahlen skrev On 30.12.2020 at 13.16:

Takk Buster!

Er ikke her inne å sjekker så ofte lenger, så derfor ikke posten din før nå.

:smiley: Har du noen bilder eller tråd du selv viser byggeprosessen?
Jeg ser at du bor i Moss, jeg har flyttet dit nylig selv. 

God Jul og Godt Nyttår

Det stemmer, jeg bor i Moss.

Du får stikke innom og ta en titt på prosjektet utpå nyåret når koronaen avtar litt mer.

Hvilken båttype er det du har bygget, hvilke tegninger kjøpte du?

 

Her er byggetråden min:

 

Link to post
Share on other sites

Buster L Mercury skrev for 12 timer siden:

Det stemmer, jeg bor i Moss.

Du får stikke innom og ta en titt på prosjektet utpå nyåret når koronaen avtar litt mer.

Hvilken båttype er det du har bygget, hvilke tegninger kjøpte du?

 


Det ser jeg frem til!

Det er en 17 fots crackerbox. Jeg fikk låne noen tegninger fra en som hadde kjøpt de fra USA, jeg tror det er denne: https://www.boatdesigns.com/15-Cracker-Box-rear-cockpit-speed-boat/products/207/

Jeg gjorde noen endringer, så originalt skulle den bli 15 fot, men jeg strakk den ut litt.

Link to post
Share on other sites

Dahlen skrev for 6 timer siden:


Det ser jeg frem til!

Det er en 17 fots crackerbox. Jeg fikk låne noen tegninger fra en som hadde kjøpt de fra USA, jeg tror det er denne: https://www.boatdesigns.com/15-Cracker-Box-rear-cockpit-speed-boat/products/207/

Jeg gjorde noen endringer, så originalt skulle den bli 15 fot, men jeg strakk den ut litt.

Søren plystre, da er det jo samme båt som jeg snekrer! :-D

Ikke dumt å strekke den ut litt, lettere å plassere tyngdepunktet riktig da.

Hadde jeg hatt mer plass i garasjen så hadde jeg gjort det samme. Jeg tror min blir litt framtung.

Link to post
Share on other sites

Miss Amalie skrev On 12.5.2013 at 22.01:

Da må jeg vel bare takke og supplere med ferdig-bildene eller? :giggle:

 

bilde

 

 

 

 

 

 

Nå er hun nøkkelferdig så langt, og klar for test i pinsen. Benisin er fyllt på, og neste høst/vinter blir det kjøleboks og barskap :-)

 

 

Hei Miss Amalie.

 

Er bokstavene malt bak på hekken, eller er dette dekaler/klistermerker?

 

Mvh Harald

Link to post
Share on other sites

Buster L Mercury skrev On 2.1.2021 at 18.59:

Søren plystre, da er det jo samme båt som jeg snekrer! :-D

Ikke dumt å strekke den ut litt, lettere å plassere tyngdepunktet riktig da.

Hadde jeg hatt mer plass i garasjen så hadde jeg gjort det samme. Jeg tror min blir litt framtung.


Artig med søskenbarn av båter. Jeg har ikke tyngdepunktet for langt frem, Derimot har jeg hatt et problem med å kunne se over det lange dekket før den kommer til planing. Jeg bygger om cockpit for tiden, og planlegger å heise sittestillingen litt og kanskje få tyngdepunktet litt frem. Om problemet med å se over dekk vedvarer, så må jeg kanskje se litt i trimplan

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Båten er for lengst vinterklargjort og ligger i dvale i carporten. Det er nok siste året jeg beholder båten selv. Jeg har fått dosen min fylt av båtliv for en god stund fremover og ønsker å finne en ny eier av båten. Jeg vil fullføre vindskjermen og dørken for sikkerhetsskyld, men etterlater det til neste eier å innrede cockpit etter eget ønske. God Jul:cheers:

Skjermbilde 2021-12-03 101544.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...