Jump to content

Stad skipstunnel vil bli bygget


bellen

Recommended Posts

Grønnskollingen skrev for 12 timer siden:

Fordi det er du som kommer med  påstander som du forventer å bli trodd på? Det er noe med at store fakter og høye rop kanskje funker til å jazze opp folk som allerede er overbevist, men om tanken er at folk skal utvikle seg og kanskje skifte mening kan det være lurt å komme med noe mer.

 

Hva er det egentlig du vil frem til? Jeg sier jeg tror denne tunnelen vil bli svært mye brukt og vil få stor betydning for sjøveis transport på kysten. Du mener åpenbart det motsatte. Hvorfor mener du at den vil bli svært lite brukt og få liten betydning?

 

Jeg tror at transport sjøveien vil øke fremover, og da er tilrettelegging viktig.  Men ikke be meg om å dokumentere det jeg tror på jeg er ingen samferdselsekspert slik du tydeligvis er. 

 

Det hadde vært artig å se kostnadene for de 21 utredningene, kanskje tunnelen kunne vært halvferdig allerede?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev 1 time siden:

 

Hva er det egentlig du vil frem til? Jeg sier jeg tror denne tunnelen vil bli svært mye brukt og vil få stor betydning for sjøveis transport på kysten.

 

Nei, du sa at "en tunnel vil bli svært mye brukt og bedre transportmulighetene til sjøs langs kysten, og vil kreve lite vedlikehold og kostnader når den først er bygget". Nå bruker du "tror", og det er jo flott. Da skjønner jeg at det er din mening du refererer til som faktum. Siden du var så innmari bastant tenkte jeg å høre om du hadde noe dokumentasjon som gjorde deg så sikker i din sak.

 

index skrev 1 time siden:

Du mener åpenbart det motsatte. Hvorfor mener du at den vil bli svært lite brukt og få liten betydning?

 

Nei, det har jeg hverken sagt eller ment. Min holdning til skipstunnel er uavklart. Jeg leser argumentene for og imot og merker meg hvordan folk legger fram argumentene for hvorfor utrederne tar feil.

Når det er sagt har de rapportene jeg har sett pekt på at samfunnsnytten er lav sammenlignet med andre samferdselsprosjekter.

 

Du hoppet forøvrig bukk over et annet spørsmål: Du skriver at vi må "ta oss råd til" denne tunnellen og jeg spurte deg om hvilke samferdselsprosjekt du tenker at vi da ikke skal ta oss råd til. Har du noen forslag? For jeg antar at du ikke tenker at vi skal ta oss råd til alle samferdselsprosjekter som folk ønsker seg?

Redigert av Grønnskollingen
La inn ordrett sitat. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja her må vi ha hjelp fra høyere makter. Uten noensomhelst bakgrunn for å si det synes jeg det blir spennende å se hva som kommer her. Blir det tunnel skal jeg kose meg med å prøve den uansett kostnader og samfunnsnytte. Norge er jo ganske konservative stort sett, og dette er for meg noe som er litt morro at vi prøver oss på. Istendefor å prøve seg på verdens høyeste hus eller noe annet rart. Spent på å se hvor dette ender. Personlig synes jeg denne debatten er litt drepen for hele tråden. Kanskje vi skulle hatt en "vi feirer Stadt Skipstunnel" (jeg bruker t, sorry, sånn jeg gjorde det i hele oppveksten...!) så kan andre fortsette å debattere til de "dævver" her. :O

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...