Jump to content

Prosjekt: Nidelv 26 og webside


pam

Recommended Posts

Lidt flere billeder fra monteringen af flap...

 

bilde

 

Det krævede lidt ekstra tilpasning at få tilpasset alt så den nye flap kunne sidde ordentligt. På billederne ses udskæringen til udstødningen.

Inden monteringen slibes ind til glasfiberen rundt kanten så epoxyen kan få ordentligt fat. Der prøvemonteres og forbores til de skruer der bruges til monteringen.

 

bilde

 

Her ses flappen påsat. Jeg bruger som altid West System til montering. Flappen monteres i epoxy´en og skrues fast. Yderligere epoxy tilføjes efterfølgende ved alle samlingerne.

 

bilde

 

Til venstre flappens underside, hvor man også kan se udstødningen komme ud. Til højre første omgang primer.

 

bilde

 

Her færdigbehandlet med primer. Man kan også se hvor den nye vandlinje kommer til at være, efter montering af udstyr og andet kunne jeg godt se at en justering var nødvendig :yesnod:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tid til endnu en opdatering, der sker en del på værftet lige nu. Noget jeg altid gerne har villet have er varmt vand og brus ombord.

Med Nidelv 26 var størrelsen også til det. En del er leveret med denne luxus som standard, men ikke min, noget var dog forberedt til montering såsom de små 8mm kobberrør der går rundt agter så man kan montere en bruser på badeplatformen...

 

bilde

 

Valget faldt på en 25L beholder, med både mulighed for opvarmning via el og motorens kølevandssystem. På Nidelv er der relativ god plads til montering i styrbord side, under dørken og foran batterierne. Det hele blev dog lidt mere kompliceret end jeg i første omgang havde regnet med, og tog en del flere timer...

 

bilde

 

Noget som jeg blev opmærksom på var at der måtte en mixer-termostat til, den sørger for at vandet der bliver sendt ud til hanerne får en maks temperatur. Hvis den ikke var der, kunne man løbe ind i at have op til 80 grader varmt vand ud af bruseren.... :eek: lige i overkanten.. Den monteres på "den varme" side af beholderen og mixer det varme vand med koldt.

 

bilde

 

Den famøse bruser, der startede det hele... :crazy: Bruser og mixer-batteri er indfældet agter, så man kan tage et varmt brusebade på badeplatformen. :thumbsup:

 

Mere følger...

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

På Skilsø havde jeg monteret en SL135 projektør, og den havde vi god brug af ved nat/aften sejlads i bl.a. Københavns havn og til at finde bøjer mv.

Det er en fjernkontrolleret projektør, og kan derfor praktisk styres fra styrepladsen. Den naturlige montering er på tagabøjlen, men på Nidelv er der ingen nem kabelgennenføring. :rolleyes: Løsningen blev at bruge kablet fra den gamle og udrangerede GPS til at trække projektør-kablet igennem...

 

bilde

 

Tricket er at få de to kablers ender tapet godt sammen uden at lave en knude eller andet der kan sidde fast på vej gennem tagabøjlen.

 

bilde

 

Hullet hvor spottene i tagabøjlen er lige præcis stort nok til at man kan komme til, og her efter er det "bare" at overbevise kablet om at det skal med retur gennem tagabøjlen... :smash:

 

Mere følger...

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Hej Hanto 1, takker for de pæne ord :thumbsup:

 

bilde

 

Det har altid undret mig at man ikke installerede kølevandsfiltre tilbage i 1980´erne :headbang: det burde være en selvfølge, men så må man jo sætte et på. Der er ikke meget plads, så installationen skal være kompakt. Skrovgennemføringen sandblæst, og nye messing fittings.

 

bilde

 

Lige et par billeder fra en anden af de de vigtige ting der kom på plads inden for de sidste 14 dage, det nye stævnrørs-seal. Det er den vandsmurte type, udfordringen ligger lidt i at det er lige på grænsen for denne type. Der kan komme undertryk ved hastigheder over 12-13 knob som trækker vandet ud. Sker det skal der ekstra vandtilslutning til - det må tiden vise. :sailing:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Så blev det igen tid til en lille opdatering, for Nidelv er nu kommet i vandet.

 

bilde

 

Bagerst kan man se den nye flap der er påsat.

 

Alt gik rimeligt gnidningsfrit...

 

bilde

 

.. og den kom i vandet. Alle kritiske dørk-plader var taget op, så vi kunne tjekke tilslutningerne til dels, det renoverede og nye saltvands indtag samt den nye del af udstødningssystemet. Ved opstart af motoren kunne man se at der var nogle spændbånd der ikke var strammet rigtigt på den nye del af udstødningen :headbang: og der kom lidt vand ind. Efter at have løsnet et par af båndene kunne udstødningsslangen skubbes yderligere et par cm. ind på den vinkel samling der er i bagbords side, spændbåndende strammes på ny, og samlingen tæt.. :cheers_wine:

Alt virkede nu til at være i orden...men...

 

Første test tur var sidste weekend, og da vi gik ud af havnen kunne jeg godt mærke at Nidelv var lidt tung på styringen, og vi bemærkede også noget røg fra udstødningen (men det kunne jo være lidt olie fra vinterens service). Det blev hurtigt klart at der var noget galt.. :eek:

Motoren gik ud og ville ikke starte, og godt for det skulle det vise sig. Da vi åbnede ned til motorrummet væltede det ud med udstødningsrøg. (Motoren havde "kvalt" sig selv) - men hvad der var langt værre var at der stod vand godt op under dørken, 5 min. til og og det havde været for sent. Alle pumper blev sat til, og der blev lænset med både manuel og elektrisk pumpe. :sweat:

Det blev hurtigt konstateret at vandet ikke kom ind fra noget under vandlinien, men at det kom fra selve kølevandssystemet. Alt kølevand (på salt siden) blev smidt direkte i dørken, og ikke i udstødningen, det betød så også at den første del af udstødningen smeltede og også blev sendt ud i dørken (derfor den megen røg da vi åbnede til motoren).

Man kunne ikke lige umiddelbart se hvor det var systemet var læk, men det kom kun ind når motoren blev startet. Med alle pumper kørende og et vådt håndklæde i hullet på udstødningen, kunne Nidelv listes retur til havnen... Det havde været lige ved at være rigtig kritisk :rolleyes:

 

Man kan ikke andet end at spekulere hvad der kan være gået galt når sådan noget sker, for jeg vil gerne tro at vi er meget omhyggelige med det arbejde vi laver og tjekker det der er mulige.

 

Der er flere ting der også lige skal tænkes over, hvis ikke udstødningen var smeltet, og dermed havde sendt udstødningsrøg ud i motorrummet - og dermed kvalt motoren, er det ikke sikkert at fejlen på kølevandssystemet var blevet opdaget i tide og dermed havde båden været tabt, med den hastighed som en TMD30 pumper vand ind ude fra, var det gået hurtigt.

 

Efter vi kom i havn måtte alt skylles med ferskvand i motorrummet, så pumperne fik først fred en del senere... :smash:

 

Ved vores gennemgang mandag, kunne vi så konstatere følgende skader: Trykvandspumpen havde fået for meget saltvand og må skiftes og første del af udstødningen må også skiftes.

... og så fandt vi fejlen... Ende-klappen på vandkøleren (saltvandssiden) var løs, ved nærmere eftersyn - helt løs, skruen som sidder i midten af den var ganske enkelt tæret væk (ses på billedet). :headbang:

Det har muligvis kunne holde med det gamle kølevandssystem, der var hæmmet af dårlig gennemstrømning (vi fandt jo bl.a. impellerblade i den), men med det renoverede kom der pludselig tryk på som der skal, hvilket nok har resulteret i at skruen gav helt op.

 

bilde

 

Til venstre ses den smeltede udstødning, i midten ses endestykket til køleren der ses til højre...

Man må også sige at det ikke lige er en fejl man regner med... Og ikke noget hverken jeg eller motormand har set denne fejl før...

 

bilde

 

Kristihimmelfarts ferien bliver dermed til en arbejdsferie, for der skal skiftes trykvandspumpe, udstødning monteres, udstødnings temperatur måler (kunne have indikeret fejl i dette tilfælde), og så skal køleren selvfølgelig laves...

 

Mere følger...

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tid til lidt flere billeder...

Vi fik skiftet udstødningen sidste uge, som det fremgår er det skrappe sager når der ikke er køling på udstødningen fra en turbo motor...

 

bilde

 

Den plast-bøjning der går gennem skottet er smeltet helt sammen, der er direkte hul. Efter afmonteringen kan man virkelig se at der nærmest har været ild i bøjningen... :eek: Bøjningen var blevet så deform at jeg måtte have gang i en sav for at overtale den til at komme ud.

 

bilde

 

Nye dele, udstødnings-slange, udstødningsbøjning i varmebestandig plast og masser af spændbånd sendt op fra Vetus i Holland. Det er det rene guld :headbang:

Selve monteringen gik smertefrit, opmåling efter den gamle udstødning, og så ellers lidt lirke-arbejde for at overtale den nye udstødningsbøjning til at komme igennem hullet i skottet.

 

Prikken over i´et... og moralen her er at har man ikke en alarm på udstødningstemperaturen, så se at få det... :smash:

 

bilde

 

Valget faldt på et NASA instrument, pga. relativ simpel montering, og alt ligger i pakken inkl. det bor man skal bruge til giveren.

 

Efter de første test holder motoren sig præcis på de grader den skal, og udstødningen det samme.. :thumbsup: men det har været noget af en omgang...

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

En lille opdatering nu hvor der er lidt tid på ferie-turen. Det havde hele tiden været meningen at toilettet skulle renoveres mere, bl.a. trængte det til både en ny bordplade da den var vandskadet, vandhanen havde set bedre dage og vasken der som standard er i plast, var både misfarvet og ikke særligt indbydende med sit plastik-afløb.

 

bilde

 

Første job var afmonteringen, Nidelv har "skjult" alle skruer med brune plastik kapper, og man skal være lidt forsigtig hvis de skal bruges igen. Skruerne har jeg også lært skal tages med varsomhed, deres kærv går let i stykker. Efter afmonteringen af vask, slanger og bordplade kunne der tages mål til den nye laminat.

 

bilde

 

Bordplade og ny laminat limes sammen og sættes i spænd, faktisk samme procedure som blev brugt til skabslåger mv.

Efter at laminaten er tørret, blev udskæringen til vasken lavet, og der afsluttes med massiv teak-liste hele vejen rundt.

 

bilde

 

Bagvægen fik en gang vandafvisende hvid Hempel efter at jeg havde sikret mig at vedhæftningen var som den skulle være. For at matche de øvrige nye ting på båden blev skab og ny bordplade lakeret i silkemat lak, til sidst vask og blandingsbatteri monteret og slanger til v/k vand tilsluttet.

 

...klar til ferie.. :thumbsup:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Det er alt for længe siden at jeg sidst har taget mig sammen til at få lavet en update, så må hellere til at gøre det lidt mere.... :smash:

Med lidt forsinkelse kom Nidelv´en inden døre i starten af december. Der har været meget oprydning på værftet, og derfor blev alt forsinket.

 

bilde

 

Nidelv´en kom godt gennem sæsonen 2014 og der viste sig også - igen - behov for nogle opgraderinger his og her. Først og fremmest har jeg altid været en stor tilhænger af radar, noget som blev understreget under det store sommer togt, men også den nye kaleche viste nogle svagheder som skal laves denne vinter.

 

En af de ting der trængte meget var en udskiftning sæder og hynder i cockpit. Ved overtagelse af båden for 1 1/2 år siden, var de fornyet med nyt skai, det viste sig dog meget hurtigt at det ikke var i en kvalitet der kan holde til bådliv, samtidig havde man genbrugt de gamle hynder, og med 30 år´s slid, var der ikke meget hynde tilbage. Endnu en af de uforudsete udgifter...

 

bilde

 

Hynder afmonteret, og en velkommen lejlighed til at ændre hele sofaen fra de noget out-datede "pølse-design" til den moderne Nidelv standard.

 

Mere følger... :cheers:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Tak Fyrlykten og jcjohansen for de pæne ord :smiley:

 

Så blev det tid til lidt opdatering igen.

For lige at gøre tingene færdige omkring sæder, så er her et par billeder af hvordan det bliver.
Hele sofaen agter bliver lavet som på nye Nidelv/Nielsen, dvs. med rygstøtte helt ned og i lækkert grå mikrofiber.
Her et billede fra Nidelv 300 der meget godt viser det nye design. Alt skum bliver skiftet til en ny kraftigere type i flere lag.
06c73d42-da1e-4b84-a1b0-c85f3ecf6b85.jpg
Båd stolene bliver standard, men i tilsvarende mikrofiber og med armlæn.
img_0840sm.jpg
Ny radarmast og renovering af targabøjle. :smash:
For lidt tid siden ankom en del dele som var bestilt i UK, det eneste sted at skaffe Scanstrut. Jeg er stor tilhænger af Scanstrut-systemerne, så det blev igen SC118 som kan holde både projektør en Jabsco 135, lanterner og andre antenner, men denne gang SPT1001 som er i RF stål i modsætning til hvad der blev brugt på Skilsø.
Det skyldes at det bliver et andet design på Nidelv, mere om det senere…
radararc3sm.jpg
Rensning af targabøjlen var noget af en omgang, alt gammelt Sika og andet monterings skidt måtte væk . og det sad fast :headbang: . Targabøjlen skal have en ny omgang maling, da den efterhången ser noget medtaget ud, men inden da skal hulder slibes og fyldes ud..
Opmålning af den præcise midte af en targabøjle er altid lidt “tricky”, heldigvis var der et udgangspunkt med den gamle lanternemast. Nidelv har monteret et stik som var en stor hjælp til opmærkning af kabler.
Nye huller boret, og kabler mærket op.
radararc4sm.jpg
Nu kunne man jo godt tænke at det var en mindre sag at trække ledninger gennem en mast af dene type- der var jo trods alt boret huller.... Men det tog en del længere tid, knækkede negle og ondt i fingrene :smash: . Projektørens kabel er så kraftigt at der faktisk kun er plads til det i den ene side, og det var noget af en udfordring at gå de øvrige kabler gennem den modsatte side.
Færdig montering kan dog først ske når targabøjlen og radar er klar.
Det var alt for denne gang... :cheers_wine:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Gleder meg til å se det nye interiøret ditt , har selv bestilt nye puter til min elwaro i samme stoffet,.

Og så er det alltid moro å se at noen fremdeles liker å bruke tid og penger på eldre snekker.

Har fulgt med tråden din en stund , også skilsø'en og det er lesestoff som gleder men har ikke postet før nå

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Så blev det tid til lidt opdatering igen.

Masten med projektør mv. er næsten færdig, det var et temmeligt stort arbejde at få trukket alle ledninger i gennem. Men nu er den der. :cheers:
mast1w.jpg
Måtte bore et par ekstra huller til boltene der skulle holde projektøren, det er en lidt kraftigere Jabsco model end den der egentlig er specificeret til masten.
Targabøjlen..
Alle huller der ikke skal bruges er spartlet ud med epoxyfiller, og slebet ned. Her efter bliver hele tagabøjlen malet med 2 lag højglans sort emalie. Overvejelsen om at ændre farve på targaen har været der, men med den design-ide der ligger nu giver det god mening at beholde farven.
Det er som man kan se kun den midterste del hvor der males, alle kanter står allerede meget flot i gelcoaten, og det bliver ikke til at se overgangen efter polering.
1424603108.jpg
Indvendig skal der også gøres noget på targabøjlen. Jeg har altid godt kunne lide når der blev tilføjet noget teak, det får bøjlen til at virke mere som en del af båden indvendigt.
Her er det dog også en nødvendighed, idet det kraftigt kabel til radaren ikke kan komme gennem indvendig på targabøjlen, skulle der findes en enden løsning, og her hjælper den nye teak beklædning.
Yderst til højre kan man se prøve tilpasningen og de kraftige bolte der kommer til at holde mast og radar på plads.
1424603298.jpg
Mast og radar udgør en ikke uvæsentlig vægt, og derfor er der valgt en 12 mm. teak-finer så den hjælper med at forstærke selve konstruktionen når den monteres.
Inde i selve targa bøjlen vil der blive sprøjtet West Epoxy på strategiske steder for at give den endnu mere stabilitet.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

En lille update her på en onsdag…

spotlights.jpg
Var i gang med at tjekke de - temmeligt dyre spots jeg har indkøbt til targaen. Hmm… det lader til at der er sket et eller andet i design-processen som ikke helt passer med tanken bag. :lipseal:
Normalt når man bore et hul til et spot, ja, så er det bare at finde den rigtige radius og hul-bor, og så ellers lave hullet… men, her er kontakten til tænd/sluk sat sådan at man må i gang med en sav for at få plads kontakten, den passer nemlig ikke i hullet. :headbang:
Hmm… altid godt med lidt ekstra opgaver, når man nu går og keder sig lidt...
Sådan ser der ud lige nu, kan virke uoverskueligt, men der er faktisk en hvis orden… :crazy:
mess.jpg
Plywood pladerne til targabøjlen er skåret ud og hullerne lavet til spot, de får samme silke lak fra Hempel som også blev brugt til de øvrige teak-dele.
Da temperaturen i hallen ikke er særligt høj, kræver det lidt tålmodighed at lakere og male lige i øjeblikket så der må lidt planlægning til.
targawood.jpg
- og så lige lidt ekstra kabel-arbejde selvfølgelig, for der skal trækkes en del nye kabler gennem den smalle targabøjle. For at forberede lidt er der blevet trukket to "lede-kabler" som kan bruges til at trække de rigtige kabler i gennem. Lidt af et pille arbejde, men noget der vil lette arbejdet senere.
Radaren er sendt til lakering :seeya: og der er bestilt sorte VHF/AIS-antenner.

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Der har været mange projekter på det sidste, så det har været lidt svært at følge med…

Det har altid irriteret mig når instrumenter var monteret på bøjle, og det giver lige meget hvordan men vender og drejer det et ufærdigt udtryk. E7 plotteren i Nidelv´en er ingen undtagelse.
Samtidig skulle instrument-panelet have en lidt bedre finish så det var en god undskyldning for at gå i gang.
instrumentpanel1.jpg
Udskæring i 5mm teak laminat plade til topen og limet indvendigt. Masive teak lister som kanter. 4 gange “silke” lak fra Hembel.
instrumentpanel2.jpg
En af de investeringer jeg sætter aller mest pris på er skruetvingerne med “single grip”. De er en kæmpe hjælp når man står og arbejder alene. :smash:
En lille opgave jeg har villet lave længe er at rengøre motoren og få fjernet det værste rust hist og her - dog uden at skulle have den helt ud, som jo er den ultimative løsning.
Generelt ser TMD30A´eren fin ud, men i toppen trængte den til en grundig rengøring efter den tidl. ejer - der var en stor tilhænger af både hund og strandsand…
Det værste tog jeg sidste år, men der manglede en afslibning og fjernelse af rust.
motor1.jpg
Grundig afslibning og lidt maling går langt for at gøre tingene bedre. :thumbsup:
...og meget mere... :crazy:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Haj Zacho, muffleren jeg monterede er fra Vetus, den har en indbygget klap til at begrænse tilbageløb, den er monteret for at dæmpe udstødningslyden ved højere hastighed. Hvilken gummi membran tænker du på? er det selve "støvlen" udvendig eller den indvendige rør-føring? Indvendigt er det Vetus dele alle sammen, inkl. de faste plastik rør som sidder ved skot-gennemføringerne. Hele udstødningen bruger 90mm rør.

 

Skylight er standard Moonlight, som jeg husker 50x50, men det krævede lidt tilpasning kan jeg også huske. Den gamle var noget plastik €(#/€&)"#%= :smash:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

MR Swe, jeg bruger altid Hempel afrensning pre-clean. Det er denne her http://www.hempel.dk/da-DK/products/hempels-pre-clean-67602

Husk rigelig ferskvand. Brugte en "stålbørste" til boremaskinen - ved ikke hvad de hedder til at fjerne rusten - det var effektivt.

:thumbsup:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

NB - husk støvsuger til til at fange alt skidtet der kommer af når du bruger "stålbørsten" - det kommer til at fyge med rust hvis man ikke gør det... :smash:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...