function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Bavaria før og etter "masseproduksjon"


faraway

Recommended Posts

Ja da hadde jeg HR. Siste del skjønner jeg ikke hva du ler av ... men ja jeg har hatt en båt i ettertid som jeg og var fornøyd med men den er og solgt da jeg nå ideelt sett ønsker en svært velholdt HR 34 eller HR 37 men jeg jobber litt i utlandet så slik sett er det mer praktisk å være båtløs nå på høsten inntil jeg evt. skulle finne den rette for meg og mine. (ja jeg har 4 unger som vil være med på tur men den er ikke for liten selv om den ikke er masseprodusert og ikke koster 3-4 millioner og ikke har en lugar til hvert barn)

 

Siden du da har solgt to større seilbåter på under tre måneder (siden du meldte deg inn her på forumet) så har du sikkert en del å bidra med i tråder som går på markedet og hvordan dette har utviklet seg.

 

Å endre båtnavn/type i avataren er ikke vanskelig, tar ingen tid og medfører ikke nødvendig endring av nick noe som heller ikke er vanskelig eller så forvirrende, og en del har gjort det og kan være lurt hvis man er den typen som skifter båt omtrent like ofte som man skifter skjorte. og da gjerne til et nick som ikke er det samme som båtmerket man har. Bare et lite tips.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har tidligere hatt seilbåt i 10 år, så har noe erfaring.. Men ifølge mange i denne tråden må jeg vel være komplett idiot!

Nei, du er ikke idiot i det hele tatt.

Men,om du tror du kjøper en båt av samme kaliber som en HR eller Najad er du kanske i nærheten. Bavariaen er sikkert helt grei i forhold til prisen. Jeg har hatt min gamle Maxi 35 i ca 14 år. Den når vel ikke hverken Najad eller HR opp til knærne når det gjelder byggekvalitet, men vi har krysset Østersjøen 18 ganger, og nærmer oss 30 000 Nm sammen. Bavaria er sikkert ikke noe dårligere, unntatt rorlager og teakdekk. Men både jeg,og eventuelt du, må tåle at vi seiler ikke rundt på første klasse. Hva så?

Svenskene sier at de kan skille norske og svenske reker ved at de norske påstår de er hummer.

Synes å se noe av det samme i denne tråden,dog her gjelder det ikke reker...

Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside:
Link to post
Share on other sites

Tror nok mine mistanker om HR312 ett eller annet ikke er annet enn et forumtroll.. så jeg tror nok fortsatt at medlemmet lyver om det meste.. men debatt skaper han med sine løgner.. og det er jo morsomt..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

 

HR har aldri bygd en 32, her er det noe som ikke stemmer med artikkelen.

Det var en 37 om jeg ikke husker feil og han fikk nytt skrog siden det gamle delaminerte over hele fjøla.. var en lengre tråd om dette her for noen år siden

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tror nok mine mistanker om HR312 ett eller annet ikke er annet enn et forumtroll.. så jeg tror nok fortsatt at medlemmet lyver om det meste.. men debatt skaper han med sine løgner.. og det er jo morsomt..

og hva er et forumtroll? havgapet du fortsatt har mareritt om?

løgn? det må du presisere.

Link to post
Share on other sites

Det var en 37 om jeg ikke husker feil og han fikk nytt skrog siden det gamle delaminerte over hele fjøla.. var en lengre tråd om dette her for noen år siden

Det er bare tull, jeg fulgte den saken,det ble aldri påvist noen delaminering.Kunden tapte sin sak i retten. HR og den utrolig vanskelige kunden ble imidlertid enig om et hemmelig forlik. Når jeg sier vanskelig kunde,er det med bakgrunn av et søksmål han hadde mot Ecco sko fordi sålene sprakk. Hele saken var latterlig.
Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside:
Link to post
Share on other sites

Det er bare tull, jeg fulgte den saken,det ble aldri påvist noen delaminering.

Mulig det ikke er delaminering for HR, og ansett for nornmal HR kvalitet i føge HR, men for andre så ville det blitt betegnet for det.. men HR har jo alltid hadde litt lavere kvalitet enn en andre

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Nå kjenner ikke jeg til verditapet til HR, men tvilsomt at det er kr 0,- Mange år siden tidene var sånn.

Uansett så tror jeg nok denne har tapt seg.http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.776180-kopte-ny-bat-var-inte-sjoduglig

 

Uff, det der var ikke bra, det er jo noen år siden, veit du hvordan det gikk?

 

Min egen båt er et godt eksempel på hvor stabilt HR holder seg i pris, den har hatt en del eiere siste åra. Her er salgsprisene, som først og fremst ser ut til å følge konjunkturene, ikke alder:

 

2005: kr 650.000

2007: kr 730.000

2008: kr 650.000

2011: kr 680.000

2011: kr 625.000

2012: kr 550.000

Link to post
Share on other sites

Tror robotene til Bavaria er utviklet av Sikaflex. I min gamle Maxi,satt sammen av gamle snusende Åsanisser, finnes ikke ett gram Sikaflex for å fylle ut/skjule misspasninger. I min venns Bavaria 42,tror jeg det er brukt flere kilo.

Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside:
Link to post
Share on other sites

Ved kjøp av HR til 2,9 mill, båten fullfinansiert, rente 7 prosent, solgt etter fem år:

Renterutgifter: kr 950461

Verditap: kr 0

SUM utgifter/tap: kr 950461

Nå fikk du min oppmerksomhet. Har du noen dokumentasjon for å kunne si at verditapet på HR etter 5 års bruk er Kr. 0.- ? Jeg vet ett og annet om restverdi, riktig nok ikke innen båtbransjen, men slike kommentarer gjør meg nysgjerrig. Så vidt meg bekjent har alle lukusartikler ett vesentlig verdi tap. At det nødvendigvis er noen som vil kjøpe til over markedspris fra tid til annen forstår jeg, på samme måte som at noen selger til under markedspris slik at eier nummer to kan selge uten tap, men å si at ett merke er fritatt for verdi tap over 5 år høres ikke riktig ut i mine ører. Jeg blir med glede satt på min plass dersom dette er dokumenterbart. Jeg har aldri lært noe av noen jeg er enige med :)

 

Fra mitt ståsted så kjøper man billig og selger billig, det være seg Timex VS Rolex, HR VS Bavaria eller Rolls Royce VS Skoda.

Link to post
Share on other sites

 

Jo det gjorde det nok. Det ble etterhvert så mange rapporter fra besiktigelsesmenn på denne HR 37 at HR skjønte at en runde til ville de ikke tåle. Det ble inngått forlik. De andre ble reparert i det stille.

Hva du vet! Redigert av Draug1 (see edit history)
Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside:
Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke bare Mulligan som vet dette, det var jo allment kjent blant de beleste.. men skjønner at ikke befinner deg i den gruppen Draugen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke bare Mulligan som vet dette, det var jo allment kjent blant de beleste.. men skjønner at ikke befinner deg i den gruppen Draugen

Kanskje det,men det var jeg som fant ut at kjeltringen hadde "photoshopet" bildene av Ecco sålene. På boreprøvene av HR skroget ble det antydet at det var brukt varme.

Tror ikke kunden var fornøyd med nytt "råskrog" ville nok helst ha penger.Han truet jo med at han skulle ødelegge HR om han ikke fikk det.

Les det du finner på nettet om dette, og du vil forstå hva kunden fra helvete er.

Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside:
Link to post
Share on other sites

grawis; dette er ikke dokumentasjon, dette er ett eksempel. På samme måte kan jeg vise til at de 5 siste bilene mine har hatt Kr. 0.- i verditap pga gunstige kjøp/salg forhold. Eksempelet ditt gir liten verdi i en debatt om Bavaria sitt verditap kontra andre merker.

Link to post
Share on other sites

Kanskje det,men det var jeg som fant ut at kjeltringen hadde "photoshopet" bildene av Ecco sålene. På boreprøvene av HR skroget ble det antydet at det var brukt varme.

Tror ikke kunden var fornøyd med nytt "råskrog" ville nok helst ha penger.Han truet jo med at han skulle ødelegge HR om han ikke fikk det.

Les det du finner på nettet om dette, og du vil forstå hva kunden fra helvete er.

Snakk om å være blåøyd for HR sin "kvalitet" :nonod: Var det noe som ble godt belyst så var det denne saken og diskusjonen her gikk i flere måneder med svært gode referanser og dokumentasjon

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...