mjo101 Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Viknes vil jo bli helt feil vei i forhold til hvor du skal? Norsk båtsenter har jo også inngående kjennskap til båtene, samt delelager/butikk hvis du skulle ønske noe når du først var der. Ser fin ut den P440 Bjørn, sett denne ved flere annledninger. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Hver gang jeg har spurt om pris så kommer Viknes biligs ut og hvis du skal til sentrum med båten så er det ikke lange veien ekstra om Viknes Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Tar du båtløft hos Norsk båtsenter, og trenger du noe er det bare å gå etasje over der er båtbutikk Maritim. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bergen dørk Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Ja, på Søreide har du alt; inkl spisskompetanse på Princess. :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
mjo101 Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 Norsk båtsenter har også butikk / delelager med mye snacks til princess, alt fra håndklær til diesel filter, til teppe biter.. og ikke minst som Bergen Dørk sier spiss kompentanse. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Februar.2014 Del på Facebook Svart 27.Februar.2014 (redigert) Etter lange å gode samtaler med Sap så lurer jeg på om det er noen I Bergen som vet hvor jeg kan få løftet denne båten opp av vannet og kontrollert understellet.. mht tæring og evt slark å bunnstoff. . takk Sap. Du er en god venn.. :-) Takk for hyggelige ord Bjørn. Gleden er fullstendig på min side :-)Det er så hyggelig å følge med på din vei til nytt skip og bolig :-) Som vi pratet om så er det viktig og undersøke/ sjekke båten så nøye som mulig før blekk havner på papiret og penger bytter hender. Ta tiden du trenger og gå igjennom alt. Spes teknisk, mekanisk og elektrisk som det er mye av i en slik båt, og som fort blir mye jobb og penger. Alt som kan avdekkes på forhånd kan gi bedre forhandlingsmuligheter, og om det er for ille, så kan man ta flyet hjem istedenfor. Å få løftet den som et siste ledd i undersøkelsen om alt annet virker ok synes jeg er viktig. Tæring på ror, propeller og aksler, slitte cutlesslagere og osmose kan fort bli mye styr og utgifter. Så bra at du allerede har fått tips om steder som kan løfte en slik båt :-) Norsk Båtsenter eller B og M er jo rett rundt hjørnet, men om de er dyre så er det jo verdt å ta turen til Viknes. Håper ikke jeg har skremt deg med min skepsis og pessimisme (jeg er klar over det ;-) )? Er selv bare så livredd for å kjøpe katta i sekken og få ubehagelige overraskelser i etterkant. Jeg gikk nok gutta i NL litt på nervene for et års tid siden med hyppige besøk og maaange spørsmål, hehe :-) Redigert 27.Februar.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
beauty of aqua Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 (redigert) Slettet Redigert 28.Februar.2014 av beauty of aqua (see edit history) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Som bobåt er nok atlantticen litt for liten. Som turbåt er den veldig bra.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
beauty of aqua Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 (redigert) Slettet Redigert 28.Februar.2014 av beauty of aqua (see edit history) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
beauty of aqua Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Det var min gamle båt jeg la inn ved en feil.båten som jeg har lagret er en princess 460 til 1750.. Eieren er åpen for bud. Den er registrert.98 mod...tipper du kan få den ned mot samme summen som du betaler for 440 en Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
beauty of aqua Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 43713401. Sjekk den finn koden. Nå må jeg på jobb. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Hehe..okay.. :-) har du en link.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fjordland Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43713401 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Den skal sjekkes ut.. :-) takk beauty of aqua og fjordland det står jo kom med bud.. ;-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fru Jacobsen Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Viktig å ikke forhaste seg nå Bjørn.. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Marida Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Den 460`n var flott. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 enig med Fru Jacobsen og Marida! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
glalaks Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Penere interiør på den siste der:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
sap_2000 Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 (redigert) 460'n så flott ut Bjørn. 4 år nyere, litt mer moderne linjer, større badeplattform med plass til jolle og landgang/ jolleheis. Den så godt holdt ut og oppgradert ut. Ang pris så er det lov å prøve seg. Får du denne ned mot det du hadde tenkt å gi for 440, så kan det si litt om hva 440'en bør kunne handles for.... Kjøpers marked nå :-) Redigert 28.Februar.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bergen dørk Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Er jo enig med dere vedr båten, men det er også lett å presse seg over limiten. Denne båten ligger vel en kvart mill over det som er sagt å være smertegrensen. Og det vil alltid komme flere båter.... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Støtter saps tilnærming. :-) + det sap sier om inspeksjoner tidligere her. Kjekt med gode båtkamerater. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Som kjøper så gir du eit tilbud ut i fra egne vurderinger. Ikkje noko å skjemmest over å by under prisantydning. Ein kvart mill høres ikkje ut som unormalt prisavvik for bolig i den prisklassen, sjølv om den er flytende. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Allan E Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Kanskje du skulle be om hjelp av noen her til å forhandle pris. Det er en noen folk her inne som peker seg veldig ut på saklighet og som tydligvis har veldig greie på hva de prater om. De har også en svært fin måte å si ting på. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 (redigert) OT: Dette er et oppriktig ment tips til trådstarter (og beklager til alle dere som synes dette er en avsporing og at de med seilbåt ikke bør blande seg i motorbåttråder - hopp over dette innlegget og for all del ikke start en diskusjon om seilbåt vs motorbåt...): Dette er båt jeg ville vurdert om jeg skulle bo ombord; Jeanneau 49 fot til 1,350.000: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=46162741 Da jeg hadde motorbåt selv var seilbåt noe fjernt abstrakt som jeg aldri trodde kunne bli aktuelt. Men det skal ikke så mye til for at en kan se helt annerledes på verden. Du skal ut med en drøss kroner så hvorfor ikke ta deg en tur ombord og prøv følelsen? Redigert 28.Februar.2014 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Knoxx Svart 28.Februar.2014 Del på Facebook Svart 28.Februar.2014 Den 460`n var noen hakk bedre interiørmessig ja :) Seilbåt må jo føles veldig "inneklemt" å bo i? Som en kjeller... En har jo ikke samme utsyn der som i Princess mtp vinduer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.