Jump to content

Origo på langtur


Euklid

Recommended Posts

3 hours ago, Propell1 said:

Dere hadde i såfall 20 timer igjen ved midnatt altså.

 

Kjenner jeg deg rett, går det litt fortere enn antatt... :thumbsup:

 

 

Vi går nok i mer enn fire knop, men det har gått litt tregere enn forventet de siste timene, lurer på om ikke vi må ha hatt litt strøm imot i perioder.

 

Men med mindre enn 30 nautiske mil igjen er mer enn 99,9% av turens distanse unnagjort, så det skal nok gå an å finne frem etter hvert.

Link to post
Share on other sites

Ser rimelig fullt ut langs bryggene i Tønsberg på webkamera – ikke akkurat overrraskende. Vi regner med å komme inn halv tre, om noen her tilfeldigvis ligger ytterst med plass til en til utenpå setter jeg stor pris på om vårt flytende tørkestativ blir vinket inn. Lover å oppføre oss pent.

Link to post
Share on other sites

1 hour ago, Regina III said:

Andre må nøye seg med "stor flagging". Hva skal en kalle din flagging, "Kongeflagging" ?

Det er ikke mange som kan varte opp med en slik samling gjesteflagg!

 

Antallet er nok ikke helt uvanlig – en kommer langt med ivrig flaggsamling i Karibien – men noen av de er ganske sjelden vare her til lands. Jeg har aldri vært verdensmester i båtprotokoll, så like greit at det såvidt jeg vet ikke finnes faste regler for hvordan dette skal henges opp.

Link to post
Share on other sites

Passerte Arendal den dagen jeg skulle være på land i forbindelse med et arrangement.. ellers hadde jeg nok tatt jolla ut å  møtt deg.. på trygg avstand i forhold til immigrasjonsmyndigheter...? 

 

Jeg vet hellet ikke hvordan jeg skal få dagene til å gå nå. Dagens tre fire sjekk av posisjonen din blir ikke helt det samme lenger. 

Jeg har fått være med på en fantastisk tur. Fulgt deg stort sett hele veien. Fra vi såvidt møttes i Tananger til nå når du står på trappa å banker på hjemdøra.. 

Tusen takk Euklid.

Jeg glemmer aldri denne turen. 

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for en overstrømmende mengde hyggelige innlegg. En spesiell takk til de som har holdt liv i tråden ved å videreformidle meldinger når vi har vært offline! Turen er over, men jeg har minnekort og harddisker som flommer over av bilder, og det kommer til å ta lang tid å få tatt unna etterslepet, så tråden kommer ikke til å gå i dvale på en god stund ennå.

 

To svært hyggelige politibetjenter sto på brygga da vi kom, og stemplet oss inn i rekordfart – de var nok ganske fornøyde med å kunne traske rundt på brygga i stedet for å passe på fulle festivaldeltagere. Passet begynner å bli alvorlig fullt, og det kommer til å dukke opp et ganske stort vakuum nå som vi er hjemme. Vi har vært borte i ganske nøyaktig tre år, og i perioden før vi dro dreide det meste seg om forberedelser til tur, så en veldig stor del av det vi har fylt livet med er nå borte. Men vi har nok å henge fingrene i fremover, så vi finner nok snart nok noe å fylle dagene med.

Link to post
Share on other sites

Fantastiske reise skildringer. Takker så mye. Føler nesten vi er gamle kjente etter alle disse fantastiske historier og flotte bilder.

Tror jammen jeg skal starte på nytt å lese tråden en gang til. 

 

Har veldig lyst til å gjøre det samme en gang. Denne tråden hjelper enormt i forhold til å realisere egne seildrømmer. 

Takk for "turen" ?

Få se flere bilder av siste landkjenning!!!? 

 

Link to post
Share on other sites

Bjørn Løvjomås skrev 3 minutes ago:

Dere som har rukket opp hånda her @Bitteliten og @Gunga Din.. dere ser jo nå hvor lista ligger når det gjelder tråd her på Bp.  

Dere må dra ganske snart.. for ventetida og tomrommet etter denne turen blir forferdelig. 

 

3 år på meg, så ikke så snart:smiley: ....og ikke like langt,  Middelhavet til en start....så får vi se vad det blir:wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

  ☝️ Det blir nok en lang tur håper jeg... men ikke jorda rundt, dessverre, -viktig å være realist. Og helt sikkert ikke i år.

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...