drfiskå Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2016 Takk for tilbakemeldinger og tips om glasskutting! ??? Her er et par bilder fra glassfiberdelen av arbeidet, stort sett bare innvendig/oppi båten igjen, litt detaljer utenom ? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Royal Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Kjekk film om glasskutting. Jeg brukte pengene min på glassmester, 350 kroner for 6 glass, så nå har endelig min snekke Royal fått ventiler med glass i. Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Kjekk film om glasskutting. Jeg brukte pengene min på glassmester, 350 kroner for 6 glass, så nå har endelig min snekke Royal fått ventiler med glass i. Kjekk båt??? Kunne også kjøpt glass (mulig jeg enner opp med det), men har lyst til å prøve å lage dem til selv! ?✌?️ Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Primet bart tre: Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Grufolf Svart 14.Mai.2016 Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Regner med at det er "lettere" å knekke ut en perfekt sirkel av glass enn en som er skåret på frihånd. Mulig du kan lage en jigg å sette den glassrisseren du allerede har i for å lage sirkler. Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 14.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2016 Regner med at det er "lettere" å knekke ut en perfekt sirkel av glass enn en som er skåret på frihånd. Mulig du kan lage en jigg å sette den glassrisseren du allerede har i for å lage sirkler. Tror også det ja ??? Da gikk jeg tom for polyester, brukt 10 kvadrat med glassfiber, så må har en dunk til samt kjøpe topcoat ??? mulig jeg har vært vel raus med polyesteren, menmen ?✌?️ Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 15.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2016 1/6 på plass ??? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Grufolf Svart 15.Mai.2016 Del på Facebook Svart 15.Mai.2016 Det ble jo meget stilig! Hvilken fremgangsmåte valgte du? Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 15.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2016 Det ble jo meget stilig! Hvilken fremgangsmåte valgte du? Takk for det, brukte verktøyet jeg køpte og kuttet etter beste evne med sirkelen jeg kappet ut av bordet som mal Ganske fornøyd med resultatet, ikke særlig god timebetaling da, bruker vel en 2 timer på alle 6 Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Hipphipp ????? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
øyværing Svart 1.Juni.2016 Del på Facebook Svart 1.Juni.2016 Hei. hvordan går prosjektet nå? Blir det vann under kjølen snart? Jo lenger båten står på land i sommervarmen jo lenger tid tar det truttne båten. Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
drfiskå Svart 2.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Hei. hvordan går prosjektet nå? Blir det vann under kjølen snart? Jo lenger båten står på land i sommervarmen jo lenger tid tar det truttne båten. Gikk tom for polyester, men har skaffet mer så venter på opphold nå ? Tenker det er en 10 timer med arbeid igjen før den er klar for havet, må nok bo i/ved båten noen dager da ja ? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 2.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2016 Hei. hvordan går prosjektet nå? Blir det vann under kjølen snart? Jo lenger båten står på land i sommervarmen jo lenger tid tar det truttne båten. Gikk tom for polyester, men har skaffet mer så venter på opphold nå ? Tenker det er en 10 timer med arbeid igjen før den er klar for havet, må nok bo i/ved båten noen dager da ja ? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 10.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2016 Kun detaljer igjen av glassfiberen, driver å smører inn med kokt linolje og den herder fint og fargen blir bra! ? Så nå må jeg få hentet materialer til de siste listene og benker! ?? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 10.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2016 Litt igjen å gjøre, men går rette veien! ? Arcanolen har flasset enkelte steder; tips for å få den til å henge bedre? Billig/god topcoat å anbefale? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Hakkannen Svart 10.Juni.2016 Del på Facebook Svart 10.Juni.2016 Det nærmer seg nå Blander du i 5% Owatrol penetrerende olje (den for rust, ikke D1 eller D2) i Arcanolen får den mer elastisk film og hefter bedre (stort sett, god heft kommer selvsagt an på underlaget). Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 14.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2016 Fått på plass 2 vinduer, så prøver å få resterende på plass snarlig ??? Ellers er det stort sett benker og topcoat igjen før den er klar for sjøen, noen bilder: Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 22.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2016 Kun 2 glass igjen så var det også på plass! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 27.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2016 Lenge siden sist oppdatering, har vært på ferie så kun småting som har blitt gjort Hadde besøk av lokalavisen på mandag, og i dag stod stykket i avisen: Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 29.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2016 Da var materialene hentet, så nå blir d saging/høvling å pussing i helgen ??? Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 Har da saget ut spilene som trengs, må bare høvle disse så kan de monteres.Noen forslag til hva som vil fungere best å behandle disse med; olje, lakk e.l.? Har også snekret ferdig motorkassen, denne må også settes inn med noe, tenker i grunn beis (samme farget som lokket) og lakk på denne. Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 2.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2016 Benker in progress! Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
drfiskå Svart 4.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2016 (redigert) Mangler et par spiler så er benkene inne ferdig! ??? Har primet og smørt topcoat på hele aktre delen av båten nå, med det været vi har hadde jeg ikke annet valg enn å strekke presenning over halve båten, så tar jeg forut når jeg har tatt siste strøket med topcoat akter ? Redigert 4.August.2016 av drfiskå (see edit history) Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Hulda Svart 4.August.2016 Del på Facebook Svart 4.August.2016 Du har da ikke tid til ferie når baatplassen venter på sjøsetting? Spiler inne hadde jeg brukt lakk på. Lettere å holde rent. Klistrer ikke når sommervarmen slår til for fullt. Sitér dette innlegget Link to post
drfiskå Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 (redigert) Du har da ikke tid til ferie når baatplassen venter på sjøsetting? Spiler inne hadde jeg brukt lakk på. Lettere å holde rent. Klistrer ikke når sommervarmen slår til for fullt. Må ta hensyn til kone og barn Hvilken lakk kan være smart å bruke? Spilene inne blir jo ikke utsatt for samme slitasje som de ute, regner med at det blir en del sko og av/påstigning via disse Redigert 5.August.2016 av drfiskå (see edit history) Sitér dette innlegget Oppussingsprosjekt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.