jcjohansen Svart 24.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 trekt alle nye kabler fra cabinen foran å åpna skapet så kjente jeg gløden datt tre hakk. for her må det bli en skikkelig opprydning. gamle eierene brydde seg ikke stort om detta skjønner jeg:) muligens kunnskapen ikke var der heller men her må det ryddes. men det blir neste prosjekt:) Link to post
Jangul Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Du med ditt pågangsmot fixer dette lett:)) Link to post
Torsen67 Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Hvilke isolasjonsplater brukte du? Og brukte du våtromslim? Link to post
jcjohansen Svart 25.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Brukte platene som en får kjøpt på maritim Oslo. 10mm tykkelse. Nei på platene brukte jeg kontakt spray. De er også selvklebende med dobbel teip. Men valgte å legge på ett lag på lim lekevel:) Link to post
jcjohansen Svart 25.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Ja da var dagen for å få på detta da, smørt på våtromslim på platene å lagt ut trekket, var litt kølete til å begynne med på første stripa men gikk da greiere etterhvert når en får tenkt seg om litt ang IKKE rette vinkler i en båt:) Link to post
jcjohansen Svart 25.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 litt bølger blir det i trekket også på grunn av at platene limte seg inn i rillene nedover i skroget, så må til med litte granne akryl helt foran i hjørnet her:) litt juks er lov. ellers veldig enkelt å legge så lenge man er to så går jobben litt enklere:) Link to post
jcjohansen Svart 25.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 valgte å starte oppe ved vinduene å legge ned istedet for å få skjøten i underkant under vinduet. syns ikke det ville blitt no pent, blei anbefalt det av en som har gjort det tilsvarende som jeg har vært å sett på men da når jeg ligger der å kommer til å titte opp i den sprekken som du aldri blir fornøyd med så gjorde jeg det heller slik, men fra vindu å ned til platene brukte jeg kontakt lim for å få det til å feste seg skikkelig med en gang å det fungerte greit:) så i morra blir det å rett skjære litt kanter å fortsette på bb side:) Link to post
Kaptein Thomas Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Dette ser bra ut! Stå på videre⚓️? Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
SoBo Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Bler helt "ny" båt nå som du har lakket og lagt ny skottbekledning Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 25.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Blir ihvertfall bedre enn det gamle som var:) gleder meg til å se det ferdige resultatet til slutt:) men det er fortsatt en liten stund igjen dit:) men er ikke sjøsetting Før I slutten av mai:) Link to post
jcjohansen Svart 26.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Takk for hyggelige svar:) hvis noen har no tips under veis så gjerne det;) Link to post
Torsen67 Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Dette blir nok en god og lun kabin. Har selv merket hvor kjølig det kan bli på overnatting før varmen setter seg. Virker de isolasjonsmattene solide? Tenkte kanskje å legge sånne under madrassene i kabinen på Windy'n. Trakk noe jævlig neden i fra og opp på de første overnattingene. Link to post
jcjohansen Svart 27.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Mattene virket veldig bra syns jeg. De tålte litt, datt liksom ikke fra hverandre når du begynte å vri å bendte på dette. Var ikke veldig dyre heller, 159 kr plata på maritim oslo:) Link to post
taunus Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 (redigert) Takk for hyggelige svar:) hvis noen har no tips under veis så gjerne det;) Du nevner akryl. Tenke du på skjøten mellom skaidukene? Det finnes skjøtelisser. Disse blir sydd av samme skaien og limt på ca en cm på hver side av skjøten. Redigert 27.Januar.2015 av taunus (see edit history) Link to post
jcjohansen Svart 27.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Ja inni I den trekanten framma. Men det var jeg ikke klar over, veit du hvor jeg kan få tak I dem:)? Blir sikkert penere også. Link to post
taunus Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Jeg vet båtprodusenter leverte en rull med skai i ny og ne til et firma i arendal som heter industrisøm. Om dem har noe på lager kan du sikkert finne ut av. Iallefall. Industrisøm skar rette fine strimler som ble brettet litt inn fra hver side og sydd sammen. Limes på med kontaktlim. Alle windy eiere av nyere enn femten år har slike skjøter. Sikkert noen her som har bilde av dette. Og ja... skjøtene blir ganske fine. Jeg synes det er rart at ikke maritim selger dette til sine standard ruller med skai.. Link to post
taunus Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Kanskje "stoff og stil" kjeden kan hjelpe. Link to post
jcjohansen Svart 27.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Ja ok, da skal jeg sjekke opp å høres litt rundt:) takk for tipset;) Link to post
Eureka Svart 27.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2015 Den isolasjonen er knall. Fasthet som den beste typen liggeunderlag. Lukkede celler. Har brukt den i seilbåten sammen med Armaflex 19mm. Med litt akrobatikk klarer man også å isolere skroget bak fastmontert innredning.. Bruker noen restebiter som sitteunderlag i cockpit på kalde dager. Link to post
jcjohansen Svart 28.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2015 Helt enig eureka, Vært pengene:) Link to post
jcjohansen Svart 1.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 Da har det Vært noen dager pause fra båten, men I morra blir det å fortsette på trekket nede I kabinen så skal få ut no bilder I morra:) Link to post
jcjohansen Svart 5.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2015 Link to post
jcjohansen Svart 5.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2015 da har vi fått lagt på litt mer på bb side:) lagt en lengde idag så skal den få tørke til i morra så legger vi den siste inn mot baugen:) i helga så blir det å legge rundt vinduer å prøve å gjøre så mye som mulig. fler bilder kommer etterhvert:) Link to post
Torsen67 Svart 5.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2015 Hvordan er det å legge på dette når det er så kaldt ute? Link to post
jcjohansen Svart 5.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2015 Har varme I hele båten, 18-20 grader I hele båten:) så dette går veldig bra;) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn