Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

I dag blei det å lage ferdig siste puta nede I kabinen for senga:) da blir det å sy inn to glidelåser I morra å da er alle putene nede I kabinen ferdige:) blir vel tak I løpet av uka I båten.

Brygge bygginga stjeler en del tid av båt prosjektet, men til hælja er ramma på brygga ferdig så da blir det litt mer tid til båt igjen:)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Skal montere ny tank I båten, rundt det har jeg no spørsmål. Jeg skal flytte plasseringa på tanken til ett enklere sted å komme til hvis det skjer no, I fjor rant dieselen tilbake ifra slangen å I tanken å det blei en dritt jobb med å flytte pentry å masse annet noe jeg vill unge hvis det skulle skje. Har satt på en manuell håndpumpe på slangen sånn for sikkerhets skyld siden jeg tror fødepumpe tror jeg er dårlig, hadde ingen problemer etter det.

Men, kan tanken stå lavere enn det han gjør I dag? Tanken ligger rett under dørken I dag, vill flytte den en meter bakover. Er dette no problem eller er det bare å kjøre på?

Grunnen til bytte er at tanken er liten, stor åpning på toppen som ikke blir skikkelig tett å isolasjon rundt tanken som der er diesel I å jeg bytter all isolasjon å ny tank samt en del treverk for å få vekk lukta også blir det mer luftig til under dørken. Noe mer jeg må huske på?

Link to post
Share on other sites

Vært på maritim I dag å fått kjøpt siste rullen med skinn å isolasjonsplater til taket+ litt lys til taket å ei vifte batteridrevn som skal settes I taket for å få sirkulert litt luft;)

Så I morra blir det noen dager på fjellet Før arbeidet gjenopptas:)

Link to post
Share on other sites

ja da var pån igjen med litt båt arbeid som påsken skal brukes til:) demontert all pentry oppi båten, demontert alle koppholdere å ratt fjernet høytalere å litt ymse diverse. ser at oppi blir det en del jobb ja. begynte å løfte litt på gulvet å det la jeg ned igjen til jeg er ferdig med litt anna kjente jeg. der var det ett rotte reir med kabler som hang å slang over alt, eksos rør som var ganske godt klemt å mye anna som ikke r bra. så godt en har mye fri nå fra april å utover, det trengtes så jeg.

 

men idag har jeg fått skjært til tak plater å skjært ut høl til downlight:) fått montert hvit 2,4w led stripe på toalettet idag å:)

 

 

 

bilde

begynt ned sliping av rattet, begynt med 320 papir å avslutter med 600

 

 

bilde

 

her er det ferdig med 320 papir, 600 i morra så er det klart til rengjøring å lakking:)

Link to post
Share on other sites

jo hadde nok det nidelv sigmund, men jeg sliter med diesel lukt i gulvet samt i isolasjons mattene. så alt må ut i inn med nytt. pluss en del treverk som må ut på grunn av mye gammelt diesel søl fra gamle eier.

var litt plaga med mye diesel stank i båten i sommer på varme dager å den vill jeg ha vekk:)

Link to post
Share on other sites

De hullene under sollux merket, kan du ikke bare dette dem med sparkel, og så lager du seg ei teakplate med innfreset regnummer eller båtens navn? Eller tegnsetting av metall?

 

Klistremerker fjernes med forsiktig bruk av varmepistol eller hårtørker. Skirens på limrester. Men du kan være sikker på at gelcoaten under merket er hvit og fin og sollux vil synes.

Link to post
Share on other sites

bilde

oppmåling til nytt trekk til taket:)

 

 

bilde

velger å lime trekket på platene for at det ikke skal henge mellom skrue festene i taket.

 

 

bilde

stifter baksida tett i tett

 

 

bilde

plata ferdig:) test montering av downligt å for å se at det passer:)

 

 

bilde

plate to ferdig utklipt:) men monteres i morra etter at første plata er oppe å montert bare for å være på den sikre sida, selv om jeg har målt både tre å fire ganger så tar det ikke lange tida å montere denna i morra:)

ha en fin kvell folkens:)

Link to post
Share on other sites

skal polere ned hele båten nidelvsigmund for båten i seg sjøl er ikke veldig pen å se på. tror aldri denna har vært polert på ihvertfall 10år. så da tror jeg ikke det vill bli no pent:) redd for sig å striper som vill irritere meg hele tida

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...