Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

bilde

har også idag fått lakkert alle listene rundt vinduene nede, det synes ikke så godt på bildet her. vannslipte alle listene med 600 papir. grunnet de med svart grunning å lakkerte de svarte til slutt. mangler bare litt svart benga lakk på skrue hodene nå;)

Link to post
Share on other sites

oppi båten etter at slipinga er ferdig så vill jeg nok legge på litt farge på veggene for å se legge lag på lag med lakk utenpå for å få litt farge. hvorfor, fordi jeg var å tittet på gulvet de selger ferdig behandlet på maritim på slependen å blei skikkelig skuffa. kommer til å kjøpe ubehandlet gulv å legge på to tre lag med epifanes lakk å legge de lagene spm trengs med klar lakk ovapå for å få den fine siste finishen. så noen her på båtplassen i går som hadde gjort det samme å det blei helt utrolig flott i forhold til det som maritim solgte.

Link to post
Share on other sites

hei eureka, det jeg mente var å enten skrape ned de finer veggene som er i båten idag eller å slipe de ned med ett fint papir sånn at jeg får vekk den gamle lakken. men jeg ønsker litt mer farge på veggene som f.eks mahogny eller teak. har du noe tips til dette, vil dette sverte mye tror du? mot klær f.eks? eller er det noe annet man kan legge på for å få en fin farge på treverket? takker for alle innspill :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

bilde

slipt ned først med maskin med 240 papir å siste finish med 320 papir, her på bildet så ser det ikke så mye slipt ut har akkurat vasket over med rødsprit.

 

bilde

her er døra slipt ned rundt så forskjellen blir ganske stor. håper på ett bra resultat til slutt:)

 

bilde

 

å her er skuta, gleder meg til å få polert den opp skikkelig med autosol.

 

i morra begynner lakkinga:)

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Classic mahognybeis fra epifanes først, så epifanes klarlakk 50% tinner epifanes, nest 30% tinner, 10% tinner eller hvad der passer et par lag eller 3-4 stykker. Slibe lidt mellom hvert lag. Leste før jeg fik igang at epifanes tinner var best. Leste også flere ville slutte med matt lak, men jeg tror jeg beholder det slik. Før jeg gik igang var dette virkelig ille. Og det blev helt bra syns jeg. God fornøyelse.

Link to post
Share on other sites

hei sobo, fant en nå som heter classic mahogny beis på sola shipping sine sider, de har forhandler på østre aker vei så skal kjøpe en sånn flaske i morra for å begynne å legge på små tingene som har blitt demontert. må ta de store pentry til uka, blir brygge bygging igjen til helga:) håpe på å bli ferdig med den å

Link to post
Share on other sites

:thumbsup: Flott, deilig med nytt trekk.   Et tips: Skai/stoff delene skal være like store som skummet.

Når du syr blir trekket da litt mindre enn skummet (ca 1 cm alle veier) og akkurat passe stramt.

Husk på å pluss på 1 cm ekstra dersom du skal skjær nytt skum, ellers blir puta for liten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...