Jump to content

råd og tips oppussing av sollux snekke


jcjohansen

Recommended Posts

Veldig bra tråd dette og har fått mye god inspirasjon i mitt arbeid. Holder selv på med taket innvendig etter å ha hatt en periode med "teppe", var ikke plater fra før og må klatre og måle i det uendelige. Men etter å ha studert ting og tang hos deg løsnet det :thumbsup: . Har ikke samme båt men gjøremåter er avgjørende.

Link to post
Share on other sites

bilde

blitt sydd inn glidlåser i begge putene, i morra skal det limes på mer skum i putene så jeg får fylt ut kantene mer.

 

bilde

ikke så godt å se men blitt lagt to lag med mahognybeis på alle skapene koppholdere, blei stor forandring på skapene allerede nå. i morra er det rattet som skal til pers, gleder meg til å se hvordan det blir:) på torsdag skal jeg begynne å legge på lakken utenpå. veldig spent på resultatet til slutt:)

Link to post
Share on other sites

Neida. Man syr først den innvendige og så den utvendige.

 

Delene sydd sammen:

 

bilde

 

Så bretter man "sømmonnet" (innvendig fliker) til den ene siden og syr over fra utsiden.

 

bilde

 

Da blir det slik.

Kanskje ikke beige tråd var det rette, men det var det som var på maskinen  :smiley:

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

 

 

Man kan vel brette flikene på baksiden hver sin vei slik at man to sømmer? Blir kanskje ikke like solid da det kun er den midterste sømmen som holder det sammen.

 

Yes. Da må man legge på en remse på baksiden før man syr de utvendige sømmene. Kalles trippelsøm, eller fransk søm.

Da blir det sterkt og stabilt.

 

Ikke så lett å se, men dette er baksiden. Remse innsydd.

 

bilde

 

 

bilde

 

 

Den øvre sømmen her er fransksøm og den nedre er dobbel (innvendig/utvendig søm) 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...