SamH Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 8 minutes ago, MagneG said: Slik ser det ut hos meg, OCPN 4.8.4 - Kartversjon 2018-22 Det er likeens som det ser ut hos meg med default kartsymbolfil. Zoomer du litt ut ser du hele det blå området som mangler konturene. Underlige greier, imellom Ø-V Busteinene synes det konturer. Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Her er større kartutsnitt fra samme området. Hvorfor har jeg det blått, er det en innstilling jeg har feil? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 OC393 skrev On 1.6.2018 at 14.45: Da er de Svenske kartene på plass på min Rpi 3B. Skal nok teste på Rpi 3B+ etter solnedgang Kan du vise ett utsnitt fra sørlige skjærgården av Koster? Ikke alle kart som er like detaljerte der. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 MagneG skrev 1 minutt siden: Her er større kartutsnitt fra samme området. Hvorfor har jeg det blått, er det en innstilling jeg har feil? Er nok et utslag av det samme, at bunnkonjunkturene mangler og så er det kodet... sånn og sånn... og så blir det sånn :-) Mener Navionics har akkurat det samme i samme området. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 SamH skrev 5 minutter siden: Det er likeens som det ser ut hos meg med default kartsymbolfil. Zoomer du litt ut ser du hele det blå området som mangler konturene. Underlige greier, imellom Ø-V Busteinene synes det konturer. Militært område. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 5 minutes ago, MagneG said: Hvorfor har jeg det blått, er det en innstilling jeg har feil? Se linken her, jeg bruker den svenske, det er derfor det ser annerledes ut hos meg. https://opencpn.org/OpenCPN/info/vectorpalette.html Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 SamH skrev 18 minutter siden: Se linken her, jeg bruker den svenske, det er derfor det ser annerledes ut hos meg. https://opencpn.org/OpenCPN/info/vectorpalette.html Da har jeg lagt inn svensk, men det blå ble ikke borte. Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Pinkvin skrev 30 minutter siden: Kan du vise ett utsnitt fra sørlige skjærgården av Koster? Ikke alle kart som er like detaljerte der. Her er et par bilder Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
SamH Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 Prøv å eksperimenter litt med Shallow/Safety/Deep verdiene. Mine sto alle på 0 da jeg dumpa skjermen. Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 3.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2018 SamH skrev 7 minutter siden: Prøv å eksperimenter litt med Shallow/Safety/Deep verdiene. Mine sto alle på 0 da jeg dumpa skjermen. OK, takk. Jeg var ikke inne på tanken å sette alle til 0, men da er jeg med på hvorfor du ikke har den blå Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 4.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Hei På Cruisersforum - OpenCPN forumet kom Hubert med denne korte meldingen når det gjelder muligheten for å få nye offisielle Danske vektorkart i oeSENC format til bruk i OpenCPN: Smoke signals from Denmark this noon! We shall have final information to be able to go ahead for end of this week Hubert http://www.cruisersforum.com/forums/f134/swedish-oesenc-charts-to-come-with-our-help-200520-2.html#post2644861 Vi sier tvi - tvi og håper på enighet og dermed en snarlig løsning! Seastar Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Sjøkart over Danmark, den hellige gral :-) Fantastisk hvis dere får det til! Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 (redigert) OC393 skrev for 23 timer siden: Her er et par bilder OC393: Hvordan presangteres disse utsnittene med loddskudd (dybdeangivelser)? Med den svenske "looken"? Redigert 4.Juni.2018 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Det vet jeg ikke, da jeg ikke har funnet ut hvordan jeg kan få den svenske looken på Raspberry. Jeg kan ikke se noen underkatalog som heter s57data her. Ser den eksisterer på windows installasjonen min, men der har jeg ikke tenkt å legge inn kartene. Har de på Rb PI og Macbook. Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Gunga Din Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 OC393; kjører du Openplotter installasjon eller Rasp+OpenCPN på din 3b+ jeg kjører Rasp+Open......får feilmeld, da jeg skall generere fingerprint-filen ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
navid Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 Ok! Så det er fra Macbooken du har hentet utsnittene. Men hvordan presenteres disse to kartutsnittene du refererer til med loddskuddene? De ser da veldig så ryddige ut uten loddskuddene. Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 (redigert) Gunga Din: Har ikke kommet så langt at jeg har fått den over på 3b+ ennå, men har den på 3b. Jeg fikk ingen feilmelding, men fingerprint filen ble lagt i et "sjult" område som heter .opencpn Det jeg gjorde var å opprette et nytt område /home/pi/openlic og kopierte lisensfilen dit. Da gikk det greit. Redigert 4.Juni.2018 av OC393 (see edit history) Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
OC393 Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 navid skrev 7 minutter siden: Ok! Så det er fra Macbooken du har hentet utsnittene. Men hvordan presenteres disse to kartutsnittene du refererer til med loddskuddene? De ser da veldig så ryddige ut uten loddskuddene. Dette er fra Rb og jukset litt i går kveld med kamera Akkurat nå installerer jeg de nyeste norske kartene. Skal ta printscreen av de litt senere med loddskudd. Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
OC393 Svart 4.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2018 (redigert) @navid: her er bilder med loddskudd Redigert 4.Juni.2018 av OC393 (see edit history) Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
navid Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 @OC393: Takker! Kan du zoome inn slik at jeg får se hvordan staker, støtter og varder ser ut, gjerne med navn på øyer og holmer også. Ser ut for at du ikke har alle disse ringene rundt loddskuddene som jeg har på mine kart, hvordan har du fått fjernet de? Håper det ikke blir for mye mas. Prøver bare å finne for meg det optimale kartbildet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Mener ringene forsvinner med svenskehacket... men kan huske feil her altså. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Pinkvin skrev 31 minutter siden: Mener ringene forsvinner med svenskehacket... men kan huske feil her altså. @Pinkvin. Ser det blir litt vanskelig å sammenligne de svenske kartbildene med mine norske o-charts. Mine kart dekker bare ned til Tisler og ikke Koster-Øyene. Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 (redigert) navid skrev for 1 time siden: @OC393: Takker! Kan du zoome inn slik at jeg får se hvordan staker, støtter og varder ser ut, gjerne med navn på øyer og holmer også. Ser ut for at du ikke har alle disse ringene rundt loddskuddene som jeg har på mine kart, hvordan har du fått fjernet de? Håper det ikke blir for mye mas. Prøver bare å finne for meg det optimale kartbildet. Hei, ut fra hva jeg kan se mangler stakene på OpenCPN kartet, her er et par sammenlikninger med Navionics som jeg har på iPad, kanskje noen kan fortelle meg hvorfor? Hva er den optimale innstillingen for OpenCPN? Redigert 5.Juni.2018 av OC393 (see edit history) Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Seastar Svart 5.Juni.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 OC393... Gå inn på karter/vektorkart visning A) Jeg bruker Visningsalternativer satt til "Alle" B) Sett grafikkstil til "papirkart" (du har den på ENC) grenser : vanlig farger: 4 farger C) Videre er det jo vanlige innstillinger på sikkerhetsdybdene: 2 - 5 - 10 eller 2 - 3 - 6 eller et annet forhold du ønsker etter båtstørrelse og hvor dypt den stikker o.l forhold! Ha en fin dag, - er selv travelt opptatt med forsinket båtpuss! Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 5.Juni.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2018 Seastar skrev 56 minutter siden: OC393... Gå inn på karter/vektorkart visning A) Jeg bruker Visningsalternativer satt til "Alle" B) Sett grafikkstil til "papirkart" (du har den på ENC) grenser : vanlig farger: 4 farger C) Videre er det jo vanlige innstillinger på sikkerhetsdybdene: 2 - 5 - 10 eller 2 - 3 - 6 eller et annet forhold du ønsker etter båtstørrelse og hvor dypt den stikker o.l forhold! Ha en fin dag, - er selv travelt opptatt med forsinket båtpuss! Takk, må jobbe litt. Sjekker mer i kveld. Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.