Jump to content

37 fot målrettet vanvidd - Princess 37


Batdilla

Recommended Posts

Ikke la deg lure nå Dilla. Det der er ikke Hangarskipet.  :crazy:  Ingen fastmontert paraply på terassen. Sola skinner. Det ser rent sommerlig ut også.  :eek: Nesten så jeg skulle ønske jeg var bergenser jo :confused:  :cryin:

Flott terasse Worse.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Funny. Men bildene fra Dilla er ikke tatt om bord i Hangarskibet. Det må jo bli vår først, og så sommer ... :cryin:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

...Ingen fastmontert paraply på terassen.

Se etter en gang til - parasollen ligger sammenslått bak vindskjermen den. Så bildet kunne godt vært fra Bergen.

 

Ikke helt store været om dagen, nei. Men trøster meg med at jo mer drittvær det er før ferien min begynner, jo større sjans er det for at det før eller siden blir noe annet. Det være seg sol eller snø.

Link to post
Share on other sites

Men hvem bryr seg ... ??  Selv røklegger jeg halve Dolviken hver gang de grønne monstre vekkes opp fra de døde.  Bare artig, det!

<{POST_SNAPBACK}>

Artig og artig. Jeg passer alltid på å skru stereoen på fullt med "Deep Purple/Smoke on the water" like før de grønne vekkes bare for å advare omgivelsene......... :lol::lol::lol:

 

Batdilla: Jeg har liggende en haug med bilder av 2 stk. P37 som jeg vurderte å kjøpe i fjor. Kan lage en CD og hive i posten en gang i neste uke (send meg adressen din på IM/e-post)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nåja.  Volvo Penta TAMD 60 C er da ikke småtterier.  j**la digre beist av noen maskiner, store som hus, nesten.  Men ikke så tunge som megatonnsgreiene fra DD, nei.........

<{POST_SNAPBACK}>

Nei ... bare hang meg opp i 1,4 Tonn totalt..... som er akkurat samme vekten som en av mine med mariniserings kit ... så med 2 av disse og 2,8 Tonn i maskiner langt nede i skroget, så kan en nesten forstå hvorfor jeg stikker nesten 1,6 M dypt....

 

Du, det arkivet ditt skulle jeg likt og fått noen nøkkeltall på. Dere skulle bare sett hva han spadde frem av bilder av 37'n. .....

<{POST_SNAPBACK}>

Tror jeg har noen nøkkeltall for P37 ... hvor mange som var produsert med Y skrog (halvplaner), og hvor mange med V bunn (planer), slik som din... Innredningen var stort sett lik for alle, og et par ble levert uten takterasse.... De fleste halvplanerene ble levert med 2 x 120 HK Ford, og som SkipperW sier, så ble de fleste planerene levert med 2 x 180 ford, som gav en toppfart på rundt 18 - 20 knop ....så vidt jeg husker... Det var en P37 som gikk i stavanger som skyssbåt (uten fly) på sen 70 tallet og til begynnelsen av 80 tallet ... husker ikke navnet, men husker at de hadde oppgraderte maskiner ombord og gikk noe ordentlig fort (syntes vi da). Denne båten havnet i fjæresteinenen noen ganger, og jeg husker ikke helt hvordan historien endte... Redigert av Divemaster (see edit history)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

...og et par ble levert uten takterasse....

Jeg har lest meg til at takterasse faktisk var option på alle båtene. Fordelingen uten/med takterasse er at 9/10 valgte option med takterasse. Men jeg har bilde av en uten takterasse og. Videre sier historien at det totalt er solgt 333 stykker world wide.

 

Ellers har jeg bra med opplysninger om selve båten. Har bestillt det som finnes av artikler hos mby.com. Det er egentlig dieselbeistene jeg mangler mest opplysninger om. F.eks. produksjonsår er jeg veldig ivrig på å finne ut av. Meget mulig motorene er de samme som satt i båten da den var ny. Det er mulig jeg uttrykte meg uklart mht til nøkkeltall. Det jeg mente, var å få vite mer om billedarkivet til Worse. Jeg har et bestemt inntrykk at dette arkivet ikke er så rent lite.

 

Det jeg funderer mest på når det gjelder innredning, er om det var forskjeller fra modell til modell mht krav til avstiving av dekket. F.eks. i min båt "mangler" 2 stk. søyler i byssa som går fra tak til dørk. Sannsynligvis for å avstive denne delen av dekket. Jeg har ikke fått avklart ennå om disse søylene er plukket ned pga oppussingen av tidligere eier og således følger med, om de er fjernet helt av en eller annen grunn, eller om de aldri har vært der. Jeg mener å ha observert at de fleste modellene jeg har sett bilder av, om ikke alle, har minst en bøyle i byssa. Lurer meg fælt på om det kan være forskjeller i selve konstruksjonen av overbygget slik at behovene for avstiving varierer fra årsmodell til årsmodell. Men det bør vel en mail til Marine Projects kunne avklare.

 

...Denne båten havnet i fjæresteinenen noen ganger, og jeg husker ikke helt hvordan historien endte...

:eek::cryin:
Link to post
Share on other sites

Det er mulig jeg uttrykte meg uklart mht til nøkkeltall. Det jeg mente, var å få vite mer om billedarkivet til Worse. Jeg har et bestemt inntrykk at dette arkivet ikke er så rent lite.

 

Hehe, det er nok riktig det, Dilla, der er i all beskjedenhet nogle hundredevis av pornografiske billeder av diverse skjønnheter, mest av den store sorten, mest Princess og Fairline, men en del norsk også. Men nøkkeltall om arkivet, nei det, det er en statshemmelighet, det!! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

......... har jeg bra med opplysninger om selve båten. ............. Det er egentlig dieselbeistene jeg mangler mest opplysninger om. F.eks. produksjonsår er jeg veldig ivrig på å finne ut av. Meget mulig motorene er de samme som satt i båten da den var ny. .............. .

<{POST_SNAPBACK}>

OK ....

 

Mermaid kan helt sikkert hjelpe deg med maskinene. Jeg har sett en del av disse (senere produserte) med 210/212 Mermaid maskiner (208 reelt vistnok...), så de kan godt være original installasjon. En del personer (som hadde hatt båt med V... tidligere ) valgte å ha Ford installert, da disse kom med Morse gearskift. V... ene ble levert me V... gearhendler, som ikke var like "faste i fisken" ... og med Ford ombord Slik som denne var 212/210 det nærmeste alternativet til 60 seriens 235 V....., som også er slitesterke maskiner forresten...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Da er en av de travleste helgene på lenge omme og tiden er inne for en rapport og litt deling av erfaringer.

 

Ferden startet med purring fredag kl. 04:00. For første gang på ganske så lenge var ikke Dilla motvillig til å stå opp. Dillerinnen og Dilla tåket rundt i noen kjappe vendinger, og så var vi på vei. Vel på plass i bilen tenkte Dilla å kose seg med noen brødskiver Dillerinnen hadde smurt for anledningen. For deretter å finne ut at disse lå igjen på kjøkkenbenken... Pytt - innpå med en pris snus, så går det like rundt. Innom og hente sjåfør til den andre følgebilen, og så strake vegen mot Nesoddtangen. Selv om vi mente vi hadde god tid, viste det seg at vi hadde ikke det likevel. Kø rundt Oslo. Lå mer og mer etter skjema. Da tiden var inne for å være framme, var vi ennå mer enn en halvtime unna. Stressfaktoren begynte å melde seg. Lommeboka klagde med tanke på spesialtransporten og mobilkrana som stod med takstameteret igang mens vi ikke var fremme. Vel framme var alle på plass, uten oss... :blush: Men Finn Eriksen tok det med godt humør. Kommanderte erfarent diverse aktører igang med riving av pressening, plassering av kran, osv. Dette mens han stadig tok telefoner via blåtann headsettet. Et øyeblikk forsvant han, for deretter å returnere med dispensasjon for transporten. For anledningen mottatt via faks. Finn har da faks i bilen, må vite :yesnod:.

 

Stroppene på og slagskipet forlater bakken. Ikke fritt for at man gjør seg tanker i en sådann stund om hvordan det vil oppleves hvis alt går i bakken....

Bilde

 

Er det en fugl? Er det et fly? Nei, og det er heller ikke Supermann. - Det er en Princess 37!

Bilde

 

Trygt stroppet fast på bilen. Champagne-verandaen for anledning anbragt på dekk.

BildeBildeBilde

 

Klar for avreise! Vi selv skulle kjøre følgebil med "Bred last" og varsellampe på taket. Og klart for dagens første og eneste overraskelse. Finn var litt vanskelig å få kontakt med i dagene før henting på grunn av mye å gjøre. Avtalen var at han skulle ordne med kran, hvilket han gjorde. Videre ba jeg om å få pris på kranjobben på forhånd, men det fikk jeg aldri tilbakemelding på. Da vi kom fram var dette med pris glemt på grunn av stress fordi vi var sent ute. Da jeg skulle gjøre opp med Kynningsrud for heisinga, ville han ha kr. 6000,- for drøyt 2 timers jobb hvor vedkommende knapt nok var ute av førerhuset. Det skal også nevnes at det måtte til ekstra vekter til krana på grunn av langt heisestrekk, noe Finn Eriksen måtte skaffe spesielt på en egen bil. Som kom på kr. 1500,- ekstra. Heisejobben kom altså på kr. 7500,- totalt! :eek:

Bilde

Link to post
Share on other sites

Joda, vi har klaring... Om enn ikke mer enn nødvendig. Hadde fly og targa vært montert, hadde vi hatt et problem.

Bilde

 

IIIK :eek: ! Slutt med den vinglingen og hold dere unna Princess'en! :nono:. Til tider var det riktig så folksomt underveis. Spesielt dette øyeblikket var litt mer spennende enn gøy var. Den første bilen i venstre fil lagde såpass med turbulens at bilen til Finn gjorde en ekstra sving mot babord. Akkurat samtidig som neste lastebil var i ferd med å passere båten...

Bilde

 

Et annet høydepunkt på turen var da vi måtte sperre en tunell slik at Finn fikk tunellen for seg selv og kunne kjøre midt i tunellen der høyden var akkurat det vi behøvde. Har dessverre ikke bilde av situasjonen da adrenalin nivået ikke tilsa muligheter for fippling med kamera. Det foregikk slik: Beskjed fra Finn via radio at vi måtte pelle oss ivei og sperre motgående felt. Full guffe på leiebilen i retning av andre enden av tunellen. Og hva møter oss der? Jo, masse motgående trafikk med liten evne og vilje til å forstå hvorfor vi la følgebilen med nesen mot dem i feltet deres. En bil fra Felleskjøpet presset seg forbi og var på full fart inn i tunellen mens Finn kom i andre enden. Heldigvis fattet Felleskjøpet i siste liten at det kanskje var en grunn til at vi forsøkte å stoppe vedkommende. Finn kom ut av tunellen og turen kunne fortsette. Puhh! Generelt var øvelsen "kjøre følgebil" ikke noe for de med tynnslitte nerver. Instruksen fra Finn var at alle steder det var kun et kjørefelt skulle vi ligge helt på gulstripa og så vi noen som lå for nærme, skulle vi gi dem et visuelt dytt i riktig retning ved å hive oss litt over i feltet deres et øyeblikk... Kan love at det var mer enn et øyeblikk som var spennende for både undertegnede og uoppmerksomme motgående trafikkanter :eek:.

 

Framme ved Dilletomta og lossing kan begynne. Eksakt samme heisejobb i denne enden kom på kr. 1500,-, med forskjellen at heisestrekket var mindre :rolleyes:.

Bilde

 

Finn's splitter nye henger. Hentet fra Tyskland samme uke.

BildeBildeBilde

 

Slagskipet på plass. For anledningen med kun et minimum av støtteanordninger. Mer kom til senere, men det var litt om å gjøre å bli kvitt takstametrene igjen så snart som mulig.

Bilde

 

Hele moroa med å få slagskipet på plass, inkludert maskinarbeider med opplagsplassen kom på litt i overkant av kr. 30 000,-. Dette var det jeg rakk av bilder i helgen. Resten av helgen gikk med til å bære ting og tang ut av båten. Ikke rent lite som var stuet sammen av demontert utstyr, samt innkjøpte ting av tidligere eiere til oppussingen. Samt å ta imot besøk fra fjern og nær som ville ta skipet i nærmere besiktigelse.

 

Til slutt vil jeg rette en stor takk til Finn Eriksen Kran og Transport AS for en imponerende profesjonelt utført jobb. Dyktige og hyggelige karer både Finn og sjåføren Lars Skarde, som jeg ikke ville nølt et øyeblikk med og brukt en annen gang! En stor takk også til Svein Johansen AS for bra utført jobb til en hyggelig pris! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer dilla, dette er deg vel unt....

 

Synes det var voldsom pris for krana nede (6000 for 2 timer, la oss anta 1000 i driftskost per time, noe som er for mye, dette bør gi oss ca 3.500` :eek::eek: )

 

Noen som har en kranbil til salgs ?????????????

 

Lykke til med prosjektet, gleder meg allerede til oppfølgingen :wink:

Link to post
Share on other sites

Endelig på plass :flag:  og når er sjøsettings dato :wink:

Neida, skal ikke spøke med den :rolleyes:

 

Gratulerer Dilla

<{POST_SNAPBACK}>

 

Snakk om å kaste stein i glasshus  :lol:

til våre kjære, til våren - da skal båten på vannet :wink:  (same procedure as every year - Madam)

<{POST_SNAPBACK}>

Veldig enig med Bitteliten her, vi bør herved utstede unisont krav om at bastarden ankommer treffet til fredag, uansett stand, med fettklumpen eehhhh unnskyld Fia som slepebåt :rolleyes:

 

Og for dere som eventuelt tror at jeg hentyder noe galt her, se Fia tråden, Fia skal ha 10l fett på bordgangene :eek:

Link to post
Share on other sites

Veldig enig med Bitteliten her, vi bør herved utstede unisont krav om at bastarden ankommer treffet til fredag, uansett stand, med fettklumpen  eehhhh unnskyld Fia som slepebåt  :rolleyes:

 

I morgon i morgon, men ikkje i dag........

Hm - jaja - jeg skal nå ikke på treffet jeg da. Har blitt booket opp av familien til reise sydover uten båt.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer og vel blåst så langt. Men vi vil jo ha flere bilder, fra dekk, toppen, maskiner, interiør, deler, utstyr osv. :smash:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Godt å se at denne bemerkelsesverdige equipachen kom vel frem. Nå har Dilla et års tids hardt arbeide foran seg ... og deretter pur glede. Nei forresten, ikke helt, han kommer nok til å lengte til saltvannet etter en stund!!! :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...